Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Tillbaka i skuldträsket

Gaston

V.I.P
Poäng: 537
Meddelanden
838
Mottagna reaktioner
458
Poäng
537
Det ger otroligt mkt att ha koll på siffrorna och på läget. Man kan ha exakt lika mkt skulder och femtio oöppnade brev/räkningar i en papperspåse eller samma skulder men alla brev och räkningar sorterade i en "skuldpärm". Det första ger enbart grav ångest medan det andra gör att man har koll på läget och kan agera utifrån det. Har själv provat båda dessa metoder och rekommenderar starkt den andra.
Exakt så är det. Bra formulerat :) Numera går jag mer eller mindre in dagligen och uppdaterar mitt dokument i mobilen. Typ på tillgångar (tomburkar cirka 300, mynt 1700, likvider på konton/t 1358 kr osv). Händer ju inte så mycket från dag till dag, men så skönt att ha koll. Har även rubriker för Framtida mål (kort- och långsiktigt), kommande extrautgifter osv osv ner på detaljnivå :)

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 787
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
8 946
Mottagna reaktioner
5 762
Poäng
3 787
Exakt så är det. Bra formulerat :) Numera går jag mer eller mindre in dagligen och uppdaterar mitt dokument i mobilen. Typ på tillgångar (tomburkar cirka 300, mynt 1700, likvider på konton/t 1358 kr osv). Händer ju inte så mycket från dag till dag, men så skönt att ha koll. Har även rubriker för Framtida mål (kort- och långsiktigt), kommande extrautgifter osv osv ner på detaljnivå :)
Fantastiskt att läsa, jag blir ännu mer peppad att kämpa mot målet. Gillar ditt upplägg!

Gaston

V.I.P
Poäng: 537
Meddelanden
838
Mottagna reaktioner
458
Poäng
537
Fantastiskt att läsa, jag blir ännu mer peppad att kämpa mot målet. Gillar ditt upplägg!
Det är kul (tycker jag), och som du skriver skapar det som sagt en känsla av kontroll, koll på läget, lite kosmos i låne-kaoset som också gör det enklare att beta vidare på olika lån med en känsla av meningsfullhet. Tidigare kände jag mer som om halva lönen (och mer därtill) kastades in i ett stort svart hål som gjorde mig uppgiven :). Listar också olika sätt att få in mer pengar (ska satsa mer på Tradera osv framöver till exempel) och funderar ständigt på hur man bäst ska optimera framtida samlingslån osv. Nu vet jag ju att du ju redan har en bra fungerande strategi (snöboll och inga nya lån alls), men för mig har det varit bra att skriva ner och löpande revidera mycket beroende på tips och kunskap man lär sig här :)

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 787
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
8 946
Mottagna reaktioner
5 762
Poäng
3 787
Det är kul (tycker jag), och som du skriver skapar det som sagt en känsla av kontroll, koll på läget, lite kosmos i låne-kaoset som också gör det enklare att beta vidare på olika lån med en känsla av meningsfullhet. Tidigare kände jag mer som om halva lönen (och mer därtill) kastades in i ett stort svart hål som gjorde mig uppgiven :). Listar också olika sätt att få in mer pengar (ska satsa mer på Tradera osv framöver till exempel) och funderar ständigt på hur man bäst ska optimera framtida samlingslån osv. Nu vet jag ju att du ju redan har en bra fungerande strategi (snöboll och inga nya lån alls), men för mig har det varit bra att skriva ner och löpande revidera mycket beroende på tips och kunskap man lär sig här :)
Och ngt som slår mig oftare nu är att när jag gör mina prognoser för alla lån/krediter ang slutbetalning så missar jag att de faktiskt blir betalda tidigare eftersom när jag håller på med snöbollen och håller på regeln att allt under 500 kr ska betalas i ett svep (utanför snöbollen) så går det snabbare att bli av med lånen än den första beräkningen. Så det är positivt och ngt som man får på köpet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp