• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Tillbaka i skuldträsket

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Baklänges

Kunnig medlem
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
186
Poäng
366
Vi har avslutat vårt samarbete med Klarna

Hahaha alltså ni är för goa… <3
Om min sambo lånar skuldboken och har skulder hos kfm, kan skuldboken utmätas i hans löneutmätning eller får jag behålla den om jag kan bevisa med kvitto på köpet att den är min? Alla skulderna som står i boken är mina.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 434
Mottagna reaktioner
6 913
Poäng
4 477
Om min sambo lånar skuldboken och har skulder hos kfm, kan skuldboken utmätas i hans löneutmätning eller får jag behålla den om jag kan bevisa med kvitto på köpet att den är min? Alla skulderna som står i boken är mina.
Om din sambo eller annan anhörig ertappas med att bläddra i skuldboken kommer den att beslagtas och skulderna kommer utmätas enligt skuldbalken paragraf 38 och alla skulder som finns i skuldboken kommer överföras till din sambo eller anhörig och du blir skuldfri :facejoy: Om du vill ha tillbaka dina skulder måste du inom tre veckor ansöka om påförande av beslagtagen skuld. OBS om din sambo/anhörig ertappas med skuldboken i grannens bil då blir bilen din och skulderna överförs till din granne.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 152
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Om din sambo eller annan anhörig ertappas med att bläddra i skuldboken kommer den att beslagtas och skulderna kommer utmätas enligt skuldbalken paragraf 38 och alla skulder som finns i skuldboken kommer överföras till din sambo eller anhörig och du blir skuldfri :facejoy: Om du vill ha tillbaka dina skulder måste du inom tre veckor ansöka om påförande av beslagtagen skuld. OBS om din sambo/anhörig ertappas med skuldboken i grannens bil då blir bilen din och skulderna överförs till din granne.
Det här börjar låta som på jobbet. Majoriteten där är dementa :facejoy: :facejoy:
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp