Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Svarta listan!

Bra sagt ! Nu har jag avbetalning hos Avida o Intrum o Svea. I dec är då allt avbetalad. Så börja jag i Januari o släppa de nästa till inkasso.

Att förlänga är det sämsta man kan göra för sin egen ekonomi. Givetvis förstår jag att man måste, jag har ju varit i det och är själv där fortfarande. Men det blir lätt att man förlänger och förlänger och till slut är det allt man gör och kan inte betala på skulderna alls. Då är det bättre låta en del gå till inkasso till att börja med.

Men framför allt ska man inte ta nya lån, det är det allra viktigaste.

Jag önskar verkligen att jag kunde nå till den punkten att jag inte behövde ta nya smslån men jag har så många avbetalningar att min sjukpension inte räcker till och samlingslån får jag inte. Så jag försöker via avbetalningsplaner hos dem som medger det minska ner mina smslån
för att bli fri dessa någon gång nästa år förhoppningsvis. Sökte Cash2you denna vecka men fick avslag och det var kanske lika bra det. Har sådan ångest varje månad när man betalat tillbaka och ska låna igen och inte veta om man får låna igen eller får avslag.

varför smutskastning

jag förstår att folk är irriterade över att inte kunna betala tillbaka sina lån, men varför skall företagen skänka bort pengar?? De måste ju gå med vinst och självklart så skiter de i om du kan betala eller inte desto längre tid din betalning dröjer desto dyrare blir det TYVÄRR!!

Och Vad hade hänt om alla dessa låneföretagen försvann?? Jo många skulle nog börja med kriminalitet, eller sälja sig själv hemskt!! Tänk lite positivt kära låntagare.

lycka till

jag förstår att folk är irriterade över att inte kunna betala tillbaka sina lån, men varför skall företagen skänka bort pengar?? De måste ju gå med vinst och självklart så skiter de i om du kan betala eller inte desto längre tid din betalning dröjer desto dyrare blir det TYVÄRR!!

Och Vad hade hänt om alla dessa låneföretagen försvann?? Jo många skulle nog börja med kriminalitet, eller sälja sig själv hemskt!! Tänk lite positivt kära låntagare.

lycka till

Självklart ska man betala tillbaka sina lån och jag tror också de allra flesta vill detta. Tyvärr ges inte chansen alla gånger. Kan man inte betala hela lånet på en gång, behövs många gånger en mer human avbetalningsplan än som ges av inkassobolagen. Vill man betala lägre än de sagt skall det hotas med kronofogden direkt. Vore väl bättre att ge avbetalningsmöjligheter efter inkomstläget. Kommer man till kronofogden ger man upp och låter allt falla. Ingen ide att kämpa då.

Jag förstår också att låneföretagen vill ha tillbaka det de lånar ut. Men om de inte tog ut så förbannat oskäliga räntor på sina lån som sätter oss som inte får samlingslån i en rävsax så skulle fler klara av att betala sina lån. Det är så lätt att säga ta inga smslån ta inga lån som du förlänger men vissa av kan inte annat om vi inte vill hamna hos kronofogden. Att säga att det är inget farligt att hamna hos kronofogden är ok för dem som valt att ta det steget. Men jag vet att släpper jag allt så blir jag aldrig skuldfri. Jag måste försöka med avbetalning där jag kan få det. Jag har min sjukpension så jag kan inte få ut mer pengar per månad. Jag har mig själv att skylla som började med smslån det vet jag och jag kämpar varje dag för att få det att gå ihop ekonomiskt men jag ger inte upp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp