Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Tillbaka i skuldträsket

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 397
Meddelanden
2 341
Mottagna reaktioner
2 208
Poäng
1 397
Det var ingen dålig sänkning! Grattis! Har inget lån där för egen del, men ett dyrt Resurslån som jag tyvärr inte kan prioritera att få bort än.
Det var verkligen tacksamt vill jag lova, så nu ska mannen göra samma sak faktiskt :p Det gör att vi kan bli av med annat under dessa 6 månader och då känns allt lite positivt igen :facejoy: <3

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 787
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
8 946
Mottagna reaktioner
5 762
Poäng
3 787
Det var verkligen tacksamt vill jag lova, så nu ska mannen göra samma sak faktiskt :p Det gör att vi kan bli av med annat under dessa 6 månader och då känns allt lite positivt igen :facejoy: <3
Härligt härligt!

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 817
Meddelanden
9 010
Mottagna reaktioner
5 804
Poäng
3 817
Ett tips till er som har rememberlån med hög månadskostnad. Jag ringde och frågade om sänkt belopp, de gick tyvärr inte förens man får en påminnelse. Hon bad mig att strunta i betalningen och när jag fått hem påminnelse ringa tillbaka. Sagt och gjort, påminnelsen kom hem och jag ringde tillbaka. De sänkte mitt månadsbelopp från 1900kr till 950kr/mån i 6 månader. Under dessa 6 månader så sänks även räntan. De var ingen fråga om varför, hur ekonomin ser ut i övrigt osv, utan de hjälpte till direkt.
Kommer göra stor skillnad dessa 6 månader. :) En tanke bara för oss som kanske har små marginaler :D
Oj, mycket pengar att kunna lägga på något annat.

Kraputt

V.I.P
Poäng: 517
Årets nya medlem
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
498
Poäng
517
Ett tips till er som har rememberlån med hög månadskostnad. Jag ringde och frågade om sänkt belopp, de gick tyvärr inte förens man får en påminnelse. Hon bad mig att strunta i betalningen och när jag fått hem påminnelse ringa tillbaka. Sagt och gjort, påminnelsen kom hem och jag ringde tillbaka. De sänkte mitt månadsbelopp från 1900kr till 950kr/mån i 6 månader. Under dessa 6 månader så sänks även räntan. De var ingen fråga om varför, hur ekonomin ser ut i övrigt osv, utan de hjälpte till direkt.
Kommer göra stor skillnad dessa 6 månader. :) En tanke bara för oss som kanske har små marginaler :D
Underbart! :D

Anam

V.I.P & LF entusiast
Meddelanden
2 341
Mottagna reaktioner
2 208
Poäng
1 397
Verkligen! :) Det kommer göra förändring på annat skit man betalar, så man kan komma vidare i den här härvan nån gång :p <3

Anam

V.I.P & LF entusiast
Meddelanden
2 341
Mottagna reaktioner
2 208
Poäng
1 397
Idag är det en sån där dag jag faktiskt ser motivation, jag känner mig glad och tillfreds trots skuldberg. Jag känner ett lugn över att ha sån pass bra koll på allt och känner mig övertygad om att vi klarar det är, även om det inte är än på många år så har jag ändå en motiverande känsla, att komma framåt. Det finns ingen återvändo, nu är det bara framåt som gäller.
Jag fortsätter i vanlig ordning med snöbollsmetoden, minsta skuld först. I övrigt har vi
-dragit ner på all handling, veckohandlar enligt bladen och gör mat efter extrapriser.
- Säljer barnens urväxta kläder och lite annat.
- Använder Bower appen och pantar återvinning
- Gör lite undersökningar på AttaPoll och SveaPanelen.
- Använder appen Rabble och scannar in kvitton OM jag handlat nått utifrån deras erbjudande.
- köper de mesta till barnen secondhand
- slutat med dricka och godis, köper popcorn.
- restfest, tager vad man haver middag 1 gång / veckan.

Heja oss! <3

Myra

V.I.P & LF entusiast
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
8 946
Mottagna reaktioner
5 762
Poäng
3 787
Idag är det en sån där dag jag faktiskt ser motivation, jag känner mig glad och tillfreds trots skuldberg. Jag känner ett lugn över att ha sån pass bra koll på allt och känner mig övertygad om att vi klarar det är, även om det inte är än på många år så har jag ändå en motiverande känsla, att komma framåt. Det finns ingen återvändo, nu är det bara framåt som gäller.
Jag fortsätter i vanlig ordning med snöbollsmetoden, minsta skuld först. I övrigt har vi
-dragit ner på all handling, veckohandlar enligt bladen och gör mat efter extrapriser.
- Säljer barnens urväxta kläder och lite annat.
- Använder Bower appen och pantar återvinning
- Gör lite undersökningar på AttaPoll och SveaPanelen.
- Använder appen Rabble och scannar in kvitton OM jag handlat nått utifrån deras erbjudande.
- köper de mesta till barnen secondhand
- slutat med dricka och godis, köper popcorn.
- restfest, tager vad man haver middag 1 gång / veckan.

Heja oss! <3
Det ger otroligt mkt att ha koll på siffrorna och på läget. Man kan ha exakt lika mkt skulder och femtio oöppnade brev/räkningar i en papperspåse eller samma skulder men alla brev och räkningar sorterade i en "skuldpärm". Det första ger enbart grav ångest medan det andra gör att man har koll på läget och kan agera utifrån det. Har själv provat båda dessa metoder och rekommenderar starkt den andra.

Anam

V.I.P & LF entusiast
Meddelanden
2 341
Mottagna reaktioner
2 208
Poäng
1 397
Det ger otroligt mkt att ha koll på siffrorna och på läget. Man kan ha exakt lika mkt skulder och femtio oöppnade brev/räkningar i en papperspåse eller samma skulder men alla brev och räkningar sorterade i en "skuldpärm". Det första ger enbart grav ångest medan det andra gör att man har koll på läget och kan agera utifrån det. Har själv provat båda dessa metoder och rekommenderar starkt den andra.
Verkligen, tänker ibland på lyxfällan.. Hur skulle de reagera om de kom hem till oss typ.. o ba "oj, här var de koll" HAHA! En känsla av frihet, men ändå inte <3

Myra

V.I.P & LF entusiast
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
8 946
Mottagna reaktioner
5 762
Poäng
3 787
Verkligen, tänker ibland på lyxfällan.. Hur skulle de reagera om de kom hem till oss typ.. o ba "oj, här var de koll" HAHA! En känsla av frihet, men ändå inte <3
Förstår exakt hur du menar och det finns ingen människa utanför det här forumet som skulle förstå :facejoy:

"En känsla av frihet, men ändå inte" ja så kan man säga, lite som höns, vi har gått fr burhöns till frigående höns inomhus. Men snart snart så kommer vi ut och pickar i det fria :facejoy:

Anam

V.I.P & LF entusiast
Meddelanden
2 341
Mottagna reaktioner
2 208
Poäng
1 397
Förstår exakt hur du menar och det finns ingen människa utanför det här forumet som skulle förstå :facejoy:

"En känsla av frihet, men ändå inte" ja så kan man säga, lite som höns, vi har gått fr burhöns till frigående höns inomhus. Men snart snart så kommer vi ut och pickar i det fria :facejoy:
Hahahahaha höns! Älskar det! Är de inte så vi är många av oss? Kacklande kärringar :facejoy: :facejoy: :facejoy: :facejoy: Haha så kul!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp