• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Sms lån, vilka kan man ha samtidigt ?

K

Kungen999

Gäst
Poäng: 0
Tack igen!

Men du är säker på att dom får också innan dom beslutat om utmätning?? Blir ju lite pinsamt har ju inte nämnt något på jobbet... Men lite konstigt att dom ska lämna uppgifter innan beslutet? Men vet att du har koll:) så det är säkert så
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 643
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Tack igen!

Men du är säker på att dom får också innan dom beslutat om utmätning?? Blir ju lite pinsamt har ju inte nämnt något på jobbet... Men lite konstigt att dom ska lämna uppgifter innan beslutet? Men vet att du har koll:) så det är säkert så
Dom kollar redan nu så dina inlämnade uppgifter stämmer, därför får arbetsgivaren papper samtidigt. Även om du inte svarar vet dom din lön och räknar utifrån den. Sen kan det ju bli fel med resekostnader osv om du inte svarar, så gör det!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 851
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Tack igen!

Men du är säker på att dom får också innan dom beslutat om utmätning?? Blir ju lite pinsamt har ju inte nämnt något på jobbet... Men lite konstigt att dom ska lämna uppgifter innan beslutet? Men vet att du har koll:) så det är säkert så

Säker ja.

Det vore ju ganska konstigt att inte fråga arbetsgivaren om vilken lön någon har.
Det är ganska få gäldenärer som svarar på redogörelsen och av de som kommer in är det inte jätteovanligt att dom angett en annan lön än den arbetsgivaren anger.
 
K

kungen999

Gäst
Poäng: 0
Säker ja.

Det vore ju ganska konstigt att inte fråga arbetsgivaren om vilken lön någon har.
Det är ganska få gäldenärer som svarar på redogörelsen och av de som kommer in är det inte jätteovanligt att dom angett en annan lön än den arbetsgivaren anger.

Det är sant. Men tycker ändå det är lite konstigt för betala jag innan den 9 Mars ¨å lir det ju ingen utmätning så därför jag tycker det är lite konstigt för jag ska fylla i papper om jag inte kan betala innan den 9 och därför jag tyckte det är lite konstigt att arbetsgivaren fått redan.
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Lize Här förstått att du sökt skuldsanering men inte fått något besked än, träffade du kommunen eller sökte du direkt hos fogden?

Har tänkt ta alla mina krediter och lån till fogden en del har redan landat där men inte alla är väl ingen ide att sökaa skuldsanering innan allt är inkommit eller? Har nog strax över miljonen totalt är inte klokt och lånet från Banknorweigan som Intrum tagit över är 30 % ränta på 400 tusen kronor och idioterna kom med ett förslag på 8000 kr i amortering och då var allt mer eller mindre ränta och innan amorterade jag 6000 kr i månaden hur fan ska jag då klara 8000 om jag inte klarade 6000? Har du några tips hur man ska gå tillväga? Har 3 barn på 3,6,10 gör det lättare att få? Har ett fast jobb, sambo är kvar konstigt nog räknar dom våra löner ihop när det blir skuldsanering och uträkning? Tack om du har tid att svara
Hej hur har det gått för dig? Fick du en bättre avbetalningsplan tillslut än 8000 kr?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp