• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Telefonskräck

Mona77

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
2 September 2013
Meddelanden
141
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Jag som många andra här behöver konstant ha kontakt med diverse inkassobolag, KFM mm. Jag kanske har blivit traumatiserad av min situation men är livrädd att prata i telefon, känner att jag vill gråta och får extrem panikångest innan. I 9 fall av 10 går allt att sköta via mina sidor, mail mm men ett inkassobolag vägrar och måste ta det per telefon. Jag klarar verkligen inte det och vet inte vad jag ska göra. Låter så sjukt löjligt men det är min tillvaro just nu. Vet inte vad jag ska göra?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 302
Mottagna reaktioner
13 405
Poäng
8 917
Om din man/sambo vet om din situation gör en fullmakt och låt honom göra det! Eller någon annan släkting/kompis?
 

Mona77

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
2 September 2013
Meddelanden
141
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Om din man/sambo vet om din situation gör en fullmakt och låt honom göra det! Eller någon annan släkting/kompis?[/QUOTE



Bra tips men har ingen att anförtro mig åt :( kan de tvinga en att ta det per telefon?
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Jag som många andra här behöver konstant ha kontakt med diverse inkassobolag, KFM mm. Jag kanske har blivit traumatiserad av min situation men är livrädd att prata i telefon, känner att jag vill gråta och får extrem panikångest innan. I 9 fall av 10 går allt att sköta via mina sidor, mail mm men ett inkassobolag vägrar och måste ta det per telefon. Jag klarar verkligen inte det och vet inte vad jag ska göra. Låter så sjukt löjligt men det är min tillvaro just nu. Vet inte vad jag ska göra?
Förstår din ångest. Kände lika ett tag när det var som värst o slutade svara i telefon. Men insåg att det är värre att inte kunna prata.
Det kommer att bli bättre gäller att övervinna rädslan.
Det löser sig <3<3
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 832
Mottagna reaktioner
1 838
Poäng
1 277
Vad är det du måste avhandla med detta bolag? Har du prövat att skriva ett Mail och förklarat? Kontakta kommunens skuldrådgivare för hjälp?
 

Mona77

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
2 September 2013
Meddelanden
141
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Förstår din ångest. Kände lika ett tag när det var som värst o slutade svara i telefon. Men insåg att det är värre att inte kunna prata.
Det kommer att bli bättre gäller att övervinna rädslan.
Det löser sig <3<3

Tack!
 

Volym2

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
11 Mars 2020
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
14
Poäng
52
Jag som många andra här behöver konstant ha kontakt med diverse inkassobolag, KFM mm. Jag kanske har blivit traumatiserad av min situation men är livrädd att prata i telefon, känner att jag vill gråta och får extrem panikångest innan. I 9 fall av 10 går allt att sköta via mina sidor, mail mm men ett inkassobolag vägrar och måste ta det per telefon. Jag klarar verkligen inte det och vet inte vad jag ska göra. Låter så sjukt löjligt men det är min tillvaro just nu. Vet inte vad jag ska göra?

Jag förstår dina känslor.
Och i ditt läge skulle jag göra ALLT i min makt för att bli observant på just dem känslorna och tankarna..

Du har säkert haft dem länge och dem blir en tyngd på dina axlar.
Förmodligen vaknar du upp på morgonen och det första du gör är att tänka på dina ”problem” och ångest, stress kommer som ett brev på lådan.

Du är inte ensam om detta. Du är inte ensam om dina känslor och tankar kring din situation.

Som jag ser det måste du blicka fram. Sätta dig ner och se över hela din situation. Kan du göra något du inte gör idag för att må bättre, få bättre ekonomi?
Du måste sätta en plan för hur du kan och vill gå vidare.

Annars blir det svårt att få till en ordentlig förändring.

Din hjärna går in i ”reptil” mode och får dig automatiskt att må illa över ett telefon samtal.

ett samtal med en människa du aldrig kommer träffa. Som har såna här samtal varje dag. Och som förmodligen kommer göra sitt bästa för att hjälpa dig om du förklarar situationen.

Ring samtalet och ta in vilken lättnad du kommer känna efter att ha ringt.

Det är skönt att inte ha saker på en hylla. Börja med att ringa samtalet.

Det kommer kännas bättre!

Önskar jag kunde hjälpa mera.

mvh
 

Kalaskulan

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
20 Februari 2020
Meddelanden
273
Mottagna reaktioner
237
Poäng
407
Volym2 uttryckte det väldigt bra. Jag hade gärna hjälpt dig men jag antar att det bara är du som kan göra det?

Funkar det inte att maila? Du kan ju försöka förklara din situation och be att få klara av det skriftligt.

Stort lycka till!
 

Mona77

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
2 September 2013
Meddelanden
141
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Tack så mycket för att ni tagit er tid. Jag är helt knäckt psykiskt, sannolikt för livet pga långvarig katastrofal ekonomisk situation.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp