• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

spelmissbrukare... Berätta

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Vad modigt gjort av dig!
Jag tycker du ska landa i detta nu.
Sök hjälp och låt din sambo få ta beslut om hon har det bättre utan dig.
Du är en person som drabbats av ett missbruk som i sin tur fått dig att göra dåliga beslut.

Du förtjänar fortfarande kärlek,stöd och hjälp oavsett av vem du får det av.
Låt personern bestämma om de är en av dem som ger det eller inte. Men skjut inte bort dem. Ta emot en kram om den ges.
Du är fortfarande samma person bakom ditt missbruk och du kan hitta den personen igen.
Stor kram från mig iaf
Kunde inte skrivit det bättre själv! Håller med allting i din text.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
en uppdatering

har nu berättat för alla. vågade inte svara när sambon ringde, men efter ca 20 samtal så beslöt jag mig för att svara. hon övertalade mig att dra från jobbet och åka hem o prata. mina föräldrar vill att jag åker hem till dom tillsammans med min sambo men jag har bestämt mig för att min sambo inte ska utsättas för mer skit och att hon har det bättre utan mig. sedan blir det raka vägen till psykiatrin
Du utsätter henne för mer om du ba stöter bort henne. Hon har det inte bättre utan dig. Låt henne avgöra det inte du själv. Tycker du ska åka dit med din sambo. Det här kommer nog som en chock för alla. Det värsta är gjort men du är ingen dålig människa för det här, några dåliga val gör dig inte till en sämre människa ❤️
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
en uppdatering

har nu berättat för alla. vågade inte svara när sambon ringde, men efter ca 20 samtal så beslöt jag mig för att svara. hon övertalade mig att dra från jobbet och åka hem o prata. mina föräldrar vill att jag åker hem till dom tillsammans med min sambo men jag har bestämt mig för att min sambo inte ska utsättas för mer skit och att hon har det bättre utan mig. sedan blir det raka vägen till psykiatrin
Superbra! Ser du, du kan redan ta ansvar. Styrke kram!
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Ditt ordval signalerar att du tycker att spelmissbruk inte kan klassas som ett sjukdomstillstånd. Man har full kontroll över det, det är bara en viljesak. Annars förstår jag inte varför du betonar att man aktivt TAR ett återfall.
Det vedertagna begreppet inom alla sorters missbruk är att man tar ett återfall. Låter konstigt men så är det, tror att det kommer från det engelska sättet att uttrycka sej. Man kan komma runt denna, i mångas tycke hårda, formulering genom att byta ut tar mot haft ett återfall.
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Det vedertagna begreppet inom alla sorters missbruk är att man tar ett återfall. Låter konstigt men så är det, tror att det kommer från det engelska sättet att uttrycka sej. Man kan komma runt denna, i mångas tycke hårda, formulering genom att byta ut tar mot haft ett återfall.
Va? Man säger inte "take a relapse". Snarare"have" som i just "få".
 

DonSlim

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
1 December 2021
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
igår var den absolut längsta dagen i mitt liv. Jag och sambon klev av från samma tunnelbana och möttes vid spärrarna. Jag sa inte ett ord, hon log med en trygg blick och gav mig en kram sen gick vi hem och pratade. Att hon kan vara så otroligt pedagogisk, lugn och klartänkt även fast hon är förbannad är en utav hennes bästa egenskaper. vi pratade länge och beslöt oss för att tillsammans åka hem till mina föräldrar. Vi la upp en plan på hur vi ska lösa det ekonomiska samt psykiska, sedan åkte vi raka vägen hem, gick igenom alla lån och kontaktade alla krediter angående livstids spärr på lån och uttag av krediter. bytte lösenord på bankid, delad kivra etc. Lyckades även försova mig till jobbet idag, tror min hjärna o kropp behövde återhämtning. För första gången på år känner jag faktiskt en lättnad över att alla korten ligger på bordet, och jag mår faktiskt rätt bra, jag känner hopp inför framtiden, vilket jag inte kan minnas senast jag kände så
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
igår var den absolut längsta dagen i mitt liv. Jag och sambon klev av från samma tunnelbana och möttes vid spärrarna. Jag sa inte ett ord, hon log med en trygg blick och gav mig en kram sen gick vi hem och pratade. Att hon kan vara så otroligt pedagogisk, lugn och klartänkt även fast hon är förbannad är en utav hennes bästa egenskaper. vi pratade länge och beslöt oss för att tillsammans åka hem till mina föräldrar. Vi la upp en plan på hur vi ska lösa det ekonomiska samt psykiska, sedan åkte vi raka vägen hem, gick igenom alla lån och kontaktade alla krediter angående livstids spärr på lån och uttag av krediter. bytte lösenord på bankid, delad kivra etc. Lyckades även försova mig till jobbet idag, tror min hjärna o kropp behövde återhämtning. För första gången på år känner jag faktiskt en lättnad över att alla korten ligger på bordet, och jag mår faktiskt rätt bra, jag känner hopp inför framtiden, vilket jag inte kan minnas senast jag kände så
Fan vilken fin läsning! Modigt och fint stolt över dig även om
Jag inte känner dig. Väldigt kul
Läsning underbart att det gick så bra! Visst känns det som världens tyngsta Sten i magen släpper?
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Kom ihåg nu allt tar tid i tillfrisknandet. Det tar även tid för dina nära kära ta in allt, samt bygga upp tilliten igen! Jag som
Slutar med droger måste säga att spelberoende och skulder var mycket lättare sluta med men konsekvenserna efter är helvete vissa dagar. Medans sluta med droger va skit svårt och många återfall men varje dag jag var ren blev bättre. Medans nu spelfri 4 månader imorn har jag inte haft ett enda sug
På spela. Men konsekvenserna efter är förödande och långvariga.... men bara vara stark. Kan säga att det inte bara är skit efter ett spelberoende finns vissa saker som blivit bättre nu. Jag har lärt mig massor om
Lån, kommit in hit, lärt mig mer om mig själv, ändrat syn på pengar, blivit mer ekonomisk osv. Men för 4 mån sen fatta jag ej värdet av pengar allts... det tappar man helt. Är sjukt hur konstigt spelberoendet är egentligen man tappar synen på pengar allt väldig komplicerat beroende måste jag säga.
 

Trasslig

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
2 November 2020
Meddelanden
150
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
igår var den absolut längsta dagen i mitt liv. Jag och sambon klev av från samma tunnelbana och möttes vid spärrarna. Jag sa inte ett ord, hon log med en trygg blick och gav mig en kram sen gick vi hem och pratade. Att hon kan vara så otroligt pedagogisk, lugn och klartänkt även fast hon är förbannad är en utav hennes bästa egenskaper. vi pratade länge och beslöt oss för att tillsammans åka hem till mina föräldrar. Vi la upp en plan på hur vi ska lösa det ekonomiska samt psykiska, sedan åkte vi raka vägen hem, gick igenom alla lån och kontaktade alla krediter angående livstids spärr på lån och uttag av krediter. bytte lösenord på bankid, delad kivra etc. Lyckades även försova mig till jobbet idag, tror min hjärna o kropp behövde återhämtning. För första gången på år känner jag faktiskt en lättnad över att alla korten ligger på bordet, och jag mår faktiskt rätt bra, jag känner hopp inför framtiden, vilket jag inte kan minnas senast jag kände så
Men åååå vad glad jag blir!!!!!!
Så glad för din skull. Att du fick den kram du behövde som allra,allra mest!!!

Nu finns det ju bara en väg framåt för dig och er!=)
 

Trasslig

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
2 November 2020
Meddelanden
150
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
Själv går jag på nålar här hemma. Skickade in alla papper igår kväll till svea bank. Har fått preliminärt lånelöfte på vår bostad.
Om det går igenom vänder allt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp