O
Oregistrerade
Gäst
Poäng: 0
svea
Men!!!! myMoney.se är ju billån
Men!!!! myMoney.se är ju billån
O
Oregistrerade
Gäst
De har även privatlån. Jag fick 35.000
Hur gjorde du då? Hittar bara info om billån?
O
Oregistrerade
Gäst
Hur gjorde du då? Hittar bara info om billån?
Googla MyMoney privatlån så hittar du det.
O
Oregistrerade
Gäst
O
Oregistrerade
Gäst
De har även privatlån. Jag fick 35.000
Sökte du på det beloppet? Ringde de upp? Tog de UC?
O
Oregistrerade
Gäst
Nej jag mailade till My Money.
Christoffer Wennolf hjälpte mig sjukt bra o snabbt.
Så du ansökte genom att mejla dom, eller? Tog dom inte UC?
O
Oregistrerade
Gäst
Precis. Han tog mina uppgifter via mail
Mailade du bara och frågade om du fick låna? Låter lite suspekt...
O
Oregistrerade
Gäst
Men hur mkt kan man låna där och kan man låna med skuldsaldo?
man får inga lån hos nån lånegivare med skuldsaldo.
- Meddelanden
- 1 201
- Mottagna reaktioner
- 116
- Poäng
- 347
Mailade dom o frågade om jag kan få lån via dem med mina uppgifter.
Jag skrev hur mycket underskott jag har, hur många uc, hur mycket andra lån jag har osv osv.
Då skrev han vilka de samarbetar med och att av dom så e det endast svea som skulle kunna acceptera ett lån till mig med de uppgifterna jag skrev till honom.
Jag skrev mitt personnummer osv osv.
Han gjorde ansökan till mig på 50k men fick beviljat 35k.
Fick hem papper att skriva under. Sen klart!
Jag skrev hur mycket underskott jag har, hur många uc, hur mycket andra lån jag har osv osv.
Då skrev han vilka de samarbetar med och att av dom så e det endast svea som skulle kunna acceptera ett lån till mig med de uppgifterna jag skrev till honom.
O
Oregistrerade
Gäst
Mailade dom o frågade om jag kan få lån via dem med mina uppgifter.
hur var dina förutsättningar med inkomst, underskott och UC-förfrågningar då när du fick detta lån?
- Meddelanden
- 139
- Mottagna reaktioner
- 16
- Poäng
- 72
480.000 blanco, 150.000 överskott av kap. 20+ uc
Inkomst cirka 480.000
Låter intressant. Tror du det är lättare att få lån via dem än att söka hos en bank direkt?
Hur får man kontakt med han du pratade med?
Är de bättre än lendo? Fler banker?
Mvh.
- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
480.000 blanco, 150.000 överskott av kap. 20+ uc
Inkomst cirka 480.000
Om du har överskott, du menar alltså inte underskott, av kapital så ska det ju inte vara några problem att få lån.
- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Underskott, sry
Jag fick avslag med följande: 840 tkr inkomst, 78 tkr i underskott, 15 förfrågningar, inga anmärkningar eller skuldsaldo hos KFM. Blancolån precis som du 480 tkr, så man undrar vad de går på eller om man har otur hos vilken handläggare man hamnar. Du har kanske en fastighet eller borgenär?
O
Oregistrerade
Gäst
antagligen för mycket lån svårt få beviljat ytterligare lån som ensam sökande med redan så stor skuld.sen skall man va 2 som söker över 50000.på special lånet.
annars har dom skuldfinansiering.men då måste man ha säkerhet.
annars har dom skuldfinansiering.men då måste man ha säkerhet.
O
Oregistrerade
Gäst
Jag fick avslag med följande: 840 tkr inkomst, 78 tkr i underskott, 15 förfrågningar, inga anmärkningar eller skuldsaldo hos KFM. Blancolån precis som du 480 tkr, så man undrar vad de går på eller om man har otur hos vilken handläggare man hamnar. Du har kanske en fastighet eller borgenär?
hahahaha, hur i hela världen kan man sitta på detta forum med 840tkr i inkomst. herregud.
- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
hahahaha, hur i hela världen kan man sitta på detta forum med 840tkr i inkomst. herregud.
Ja, skratta du, oförskämd är vad du är. Jag har dragits med skulder sedan en skilsmässa, med hus som såldes med förlust för 20 år sedan. Dessutom har jag inte alltid tjänat så här mycket pengar, utan jag har arbetat på och på de senaste åren lyckats höja den rejält, trodde det skulle hjälpa UC-scoren så att jag kunde få ett samlingslån med låg ränta så hade jag blivit skuldfri på 3 år, men inkomsten spelar tydligen inte så stor roll i det fallet. Jag kommer dock att ta mej ur låneträsket ändå är på god väg, till skillnad från övriga här på forumet som kanske inte har samma förutsättningar som jag. Jag vet precis hur alla här känner sej och vill därför komma med råd om jag kan och även ställa frågor, så att jag lär mej mer hur kreditgivning/KFM mm fungerar, det är inget att skratta åt.
Hade det funnits skuldsanering vid min skilsmässa för 20 år sedan, så hade jag tagit det, men istället fick jag ta skitlån för att få mat för dagen och för att klara hyran och som bekant vet ju alla att det blir som en snöboll skulden bara växer...
- Meddelanden
- 307
- Mottagna reaktioner
- 10
- Poäng
- 62
Alla som är här, är här av en anledning och alla har sina bakgrunder. I de allra flesta fall handlar det om yttre faktorer man inte kunnat styra över. Om man sen som du har jobbat som en galning för att försöka hålla näsan över ytan så är det verkligen inget att håna och skratta åt. Jag tror personer som skriver sånadär inlägg (och dessutom anonymt) bara är ute efter att vara elaka och därmed är de inget att bry sig om. Försök ignorera personen, du har gjort ett kanonjobb Lize!!! Och dina inlägg är jättebra!!!
- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Alla som är här, är här av en anledning och alla har sina bakgrunder. I de allra flesta fall handlar det om yttre faktorer man inte kunnat styra över. Om man sen som du har jobbat som en galning för att försöka hålla näsan över ytan så är det verkligen inget att håna och skratta åt. Jag tror personer som skriver sånadär inlägg (och dessutom anonymt) bara är ute efter att vara elaka och därmed är de inget att bry sig om. Försök ignorera personen, du har gjort ett kanonjobb Lize!!! Och dina inlägg är jättebra!!!
Tack ska du ha

O
Oregistrerade
Gäst
Vem är du......som kan döma???
Vad gör du då på detta forum ?
Du ska ha klart för dej, ibland går det fel.....men det borde ju du veta
VARFÖR ÄR DU HÄR ??
Om du vill vara dum... så var det någonstans !! För här hjälper vi varandra o stöttar!
K
Knax
Gäst
Hej,
Hur stor tror ni chansen är för mig att få speciallånet på ca 30 000 om jag har en fast inkomst på ca 18 000 netto i månaden, två betanm. Som är snart två år gamla och uppgick till typ 5000.
Jag har två andra lån på tot. 30 000 och csn på lika mycket.
Mvh Jack
Hur stor tror ni chansen är för mig att få speciallånet på ca 30 000 om jag har en fast inkomst på ca 18 000 netto i månaden, två betanm. Som är snart två år gamla och uppgick till typ 5000.
Jag har två andra lån på tot. 30 000 och csn på lika mycket.
Mvh Jack
- Meddelanden
- 3 961
- Mottagna reaktioner
- 1 016
- Poäng
- 907
Varför väljer du just Svea Speciallånet de har mycket hög ränta från 20, 40% har du tittat på andra alternativ? Du kan ansöka om lån hos Lendo, Freedom Finance, Arcadia Finance, WebFinance, Lån för alla och Zmarta till lägre ränta än Svea.
Senast ändrad:
K
Knax
Gäst
Jag trodde inte att det skulle vara möjligt att få lån hos någon av dom med tanke på min anmärkning. Men det kanske är bättre då?
Är det troligt att jag skulle få ett lån då tror du?
Mvh
Är det troligt att jag skulle få ett lån då tror du?
Mvh
- Meddelanden
- 3 961
- Mottagna reaktioner
- 1 016
- Poäng
- 907
https://www.bank24.nu/lan-med-betalningsanmarkningar/ här kan du läsa om dessa allt beror på hur din samlade ekonomiska bild ser ut vilket kreditbetyg du har, hur du skött de lån du har, hur de bedömer din återbetalningsförmåga osv. Kontakta dem via mejl eller telefon och berätta om dina förutsättningar de kan ju inte lova någonting men du får ju svar på om det är någon idé att ansöka. Bättre höra med dem först istället för att de tar onödiga UC.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.