• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tips på att sänka räntan

Pederlarsson

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
6 Juli 2023
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
5
Poäng
31
Hej!

Har nu mailat alla mina banker och fått svar.
Skrev att jag har lån och betalar räntan x% och fått erbjudandet x% hos annan bank men vill gärna stanna kvar om de sänker räntan något. (Har inte fått något annat erbjudande det är bara påhittat av mig).

Samtliga 5 banker sänkte direkt med 2-5%!

Så se till att maila samtliga där ni har lån! I detta fallet Banknorweigen, Remember, Wasa kredit, Collector.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Banglor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
27 Januari 2020
Meddelanden
149
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Hej!

Har nu mailat alla mina banker och fått svar.
Skrev att jag har lån och betalar räntan x% och fått erbjudandet x% hos annan bank men vill gärna stanna kvar om de sänker räntan något. (Har inte fått något annat erbjudande det är bara påhittat av mig).

Samtliga 5 banker sänkte direkt med 2-5%!

Så se till att maila samtliga där ni har lån! I detta fallet Banknorweigen, Remember, Wasa kredit, Collector.
Hej,

Finns det risk att banken kan ta en kreditupplysning i samband med detta?
 

Alexaaa

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
25 Oktober 2022
Meddelanden
622
Mottagna reaktioner
275
Poäng
447
Hej!

Har nu mailat alla mina banker och fått svar.
Skrev att jag har lån och betalar räntan x% och fått erbjudandet x% hos annan bank men vill gärna stanna kvar om de sänker räntan något. (Har inte fått något annat erbjudande det är bara påhittat av mig).

Samtliga 5 banker sänkte direkt med 2-5%!

Så se till att maila samtliga där ni har lån! I detta fallet Banknorweigen, Remember, Wasa kredit, Collector.
Hur mycket har du på Collector och innan respektive efter i ränta?
 

Patron

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
402
Poäng
527
Hej!

Har nu mailat alla mina banker och fått svar.
Skrev att jag har lån och betalar räntan x% och fått erbjudandet x% hos annan bank men vill gärna stanna kvar om de sänker räntan något. (Har inte fått något annat erbjudande det är bara påhittat av mig).

Samtliga 5 banker sänkte direkt med 2-5%!

Så se till att maila samtliga där ni har lån! I detta fallet Banknorweigen, Remember, Wasa kredit, Collector.
Bra där :) förutsätter ju allt som oftast att man skött sina inbetalningar också!
 

aleccandra

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
22 December 2022
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Hej!
Skickade in hos Remember om att jag hade fått sänkt ränta ifrån en annan bank fast har inte fått det. Har betalat i 2 år o skött inbetalningarna varje månad. Men då behövde dem uppgifter på vilken bank det var och vilken ränta fick jag mail av. Är det bara att hitta på någon bank eller??
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Hej!
Skickade in hos Remember om att jag hade fått sänkt ränta ifrån en annan bank fast har inte fått det. Har betalat i 2 år o skött inbetalningarna varje månad. Men då behövde dem uppgifter på vilken bank det var och vilken ränta fick jag mail av. Är det bara att hitta på någon bank eller??
Dom vill nog ha underlag...
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 854
Mottagna reaktioner
7 225
Poäng
4 807
Antar att alla banker blivit nedmejlade efter det här tipset. Och att de som var snabba på bollen fått sänkt ränta medan övriga får svara på frågor.
 

Henke054

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
67
Poäng
207
Funkade för mig med. Collector, banknorweigen och SEB. Kom igen forumet agera nu mot era sjukt höga räntor!!!
 

Patron

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
402
Poäng
527
Jag har alltid ringt kan man prata för sig så brukar det gå bra folk generellt har svårare att neka en när man har dom på tråden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp