• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tips på att sänka räntan

Gaston

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
947
Mottagna reaktioner
516
Poäng
577
Ingen som sitter på en mailadress till SEB förresten? Hittar ingen på deras hemsida.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 290
Mottagna reaktioner
894
Poäng
717
Aldrig gjort det tidigare men testade att skriva till LeaBank nu som har gjort 5 räntehöjningar sedan jag skaffade deras lån för knappt 1.5 år sedan.

Inte använt bättre-erbjudande-argumentet utan endast vädjat om bättre villkor som trogen kund som aldrig missat en betalning.

Får se vad de säger.
 

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
368
Mottagna reaktioner
158
Poäng
347
Testade slänga iväg ett mail till morrow, det lånet är skräp just nu.
3200 i månaden på 220 000.
Minsta belopp & Endast ränta.

Hade viljat byta detta. Sjukt att amortering inte ingår i det.
Men på den tiden brydde jag mig inte & läste villkoren väldigt dåligt.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 895
Mottagna reaktioner
1 664
Poäng
1 117
Är dom så frikostiga med att sänka ränta nu så är det ju bara att alla på forumet med lån mailar sina borgenärer asap.

Detta varar nog inte för evigt. Utan på välidigt kort sikt av okänd anledning.

När jag gjorde detta så var det bara collector som sänkte med 0.5%, vilket dom tog ikapp någon månad senare på räntehöjningar + mer därtill.

Rekommenderar starkt att ALLA mailar sina borgenärer om detta. Verkar vara många som lyckas få ner räntan nu.

Skriv att ni fått erbjudande från er bank där du pensionen, sparkonto, barnspar, försäkring, kreditkort etc om att samla lån och vill se ifall ni kan matcha räntan, att du inte vill byta då det är annuitetslån och haft lånet nu ett tag, men att du blir tvungen om ni inte kan komma ner några procent. Något i den stilen

@Pederlarsson - Bra tips: om jag inte haft skuldsanering så hade jag mailat alla direkt.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp