• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Spelmissbruk skuldsanering möjligt?

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Beror på hur du har ansökt, har du ringt till dom eller har du en skuldrådgivare som gjort det åt dig? Isf ser du den inte på hemsidan! Du kommer få ett samtal innan dom går vidare med inledande!
Jag ansökte själv via deras hemsida.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 640
Mottagna reaktioner
929
Poäng
787
Men förstår inte?? När senaste lånet är taget? Är det uc dom kollar då?
Dels får de ju gå på vad du själv anger men sen får de ju också den informationen från borgenärerna när lånet tagits. Men det är bra att ha allt sånt sparat hemma då vissa borgenärer kan hitta på datum/skuld. Då kan man bevisa med dokument när lånen togs och hur stor skuld.
 

Lendos

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
24 Oktober 2022
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Toppen, det låter bra Pidde.
Som Flingan skrev här ovan så kollar man främst på vad du själv gjort för att förändra och förbättra din situation. I detta fallet låter det, utifrån det du berättar, som att du tagit tag i de viktigaste delarna genom att stoppa spelandet och sökt hjälp för det. Här tänker jag att KFM kanske kommer vilja se att det går en tid utan återfall.

Gällande arbete så är du aktivt arbetssökande, och där kan en inskrivning i Arbetsförmedlingen och deltagande i arbetsmarknadspolitiskt program via dem även vara ytterligare ett tecken som visar på att du försöker göra allt du kan för att lösa situationen.

Jag vågar tyvärr inte tala för hur dina chanser ser ut för att bli beviljad skuldsanering av KFM, men rent personligt så låter det som att du tar fullt ansvar för din situation och det är ju det viktigaste.
kan kronofogden se ifall man har spelat o fått återfall?
 

Pidde

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
11 Februari 2020
Meddelanden
864
Mottagna reaktioner
254
Poäng
457
Jag har iaf fått ett jobb o börjat idag :)
Ni som haft eller har skuldsanering ska man anmäla om ens lön blir annorlunda ? Om man har mer en månad tex ? Eller man ska bara följa belopp som man får på betalplan
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 640
Mottagna reaktioner
929
Poäng
787
Jag har iaf fått ett jobb o börjat idag :)
Ni som haft eller har skuldsanering ska man anmäla om ens lön blir annorlunda ? Om man har mer en månad tex ? Eller man ska bara följa belopp som man får på betalplan
Beror ju på hur mkt mer i netto du får.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp