Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Svea Direkt har räddat mig!

Fick pengarna för en stund sedan, hade närmare 60k på kontot, nu har jag betalat alla mina smslån och andra saker + räkningar och har ca 5k kvar, surt som fan hade kunnat haft roligare för dom pengarna, en ny bil kanske 😛.. men skönt som fan att ha pyntat in allting nu.. :)

Svea...

Fick pengarna för en stund sedan, hade närmare 60k på kontot, nu har jag betalat alla mina smslån och andra saker + räkningar och har ca 5k kvar, surt som fan hade kunnat haft roligare för dom pengarna, en ny bil kanske 😛.. men skönt som fan att ha pyntat in allting nu.. :)

Vad har du för inkomst och hur mycket lån hade du när du sökte?

Vad har du för inkomst och hur mycket lån hade du när du sökte?

Well, hade bara en kredit som redovisades i uc:n på 3k.
Hade 43 förfrågningar, 275k inkomst inga anmärkningar.
Sökte 40k hade dock medsökande med god ekonomi annars hade det nog varit avslag.

Varför tror du det hade varit avslag när du bara har 3000 i kredit är ju ingenting!!! Ok många uc men ändå?? Vad tror du om mina chanser?? 200000 kr i krediter 50 uc... 282000 kr i årsinkomst.. Tänkte söka 50000 kr med medsökande såklart.. Är det någon ide tror du??

Varför tror du det hade varit avslag när du bara har 3000 i kredit är ju ingenting!!! Ok många uc men ändå?? Vad tror du om mina chanser?? 200000 kr i krediter 50 uc... 282000 kr i årsinkomst.. Tänkte söka 50000 kr med medsökande såklart.. Är det någon ide tror du??

Tror det kan vara lönt faktiskt, kan ju inte lova något, men med medsökande borde det funka. Dom är rätt medgörliga.. Maila till dom och berätta din situation och dina uppgifter samt att du har en medsökande och fråga vad dom tror. Jag gjorde så och det funkade!

Jo jag tror det hade blivit avslag pga förfrågningarna eftersom ALLA andra långivare har gett mig avslag för detta.. Många långivare verkar vara hårda på det där med förfrågningar... Men med medsökande så tror jag att du har en chans, jag fick dock en ränta på ca 13% av Svea direkt, men vad gör det när man verkligen är i behov? det är ju egentligen ingen ockerränta..

Nej det är ju ok.. Du har givit mig lite hopp nu faktiskt. Om jag hade blivit beviljad så hade jag kunnat betala alla smslån och inkassokrediter.. Då hade jag fått ihop ekonomin utan att det blir för tufft varje månad.. Tänk att få sova gott och få valna utan den där klumpen i magen...men det bråttom för mig nu.. Är nära kronofogden nu!!! Vill inte hamna. Där så detta är min sista utväg.. Måste bara samla mod till mig och fråga en medsökande det är ju jobbigt det med.. Usch bara att bita t det sura äpplet och fråga..

Ni som är rädda för att de ska ringa rbetsgivaren, i regel gör det sällan de och om man jobbar på ett större ställe så ringer de oftast lönekontoret eller HR avdelningen mest för att se så man jobbar där. Företaget kommer ändå aldrig att avslöja era löner för någon som ringer och frågar.

Dom ringde inte min arbetsgivare, fast dom hade skrivit att dom gör rutinmässiga anställningskontroller efter de fått skuldebrevet, skickade dock in lönespec och anställningsbevis, och det verkade räcka iaf på Svea, men det kan ju vara olika beroende på ens förutsättningar och huruvida man kan styrka sin anställning eller inte..

Hej
Hur snabbt fick ni svar ? Jag har inte fått något mail, än. Ansökte i förrgår.

Dom ringde inte min arbetsgivare, fast dom hade skrivit att dom gör rutinmässiga anställningskontroller efter de fått skuldebrevet, skickade dock in lönespec och anställningsbevis, och det verkade räcka iaf på Svea, men det kan ju vara olika beroende på ens förutsättningar och huruvida man kan styrka sin anställning eller inte..

Ringer dem upp innan lånet betalas ut?

Mvh

fick du godkant? maste man alltsa ha medsokande? kan man inte fa lan nagonstans med 250k inkomst 40ff och 50 blanco?

Skickar dom ut en avi varje månad?? Eller dras det på autogiro ändå?

Jag betalar via autogiro den 27:e varje månad.

Hej
Undrar ni som lånat av svea,om det är lånet som heter skuldfinansiering? Och hur mycket får man låna utan säkerhet ? Då det står så här om det lånet:

Lån med eller utan säkerhet?
Även om du inte kan erbjuda traditionell säkerhet har du möjlighet att få hjälp hos Svea Ekonomi Skuldfinansiering. Vid större kreditbehov kan vi dock komma att efterfråga säkerhet i form av borgen, bostadsrätt eller fastighet.

Alla svar är välkommna..!! Tack

När får man svar på ansökan?
Sökte igår morse. Inget svar än. Och ingen UC.

När får man svar på ansökan?
Sökte igår morse. Inget svar än. Och ingen UC.

När jag sökte så kom det svar bara inom någon timme. men dem kanske har mer att göra osv. men jag råder dig att ringa de. Jätte trevliga att ha göra med och försöker hitta en lösning för dig. så kontakta dem får du avslag så fråga vad du kan göra för att få det beviljad osv.

Dom verkar jävligt skumma.
När jag hade 150000 kr i blancolån fick jag lån hos dom på 25000kr.
När jag nyligen sökte fick inte på 50000kr MED MEDSÖKANDE.
Trots att jag bara har 15000kr i lån. Dock 27st förfrågningar.

Så jag tycker ni bör avstå ansökan!!!

Mig har Svea hjälp väldigt mycket både med ett Skuldfinansieringslån med bostaden som säkerhet och ett mindre blancolån då ingen annan bank ställde upp. Så tack Svea ni har räddat mig också så jag tycker absolut ni ska prova.

Mig har Svea hjälp väldigt mycket både med ett Skuldfinansieringslån med bostaden som säkerhet och ett mindre blancolån då ingen annan bank ställde upp. Så tack Svea ni har räddat mig också så jag tycker absolut ni ska prova.

hade du mycket skulder och hade du några betalningsanmärkningar när du sökte skuldfinansieringslånet,och fick du behålla dina befintliga bolån..eller hur funkar detta med att ha bostaden som säkerhet när man lånar ien annan bank än den man har bolånen i ??

hade du mycket skulder och hade du några betalningsanmärkningar när du sökte skuldfinansieringslånet,och fick du behålla dina befintliga bolån..eller hur funkar detta med att ha bostaden som säkerhet när man lånar ien annan bank än den man har bolånen i ??

Fick ett lån på 221000 med fastigheten som säkerhet för att lösa blancolån hade en betalningsanmärkning detta lån blev ju som ett topplån då bottenlånen ligger kvar i SBAB

Fick ett lån på 221000 med fastigheten som säkerhet för att lösa blancolån hade en betalningsanmärkning detta lån blev ju som ett topplån då bottenlånen ligger kvar i SBAB

Vill bara tillägga att detta lån inte kan jämföras med en skuldsanering hos kfm utan det är ett skuldfinansieringslån

Men hade du då alltså utrymme på att låna (husets värde),då man som väl som högst får låna 85% av värdet på huset? Hade du inget topplån sen tidigare hos sbab?Och fick du värdera huset?
Förlåt om jag frågar,men det låter intressant detta om det kan va en utväg för oss...

Men hade du då alltså utrymme på att låna (husets värde),då man som väl som högst får låna 85% av värdet på huset? Hade du inget topplån sen tidigare hos sbab?Och fick du värdera huset?
Förlåt om jag frågar,men det låter intressant detta om det kan va en utväg för oss...

Ja, det fanns utrymme att låna på och de var så snälla att de gick efter min sista värdering och så jämförde de mitt hus med de som sålts/värderats tidigare i mitt område så jag behövde aldrig bekosta någon ny värdering. Är det något mer du undrar över? Jag vet att de har lång väntetid på sina Skuldfinansieringslån men jag var envis gick inte och väntade på besked utan ringde ibland flera gånger i veckan och hörde hur det gick med min ansökan och om den behövde kompletteras och jag hade turen att allt gick på 4 veckor från ansökan till utbetalning/lösen av blancolån.

Dom verkar jävligt skumma.
När jag hade 150000 kr i blancolån fick jag lån hos dom på 25000kr.
När jag nyligen sökte fick inte på 50000kr MED MEDSÖKANDE.
Trots att jag bara har 15000kr i lån. Dock 27st förfrågningar.

Så jag tycker ni bör avstå ansökan!!!

Yes. Tycker inte deras kreditbedömning är värd namnet. Dom går inte förbi uc:s creditscore oavsett vad man säger och skickar in. Sen kräver dom ju medsökande på alla lån över 50000 kr oavsett hur hög inkomst och kreditvärdighet du har. Det är inte seriöst.
Men grattis till er som fått hjälp :)

Yes. Tycker inte deras kreditbedömning är värd namnet. Dom går inte förbi uc:s creditscore oavsett vad man säger och skickar in. Sen kräver dom ju medsökande på alla lån över 50000 kr oavsett hur hög inkomst och kreditvärdighet du har. Det är inte seriöst.
Men grattis till er som fått hjälp :)

Varför skulle de som du säger gå förbi Uc:s creditscore och inte kräva medsökande på belopp över 50.000 kronor de är de inte ensam om att göra. Till Svea vänder man sig om man har svårt att få lån någon annanstans. Bara för att de har sina regler betyder de inte att de är oseriösa på något sätt. Får du lån där som jag fick när du inte får lån hos någon annan så var jag i alla fall tacksam. Det kändes bra att någon litade på min återbetalningsförmåga när ingen annan gjorde det.

Varför skulle de som du säger gå förbi Uc:s creditscore och inte kräva medsökande på belopp över 50.000 kronor de är de inte ensam om att göra. Till Svea vänder man sig om man har svårt att få lån någon annanstans. Bara för att de har sina regler betyder de inte att de är oseriösa på något sätt. Får du lån där som jag fick när du inte får lån hos någon annan så var jag i alla fall tacksam. Det kändes bra att någon litade på min återbetalningsförmåga när ingen annan gjorde det.

Därför att en seriös kreditbedömning utgår inte enbart ifrån uc:s creditscore utan tar hänsyn till t ex aktuella förhållanden vad gäller inkomt m.m

Om man t ex har dubbelt så hög årsinkomst än vad uc:s historik visar, blir ju deras credit score mindre viktig. Mera seriösa och kompetenta kreditbedömare förstår detta.

Svea Direkt har det tom i sin reklam att man ser mer till framtida återbetalningsmöjlighet än till kredithistorik. Men i verkligheten gör man det inte.

När man säger man kan låna 50-400 000 blir det ju tramsigt att kräva medsökande till lån över 50 000 om en ensamstående har högre disponibel inkomst än två normalinkomstagare. Men det är å andra sidan knappast den målgruppen man riktar sig till.

Om man nu har så hög inkomst som du säger varför då ta lån hos Svea då kan man vända sig till vilken annan bank som helst där man kan få en annan ränta också så här säger Svea om sina lån:

Hos SveaDirekt har även du som inte uppfyller bankernas kreditkrav möjlighet att låna pengar.
Oavsett om du har en bostad som säkerhet, vill ha ett mindre lån snabbt eller vill lösa dyra småskulder har vi ett låneupplägg som passar dig. Ett enkelt och smidigt alternativ till banken – anpassat efter dina behov och förutsättningar!

Hej!

Tror ni det finns chans för mig hos Svea.

Hade 310 000 i inkomst förra året och har skulder på 50 000. Skulle vilja ta ett lån på 50 000 så jag kan betala av alla sms-lån. Vad tror ni?

Hej!

Tror ni det finns chans för mig hos Svea.

Hade 310 000 i inkomst förra året och har skulder på 50 000. Skulle vilja ta ett lån på 50 000 så jag kan betala av alla sms-lån. Vad tror ni?

Med bara 50 000 i skulder borde du kunna få lån hos de flesta.

Jag har 65 förfrågningar hos uc.....stora problemet.

Blueeeye, kan meddela att du är rökt hos alla som tar UC med 65 förfrågningar.

Kolla med Big Bank, det är nog dom som kan hjälpa dig

Allvarligt talat 65 frågor? Det är ju mer än en fråga i veckan... Ledsen att säga det men du får inga lån med 65 frågor. Satsa på ett lån so. Inte tar UC

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp