Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Tillbaka i skuldträsket

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 817
Meddelanden
9 010
Mottagna reaktioner
5 804
Poäng
3 817
Hej på er!
Loppisen går över förväntat, snart 12.000kr. Helt otroligt, checkar ut på torsdag! Idag är det löning så jag hoppas att vi kan sälja slut så gott som det mesta så jag slipper ta med det hem igen, haha!

Känns okej att vara hemma och vara sjukskriven, tyvärr blir inte lönen som förväntat och FK är ju inte jätte snabba. Men de är som det är, de går runt, även om det kommer bli tight i oktober så hoppas jag kunna spara en del av försäljningen från loppisen till oktober månad.
Har också gjort en lista på de ställen jag kan be om betalningsfritt ifrån och de kommer också göra skillnad. Bättre än inget!

I övrigt kämpar vi på så gott vi kan, idag ska vi ha samtal tillsammans och följa upp hur det går för oss och om vi behöver förändra något i våran plan eller bara planera för framtiden. Ska bli skönt även det! :)

Hoppas ni andra mår bra, jag mår helt okej och känns som jag börjar komma i form igen! Mycket promenader och många böcker har hjälpt mig framåt!

Ha en fin vecka <3
Underbart att höra, du gjorde helt rätt som lyssnade på din kropp. Du är en förebild. <3

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 397
Meddelanden
2 341
Mottagna reaktioner
2 208
Poäng
1 397
Hej på er!
Lite dålig uppdatering här från mig, men jag j finns ju här och uppdaterar er andras trådar istället, haha!
Hur går det för oss då? -Jo, det går framåt, sakta men säkert. Har under sjukskrivning betalt det lägsta beloppet på allt för att bara kunna överleva. Jag har hoppat över några räkningar och fått betalningsfritt också, samt få en längre månadskostnad under några månader på vissa.

Nu har jag börjat jobba igen, 75 %, innebär 1 dag extra ledigt för mig per vecka, vissa veckor till och med 2 dagar. Det känns jättebra faktiskt, jag fortsätter gå till min kurator som ger mig mycket bra tips och energi. Vi har även (ÄNTLIGEN) fått tid på BUP efter 4 (JÄVLA) års väntan. Resultat innan årskiftet, detta känns enormt jäkla skönt och det känns som ett lyft, vi kommer snart kunna få leva ett bra liv, med mer kunskap och framförallt rättigheter!!
Jag har även skickat in ansökan om omvårdnadsbidrag till försäkringskassan, hoppas att man blir beviljad då det ger lite extra med tanke på att jag gått ner i arbetstid. De känns jättebra, en stor sten som släppt av att bara fått alla tider. Nu vet vi att det är på gång och vi kommer ha ett resultat snaaaaart!!!! Som vi längtat, tjatat och gud vet vad.

I övrigt rullar livet på, dagarna går fruktansvärt fort, november är snart slut och december är här. Året har snart gått och ja, kan väl inte säga att situationen är så jätte förändrad. Mer än att några delmål är klara och nya delmål ska klaras. Vi kämpar på och vi betalar, lever snålare än innan just nu och det håller. Vi borde klara det här utan problem.

Hejja oss alla som kämpar! <3

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 817
Meddelanden
9 010
Mottagna reaktioner
5 804
Poäng
3 817
Hej på er!
Lite dålig uppdatering här från mig, men jag j finns ju här och uppdaterar er andras trådar istället, haha!
Hur går det för oss då? -Jo, det går framåt, sakta men säkert. Har under sjukskrivning betalt det lägsta beloppet på allt för att bara kunna överleva. Jag har hoppat över några räkningar och fått betalningsfritt också, samt få en längre månadskostnad under några månader på vissa.

Nu har jag börjat jobba igen, 75 %, innebär 1 dag extra ledigt för mig per vecka, vissa veckor till och med 2 dagar. Det känns jättebra faktiskt, jag fortsätter gå till min kurator som ger mig mycket bra tips och energi. Vi har även (ÄNTLIGEN) fått tid på BUP efter 4 (JÄVLA) års väntan. Resultat innan årskiftet, detta känns enormt jäkla skönt och det känns som ett lyft, vi kommer snart kunna få leva ett bra liv, med mer kunskap och framförallt rättigheter!!
Jag har även skickat in ansökan om omvårdnadsbidrag till försäkringskassan, hoppas att man blir beviljad då det ger lite extra med tanke på att jag gått ner i arbetstid. De känns jättebra, en stor sten som släppt av att bara fått alla tider. Nu vet vi att det är på gång och vi kommer ha ett resultat snaaaaart!!!! Som vi längtat, tjatat och gud vet vad.

I övrigt rullar livet på, dagarna går fruktansvärt fort, november är snart slut och december är här. Året har snart gått och ja, kan väl inte säga att situationen är så jätte förändrad. Mer än att några delmål är klara och nya delmål ska klaras. Vi kämpar på och vi betalar, lever snålare än innan just nu och det håller. Vi borde klara det här utan problem.

Du är verkligen fantastisk!
Glöm aldrig hur grym du är. <3

Maria N

V.I.P
Poäng: 537
Meddelanden
866
Mottagna reaktioner
484
Poäng
537
Hej på er!

Du är verkligen en riktig kämpe. Fint att det går åt rätt håll <3

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 787
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
8 946
Mottagna reaktioner
5 762
Poäng
3 787
Så skönt och välförtjänt när tiden för att skörda framsteg är kommen, efter åratal av hårt slit <3<3<3<3<3

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 397
Meddelanden
2 341
Mottagna reaktioner
2 208
Poäng
1 397
Ett tips till er som har rememberlån med hög månadskostnad. Jag ringde och frågade om sänkt belopp, de gick tyvärr inte förens man får en påminnelse. Hon bad mig att strunta i betalningen och när jag fått hem påminnelse ringa tillbaka. Sagt och gjort, påminnelsen kom hem och jag ringde tillbaka. De sänkte mitt månadsbelopp från 1900kr till 950kr/mån i 6 månader. Under dessa 6 månader så sänks även räntan. De var ingen fråga om varför, hur ekonomin ser ut i övrigt osv, utan de hjälpte till direkt.
Kommer göra stor skillnad dessa 6 månader. :) En tanke bara för oss som kanske har små marginaler :D

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 787
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
8 946
Mottagna reaktioner
5 762
Poäng
3 787
Ett tips till er som har rememberlån med hög månadskostnad. Jag ringde och frågade om sänkt belopp, de gick tyvärr inte förens man får en påminnelse. Hon bad mig att strunta i betalningen och när jag fått hem påminnelse ringa tillbaka. Sagt och gjort, påminnelsen kom hem och jag ringde tillbaka. De sänkte mitt månadsbelopp från 1900kr till 950kr/mån i 6 månader. Under dessa 6 månader så sänks även räntan. De var ingen fråga om varför, hur ekonomin ser ut i övrigt osv, utan de hjälpte till direkt.
Kommer göra stor skillnad dessa 6 månader. :) En tanke bara för oss som kanske har små marginaler :D
Det var ingen dålig sänkning! Grattis! Har inget lån där för egen del, men ett dyrt Resurslån som jag tyvärr inte kan prioritera att få bort än.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp