Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Svarta listan!

Syftet med en förseningsavgift är i allmänhet att styra folks beteenden.

Sannolikt har Trustbuddy haft en hel del kunder som inte betalat sina lån som därefter gått till inkasso där kunderna sedan delbetalat sina lån, istället för att betala förlängningsavgifter.

Trustbuddy vill uppenbarligen inte att lånen ska gå till inkasso och i syfte att hindra folk från att inte betala tillbaka lånet/betala förlängningsavgifter debiterar de höga avgifter i samband med att inkassoförfarande inleds.

Enligt min uppfattning är det som så att väldigt många inne på detta forum är ute efter just lån kan man ta och sedan inte betala tillbaka i enlighet med avtal och i stället delbetala via inkasso. Alltså faller Trustbuddys sätt att sköta verksamheten inte särskilt väl i hand med den typen av kunder som uppehåller sig på detta forum.

Mitt råd är att ni på detta forum som tar lån med avsikt att delbetala lånen via inkasso inte tar lån på Trustbuddy. Eller för den delen Kortlån då även dem fn debiterar kraftiga påföljder vid utebliven betalning. Då ni helt enkelt inte är den typen av kunder dessa aktörer är ute efter.

När Trustbuddy började med sina lån fanns inte villkoret att man endast kunde förlänga 5 gånger och de är de själva som fram till nu som erbjudit avbetalningsplan, mig ringde de upp. Så att de vill att folk ska förlänga istället för avbetalning stämmer inte. De tjänar ju på att sälja skulden till VKC efter att de lagt på 970 per lån och får då hela beloppet tillbaka det är antagligen därför de slutar med inkassoverksamhet själva istället för att vänta i 12 månader på att få tillbaka skulderna.

Jag vill lägga till Nanoflex och Nanokredit till denna lista sen de började med Bisnode upplysning i augusti har jag fått avslag hos båda trots att jag i flera år alltid varit godkänd.
Upplysningen visar endast nettoinkomsten inget annat har aldrig sett något liknade. Sist jag provade hos dem i september bad de mig vänta 30 dagar och sedan ansöka igen vilket jag inte kommer att göra. Det blir ju bara en onödig upplysning igen.

Vad kosta ett lån med 5000 kr hos inkasso ? Vad betala man varje månad ? Hur många månade får man avbetala ? Hur länge måste man vänta att inkasso skicka ett brev? Alla skriva att VCR Inkasso är bättre men ingen skriva precis om prisener ! Som vanling !!

Vad kosta ett lån med 5000 kr hos inkasso ? Vad betala man varje månad ? Hur många månade får man avbetala ? Hur länge måste man vänta att inkasso skicka ett brev? Alla skriva att VCR Inkasso är bättre men ingen skriva precis om prisener ! Som vanling !!

Jag hade en skuld på 8300 sammanlagt när mina Trustbuddy lån hamnade hos VKC jag förklarade redan från början att jag under åtminstone 6-9 månader inte kunde betala mer än 300/månad sen kommer jag öka beloppet och det gick de med på. Så därför är de bättre än Trustbuddys inkasso som inte gick att förhandla med. Det tog ca en månad från det att jag slutade betala tills VKC hörde av sig.

Och efter dina 6-9 månade vad ska du då betala ?

Och efter dina 6-9 månade vad ska du då betala ?
Det skulle vi diskutera när jag gått igenom min ekonomiska situation då jag får ju ut skatteåterbäring i juni så jag kan använda den och betala av med också. De har hela tiden sagt att om jag talar om hur min ekonoimi ser ut så kommer vi överens om vad som passar mig bäst.

Har du lån hos Trustbuddy just nu? Vid första mejlet till VKC skrev de att jag kunde få betala 300/månad i 3 månader sen ville de höja månadsbeloppet. Jag skrev då tillbaka att pga andra avbetalningar så kunde jag inte efter de första 3 månaderna inte betala mer än 300 och det var inga problem svarade de. Så är du bara uppriktig med din ekonomi så ska det inte vara något problem att få en månadsbetalning på ett belopp du klarar av. Lycka till!!

Jag har ett lån med 5000 kr då betala jag av 617kr till Juni ( 12x ) . Dessutom har jag 5000kr till vilken jag förlängra och förlängra ! Jag tro en avbetalning hos Inkasso låta bättre.

Att förlänga är det sämsta man kan göra för sin egen ekonomi. Givetvis förstår jag att man måste, jag har ju varit i det och är själv där fortfarande. Men det blir lätt att man förlänger och förlänger och till slut är det allt man gör och kan inte betala på skulderna alls. Då är det bättre låta en del gå till inkasso till att börja med.

Men framför allt ska man inte ta nya lån, det är det allra viktigaste.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp