Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Kommer detta hjälpa? Vad kan kfm göra?
Kan jag begära att dom ska begära verkställighet?
Jag vet inte om det går att deponera pengarna hos Länsstyrelsen? Detta gäller i o f s person, men det kanske finns något liknande för företag. Vet att det går att göra så med hyra bl a under vissa förutsättningar:
https://www.lansstyrelsen.se/vastra.../deponera-pengar-du-ar-skyldig-en-person.html

Det gäller även företag! Jag har skrivit om nedsättning hos myndighet tidigare. Bra att du nämner det igen.

Nu ska man helst inte betala skulder på lån man aldrig fått eller ansökt om, men det här kan vara ett sätt att få kontakt med svinet. Tror att han endast har några veckor på sig att "bestrida" inbetalningen, annars ses skulden som betald.

Det gäller även företag! Jag har skrivit om nedsättning hos myndighet tidigare. Bra att du nämner det igen.

Nu ska man helst inte betala skulder på lån man aldrig fått eller ansökt om, men det här kan vara ett sätt att få kontakt med svinet. Tror att han endast har några veckor på sig att "bestrida" inbetalningen, annars ses skulden som betald.

Yes jag har ju fått den infon också att jag kan kontakta länsstyrelsen nu och då kommer skulden betraktas som betald.

Sen finns det ju en del om och men.
Skickar han inte ut någon ny påminnelse så blir skulden preskriberad om 3 år, 1 år kvar alltså.

Jag kan ju också ansöka om resning av domen.

Det gör också ont att betala denna bluff.
Jag har redan slängt in 41500 till Ars.

Yes jag har ju fått den infon också att jag kan kontakta länsstyrelsen nu och då kommer skulden betraktas som betald.

Sen finns det ju en del om och men.
Skickar han inte ut någon ny påminnelse så blir skulden preskriberad om 3 år, 1 år kvar alltså.

Jag kan ju också ansöka om resning av domen.

Det gör också ont att betala denna bluff.
Jag har redan slängt in 41500 till Ars.

Jävla sopsystem. Här leker killen med systemet medan våra myndigheter gör grovjobbet åt honom.

Hur i helvete kan man ha en lag mot ockerräntor, men bara för att utslag finns, tillåta dessa?

Måste han inte höra av sig inom en månad? Trodde det var så.

Jävla sopsystem. Här leker killen med systemet medan våra myndigheter gör grovjobbet åt honom.

Måste han inte höra av sig inom en månad? Trodde det var så.

Hur menar du höra av sig inom en månad?

Till kfm måste han inte det.

Han kan i lugn och ro låta skulden ligga och gotta till sig.

Det enda som skulle kunna rädda mig från denna skuld är

1/ beviljad resning
2/ kfm tar sig i kragen och beslutar att inte driva in något åt dessa bluff bolag
3/ han glömmer bort verkställighet kommande år.

Men om jag skulle betala in låt säga 2000kr och han inte bestrider detta så kan jag se skulden som betald?

Trots att beloppet med ränta inte är betald!?

Hur menar du höra av sig inom en månad?

Till kfm måste han inte det.

Han kan i lugn och ro låta skulden ligga och gotta till sig.

Det enda som skulle kunna rädda mig från denna skuld är

1/ beviljad resning
2/ kfm tar sig i kragen och beslutar att inte driva in något åt dessa bluff bolag
3/ han glömmer bort verkställighet kommande år.

Jag menade vid nedsättning. Det kanske inte gäller om man har utslag i ärendet.

Men om jag skulle betala in låt säga 2000kr och han inte bestrider detta så kan jag se skulden som betald?

Ja, så har jag förstått det. Man betalar antingen kapitalbeloppet eller senaste fakturan man fick.
Men som jag skrev tidigare, jag vet inte hur reglerna är om det finns ett utslag.

Ja, så har jag förstått det. Man betalar antingen kapitalbeloppet eller senaste fakturan man fick.
Men som jag skrev tidigare, jag vet inte hur reglerna är om det finns ett utslag.

Nja risken finns ju att han fortsatt kan ansöka om verkställighet på resterande belopp.

Ringde länsstyrelsen men kändes lite luddigt där.
Jag sa att beloppet för mig var okänt pga räntor och liknande.

Men gissningsvis så kan han ju använda sig av utslaget för att på så sätt få ut alla pengar ink ränta.

Har du ett utslag så har du väl bolagets bank eller plusgiro där. Bara att betala in skulden dit. Vilken ränta du ska betala ska framgå av utslaget och den borde du själv kunna räkna fram. Skulle bankgirot inte fungera och du t.ex. skickar brev till bolaget där du begär att få veta vart du kan betala men du inte får något svar, då kan du betala in skulden till Länsstyrelsen.

Har du ett utslag så har du väl bolagets bank eller plusgiro där. Bara att betala in skulden dit. Vilken ränta du ska betala ska framgå av utslaget och den borde du själv kunna räkna fram. Skulle bankgirot inte fungera och du t.ex. skickar brev till bolaget där du begär att få veta vart du kan betala men du inte får något svar, då kan du betala in skulden till Länsstyrelsen.

Nej det finns inget BG eller pg i domen från tingsrätten, bara ett bolagsnamn och adress.

På alla bolag får man heller inte fram något BG eller liknande.

Ska jag chansa på ett BG för denna bluffmakare?

ICE MIKE 81
Det finns en tråd till om ARS !

Inkassobolag, Nice invest ltd och Abe invest ltd

ICE MIKE 81
Det finns en tråd till om ARS !

Inkassobolag, Nice invest ltd och Abe invest ltd

Jo jag har läst den tråden men det är inte så mycket som hjälper mig där då jag har en dom från tingsrätten mot mig.

De juridiska experter jag pratat med ser det som mindre troligt att jag skulle få resning då jag inte kan komma med helt nya bevis ( alltså bevis som jag inte kunnat visa för 1,5 år sen)

Även HD domen ser lite annorlunda ut mot mitt fall.

Jo jag har läst den tråden men det är inte så mycket som hjälper mig där då jag har en dom från tingsrätten mot mig.

De juridiska experter jag pratat med ser det som mindre troligt att jag skulle få resning då jag inte kan komma med helt nya bevis ( alltså bevis som jag inte kunnat visa för 1,5 år sen)

Även HD domen ser lite annorlunda ut mot mitt fall.

Bevis som vad ? Att du inte fått något utbetalt kan du väl bevisa ganska fort.

Bevis som vad ? Att du inte fått något utbetalt kan du väl bevisa ganska fort.

Jo men domen är redan fastställd.
Det är inga nya bevis, utan bevis jag kunnat visa upp redan vi tillfället för tvisten i tingsrätten.

Nåt annat - pratade med jurister nu på Kronofogden och adam ringer ofta och begär utdrag på personer från deras register (det är så han hittar de skuldsatta). Men allt som rör Adam skickas direkt vidare till fogdens jurister.

Äntligen !!
Att dom vaknar på kfm
Kommet aldrig bli av med skuld till
ARS..
Så jvla hopplöst

Äntligen !!
Att dom vaknar på kfm
Kommet aldrig bli av med skuld till
ARS..
Så jvla hopplöst

Har du skuld till Ars??

Ring fogdens jurister, dom kan hjälpa dig att hitta kryphål för att kunna avslå ansökan.

Gäller bara att hamna hos rätt personer.
Slutet av 2016-2017 så lämnade Adam in mycket till tingsrätten, många av dessa blev sk treskedomar, en sån har jag.

1 gång hittills har Adam ansökt om verkställighet men fick då avslag av kfm, trots tingsrättens dom.

Flera fall från ars har det blivit avslag på då personerna med skulden varit påstridiga.

* har i någon form 400 ärenden för indrivning hos kronofogdemyndigheten just nu..

Tänk om alla dessa drabbade människor valde att åka ner på ett hembesök.

Senast redigerad av en moderator:
Adam har i någon form 400 ärenden för indrivning hos kronofogdemyndigheten just nu..

Tänk om alla dessa drabbade människor valde att åka ner på ett hembesök.

Han är nog inte lätt att hitta, om han ens bor i landet.

Han är nog inte lätt att hitta, om han ens bor i landet.

Adress finns ju..
Jag har hans privata telefonnummer.
Många länder skulle jag inte kunna ringa honom då jag inte har ett sådan telefonkort som gör det möjligt.

Tror han är väldigt lätt att hitta, hans post går till svenska adresser, det är post han måste hålla koll på i sin verksamhet.

Det känns som att han måste trampat någon fel på tårna under alla dessa åren han sysslat med denna typ av ekonomisk brottslighet.
Ganska vågat att ha bo på adressen han är skriven på.
Hur gammal är han?

Det känns som att han måste trampat någon fel på tårna under alla dessa åren han sysslat med denna typ av ekonomisk brottslighet.
Ganska vågat att ha bo på adressen han är skriven på.
Hur gammal är han?

Han har trampat på helt fel tå denna gång.
Tycker det är konstigt att ingen lackat tidigare men jag tror många inte fattar vad det handlar om än idag.

Med det sagt så är det inte säkert han bor på den adressen men jag är övertygad om att han finns i Sverige.
Han är född 930518.

Han började med detta runt 17 års ålder

Håller verkligen med, om 500 personer tillsammans gjort något åt detta hade konsekvenserna blivit hårdare.
Hade jag blivit blåst av honom hade jag inte tagit myndigheternas hjälp för uppenbarligen hjälper varesej politiker,polis eller någon annan till ett dugg.

Ett 10-tal kan ju hjälpa för den senare modellen.

Inte vad jag vet.
Såklart vore det bra att alla som har eller haft något med honom att göra gick ihop i en gemensam stämning eller liknande.
Men detta behöver också få uppmärksamhet i media och annat.
Det minsta alla kan göra som ser detta är att skriva till UG/AB/expressen.
Tillräckligt många drabbade så kommer det finnas intresse från medierna, och ett uppmärksammar case har alltid bättre chanser.

Det fanns ett program i SVT:s puls om honom. Dom intervjuade honom till och med.

Han borde för övrigt blivit mångmiljonär vid det här laget?

Att så fort ars dyker upp någonstans så ska det till juristavdelningen är felaktig info.. jag hade en där jag såg ett arsmål och kontaktade en fogde, blev inget med det..

Att så fort ars dyker upp någonstans så ska det till juristavdelningen är felaktig info.. jag hade en där jag såg ett arsmål och kontaktade en fogde, blev inget med det..

Det jag menar är att alla mail och samtal med Adam ska enligt info gå direkt vidare till juristavdelningen.

Sen ska nya föreläggande också in där.
Den infon är inte fejk, men om den efterlevs av alla på myndigheten vet jag inte.

Prata inte med gemene fogde, prata med deras jurister i dessa fall det kommer ge dig mer.

Det jag menar är att alla mail och samtal med Adam ska enligt info gå direkt vidare till juristavdelningen.

Sen ska nya föreläggande också in där.
Den infon är inte fejk, men om den efterlevs av alla på myndigheten vet jag inte.

Prata inte med gemene fogde, prata med deras jurister i dessa fall det kommer ge dig mer.

Nja det är fogdarna jag har kontakt med om dagarna, det är dom som beslutar och yttrar sig ändå. En fogde är mer utbildad på utökningsrätt än en som bara har juristexamen också.

Nja det är fogdarna jag har kontakt med om dagarna, det är dom som beslutar och yttrar sig ändå. En fogde är mer utbildad på utökningsrätt än en som bara har juristexamen också.

Ja då ser vi olika på saken.

Fogden kan inget göra men juristerna kanske kan hjälpa till i hanteringen.

Personligen har jag inte fått någon hjälp av fogarna, för dom verkar Adam vara mer eller mindre okänd, iallafall för vissa

Ja då ser vi olika på saken.

Fogden kan inget göra men juristerna kanske kan hjälpa till i hanteringen.

Personligen har jag inte fått någon hjälp av fogarna, för dom verkar Adam vara mer eller mindre okänd, iallafall för vissa

Fogdar är vidareutbildade jurister..

Mycket möjligt men det beror ju på hur och vem som på daglig basis hanterar Adam.

Vi behöver ju inte tvista om detta, fortsätt ha kontakt med dom som ger dig mest.

Jag försöker bara bredda perspektivet, för hittils har ju ingen lyckas stoppas rönnbergs framfart.

En fick ju resning eller återställande av försutten tid i hd, då förlikades man till 0kr, så hd prövade aldrig sakfrågan.
Jag skulle nog gjort lika, får jag ett erbjudande om att stryka allt för min del så skulle jag inte chansa på att processa och hoppas på att vinna..

En fick ju resning eller återställande av försutten tid i hd, då förlikades man till 0kr, så hd prövade aldrig sakfrågan.
Jag skulle nog gjort lika, får jag ett erbjudande om att stryka allt för min del så skulle jag inte chansa på att processa och hoppas på att vinna..

Jag kommer försöka göra tvärtom. Men jag har full förståelse för att man gör på det andra sättet

För mig har detta blivit så personligt så för mig är det inte längre enbart det ekonomiska som står på spel.

Allt lidande väger tyngre.

Senast ändrad:
Jag pratade idag med bolagsverket i ett försök att få segor invest avregistrerade då det bevisligen inkommit med falska id handlingar. Helt enligt det tidningen faktum skrev om tidigare.

Deras chef för ekonomisk brottslighet lovade att titta på detta och han skulle återkomma.

Jag har inga större förhoppningar att dom kommer göra något men jag ska fortsätta ligga på.

Är det någon mer som är intresserad av att ringa Markus på bolagsverket för att påtala detta så kan ni få hans nummer i ett pm.

Det kanske inte hjälper er sak, men det skulle hjälpa mig och många andra, dessutom så skulle det kunna vara lite smolk i bägaren för Adam.

Fråga Markus bara hur det kan vara möjligt att ha en skuld till ett bolag vars företrädare inte existerar.
Ni kan också hävda att id Handlingarna från Chile är falska, vilket man med enkelhet kan bekräfta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp