• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Snart händer det

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Tack för alla era kommentarer <3

Jag har haft för mycket jobb på senare så har ej haft mycket tid för annat. Skatteåterbäring + lön har gjort att jag kunnat amortera en hel del.

Getdivide 16 693
Forex Bank 138 430
SBAB 229 220
Wästgötafinans 267 820
Collector 483 339
Privatskuld 114 250

Lån på UC med nästa uppdatering: 850 988
Lån utanför UC: 398 763

Totalt skuldberg: 1 249 752

Preliminärt skuldfri: Augusti 2025

Update efter maj:

Getdivide 14 975
Ica Banken (tidigare Forex Bank) 119 767
SBAB 226 550
Wästgötafinans 266 197
Collector 481 172
Privatskuld 114 250

Lån på UC med nästa uppdatering: 827 489
Lån utanför UC: 395 422,65

Totalt skuldberg: 1 222 912

Spelfri 1,5 år och började med 1,692 mkr i skulder. Det går framåt på alla fronter i livet, inte bara ekonomiskt, blivit en "bättre" person. En väldigt dyr läxa (3 ggr satt mig i skuld vid olika tillfällen) men ärligt talat värd varje krona för de insikter jag kommit till och för min personliga utveckling. Tror inte jag hade kommit till dessa insikter som blev vändpunkten för mig utan att ha försatt mig i denna situation.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 286
Mottagna reaktioner
687
Poäng
637
Grymt! Fortsätt så! :folded:
 

Roger123

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
31 Maj 2021
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
75
Poäng
207
Ringde även Kronofogden i veckan bara för att förstå vad det skulle innebära för mig om jag släppte alla mina skulder, och det är tyvärr uteslutet känner jag. Kommer inte släppa något.
Du gör ju som du vill, men i mitt fall så valde jag mellan att släppa alla skulder eller fortsätta "leva" skit! Har 5 veckor kvar på min skuldsanering och har inte ångrat en minut att jag släppte alla skulder. Hade 1,1 milj i skulder när jag gick in i den "gamla" skuldsaneringen, om 5 veckor får jag min belöning, ett skuldfritt liv! Kommer ihåg den förgångna tiden när alla kravbrev från inkasso och fogden kom i brevlådan på morgonen och man stoppade breven överallt i bostaden, ungefär som dom gör i lyxfällan?
Grejen är att man kommer inte undan kravbreven, man förvärrar bara skiten och därför bestämde jag mig för att släppa alla skulder, jag kan lova dig att när jag gjorde det och inledande skulds. rullade igång, då släppte en stor djävla sten från bröstet.
Mitt goda råd till dig är? Släpp skulderna och försök få till en skulds., du kommer inte reda ut dit skulder med räntor och så, då kan du börja leva igen, speciellt inte med ditt spelberoende.
 
Senast ändrad:

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
324
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Du gör ju som du vill, men i mitt fall så valde jag mellan att släppa alla skulder eller fortsätta "leva" skit! Har 5 veckor kvar på min skuldsanering och har inte ångrat en minut att jag släppte alla skulder. Hade 1,1 milj i skulder när jag gick in i den "gamla" skuldsaneringen, om 5 veckor får jag min belöning, ett skuldfritt liv! Kommer ihåg den förgångna tiden när alla kravbrev från inkasso och fogden kom i brevlådan på morgonen och man stoppade breven överallt i bostaden, ungefär som dom gör i lyxfällan?
Grejen är att man kommer inte undan kravbreven, man förvärrar bara skiten och därför bestämde jag mig för att släppa alla skulder, jag kan lova dig att när jag gjorde det och inledande skulds. rullade igång, då släppte en stor djävla sten från bröstet.
Mitt goda råd till dig är? Släpp skulderna och försök få till en skulds., du kommer inte reda ut dit skulder med räntor och så, då kan du börja leva igen, speciellt inte med ditt spelberoende.
Håller verkligen inte med dig. Tycker han gör helt rätt som betalar av sina skulder. Han har redan lyckats amortera av en massa. Fortsätter han i samma talt är han skuldfri inom några år och dessutom lever han ju fortsatt OK eftersom han har hög inkomst.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Du gör ju som du vill, men i mitt fall så valde jag mellan att släppa alla skulder eller fortsätta "leva" skit! Har 5 veckor kvar på min skuldsanering och har inte ångrat en minut att jag släppte alla skulder. Hade 1,1 milj i skulder när jag gick in i den "gamla" skuldsaneringen, om 5 veckor får jag min belöning, ett skuldfritt liv! Kommer ihåg den förgångna tiden när alla kravbrev från inkasso och fogden kom i brevlådan på morgonen och man stoppade breven överallt i bostaden, ungefär som dom gör i lyxfällan?
Grejen är att man kommer inte undan kravbreven, man förvärrar bara skiten och därför bestämde jag mig för att släppa alla skulder, jag kan lova dig att när jag gjorde det och inledande skulds. rullade igång, då släppte en stor djävla sten från bröstet.
Mitt goda råd till dig är? Släpp skulderna och försök få till en skulds., du kommer inte reda ut dit skulder med räntor och så, då kan du börja leva igen, speciellt inte med ditt spelberoende.
tack för rådet, du citerade nog ett av mina första inlägg. Jag valde att inte släppa till kronofogden då jag inte var sen med betalningar och hade pengar så det snurrade netto +. Budget och skuldrådgivare sa också att skuldsanering var uteslutet för mig givet min höga inkomst.

nu har jag nästan amorterat 500 000 kr sedan dess och min månadskostnad är ungefär 14-15k för mina krediter vilket helt klart funkar för mig. Har dessutom massa pengar över som går till att extraamortera.

men stort grattis till din skuldfrihet snart. Ser fram emot den dagen för mig själv också
 

Roger123

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
31 Maj 2021
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
75
Poäng
207
Håller verkligen inte med dig. Tycker han gör helt rätt som betalar av sina skulder. Han har redan lyckats amortera av en massa. Fortsätter han i samma talt är han skuldfri inom några år och dessutom lever han ju fortsatt OK eftersom han har hög inkomst.
Förstår vad du menar, men du måste också förstå en sak? För det första så har han sitt spelberoende att brottas med, för det andra så är hans skuldberg stort, krävs en hel del övertalning hos kreditgivarna för att stoppa räntorna, men först och främst måste han få bukt med sitt spelberoende! Nu säger jag inte att han SKA släppa skulderna, jag säger att JAG gjorde det, därför att jag prioriterade hälsan först och det har jag aldrig ångrat fast det varit tufft under dessa 5 år! Jag önskar han all lycka och hoppas verkligen att han går starkare ur detta.
 

Roger123

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
31 Maj 2021
Meddelanden
89
Mottagna reaktioner
75
Poäng
207
tack för rådet, du citerade nog ett av mina första inlägg. Jag valde att inte släppa till kronofogden då jag inte var sen med betalningar och hade pengar så det snurrade netto +. Budget och skuldrådgivare sa också att skuldsanering var uteslutet för mig givet min höga inkomst.

nu har jag nästan amorterat 500 000 kr sedan dess och min månadskostnad är ungefär 14-15k för mina krediter vilket helt klart funkar för mig. Har dessutom massa pengar över som går till att extraamortera.

men stort grattis till din skuldfrihet snart. Ser fram emot den dagen för mig själv också
OK, såg också det! Du har all min respekt för att du försöker fixa ditt liv och ekonomi. Vi är alla olika och funkar ditt sätt för dig så ska jag inte säga emot.
Men du, jag hoppas verkligen att du tar itu med spelet! Jag förstår att ditt liv är fullt med ånger pga av det, jag har varit där själv, så jag vet vad går igenom?
Försök hitta andra saker som kan fylla din vardag med, spelbolagen är inte värda dig, det är djävla tjuvar!
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Inte uppdaterat på ett tag. Kommer en uppdatering om ekonomin efter månadens inbetalningar.

Kortfattat kan jag säga att jag har fortsatt hålla mig spelfri och känner mig trygg i spelfriheten men jag har dragit på mig mer skulder från närstående pga flytt och har ej råd själv med allt som det innebär. Positiva är att det är räntefritt och det går till något bra för mig. Syftet är att jag kan fortsätta fokusera på amortering av krediterna då istället med pengarna jag tjänat ihop. Spenderar generellt mer också under sommarmånaderna, försöker hålla nere på kostnaderna men tycker det är extremt svårt.

Är fortsatt inställd på att ej ta emot hjälp ekonomiskt för att lösa mina skulder då det är min röra, vill lösa det själv oavsett hur lång tid det tar. Hjälp för annat kan jag ta emot om jag verkligen behöver (undviker dock eftersom jag vill bli av med skulderna) - det är orelaterat till mitt destruktiva beteende då (spelandet). Lite trist att öka skulderna nu men jag gör mitt bästa och jobbar på!
 
Senast ändrad:

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Varit dålig på att uppdatera, varit för mycket annat som kommit emellan. Får blir en riktig update i början på oktober istället.

jag sökte samlingslån genom SEB för alla mina lån, men hade fortfarande för mycket skulder tyckte de (1 070 000 kr ungefär i krediter). Sökte direkt efter Advisa och fick erbjudande från Ikano 350k till 5,44 % ränta. Tidigare har de avslagit mig manuellt får se om de blir samma nu.

Ringde Collector och prutade ned räntan till 5,44 % också.

som sagt mer detaljerad update kommer.
 

denise77

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
8 Januari 2013
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Grymt kämpat av dig! Läser sönder såna här trådar nu då jag gör likadan resa..
Får jag fråga om förutsättningar, betyg, ff mm nu när du fick Ikano?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp