• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tips på att sänka räntan

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Henke054

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
67
Poäng
207
Stå på er och blå ljug att ni löser lånet annars nu!
 

Kämpar

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
69
Poäng
196
Nstart sänkte för mig med 7% men bara en tillfällig plan, 4 månader.
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
947
Mottagna reaktioner
516
Poäng
577
Jag har alltid skött mina inbetalningar, men hos Resurs har jag senaste året utnyttjat betalningsfri månad några gånger. Undrar ifall det kan ligga en i fatet om man vill sänka räntan så här? Är väl ingen som egentligen vet, men vad tror ni:)?
 

ankikna

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
20 April 2020
Meddelanden
131
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Jag har alltid skött mina inbetalningar, men hos Resurs har jag senaste året utnyttjat betalningsfri månad några gånger. Undrar ifall det kan ligga en i fatet om man vill sänka räntan så här? Är väl ingen som egentligen vet, men vad tror ni:)?

Jag har också nyttjat betalfria månader där under det senaste året och fick därmed inte sänkt ränta av dom.
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
947
Mottagna reaktioner
516
Poäng
577
Jag har också nyttjat betalfria månader där under det senaste året och fick därmed inte sänkt ränta av dom.
Typiskt, börjar inse att jag nog ska motstå frestelsen att utnyttja dem framöver. Läggs ju ändå bara på hög och bidrar till ännu högre räntekostnader:-(
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
947
Mottagna reaktioner
516
Poäng
577
Funkade för mig med. Collector, banknorweigen och SEB. Kom igen forumet agera nu mot era sjukt höga räntor!!!
Mailade du dem? Jag brukar själv vara mer bekväm med att uttrycka mig i skrift, blir nervös av banktjänstemän/kvinnor :) Tänkte jag kunde kolla med SEB och Northmille i alla fall.
 

Pederlarsson

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
6 Juli 2023
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
5
Poäng
31
Jag har använt betalningsfrimånad hos samtliga men dom sänkte ändå. Bara pressa på nu!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp