Jag har använt mig av det (elle var det kanske Advisa?) när jag tog mina andra lån. Det jag ogillar med dem är att de ställer alldeles för få frågor vid den initiala ansökningsprocessen och sen kommer några banker med sina erbjudanden men då man måste svara på fler frågor som i sin tur kan leda till avslag. Jag vill istället hitta en bank som från början är okej med mina förutsättningar.Jag hade rekommenderat dig Lendo för övrigt.
Den bank du väljer scannar den alls konto i. Banker du inte nämner har den ingen aning om.Jag har olika banker… så vad händer om jag bara godkänner min lönekontobank?
Enligt Ai kommer jag då skickas till manuell granskning och behöva visa upp kontot som jag betalar räkningar från (annars får jag inte gå vidare in granskningsprocessen och få avslag). Undrar om det stämmer?Den bank du väljer scannar den alls konto i. Banker du inte nämner har den ingen aning om.
Dålig koll i dag! Ingen av de stora jag nämnde i DM gjorde det. Men det kan ju även bero på ens UC risk.Hade du kunnat sammanställa vilka banker som tar Tink/Kreditz respektive vilka gör inte det?
Eller gör alla det kanske?
Troligen inte! Beror på bank samt vilken upplysning de tar och din kreditrisk där. Manuell granskning sker sällan!Enligt Ai kommer jag då skickas till manuell granskning och behöva visa upp kontot som jag betalar räkningar från (annars får jag inte gå vidare in granskningsprocessen och få avslag). Undrar om det stämmer?
Jag sökte via Lendo och fyllde i totalbelopp, samt del jag ville lösa. Därefter anställningsform och månadsinkomst före skatt.Jag har använt mig av det (elle var det kanske Advisa?) när jag tog mina andra lån. Det jag ogillar med dem är att de ställer alldeles för få frågor vid den initiala ansökningsprocessen och sen kommer några banker med sina erbjudanden men då man måste svara på fler frågor som i sin tur kan leda till avslag. Jag vill istället hitta en bank som från början är okej med mina förutsättningar.