• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tråden om ARS enterprise AB

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

powerkingen

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Någon som gått vidare till polis/tingsrätt med sin skuld hos denna idiot som bedriver ARS Enterprise?

Jag har äntligen börjat ordna upp min ekonomi och vill betala av skulderna som ligger hos kfm.

Har försökt kontakta denna person länge nu men utan resultat...
Tog ett lån på 1000kr början på 2012. 2013 kom det in till kfm och nu är det uppe i 34000kr, för ca 3 månader sen va det uppe i 24000kr så helt plötsligt har det ökat med 10000kr på bara 3 månader.

Någon som varit i kontakt med kfm och fått sin skuld sänkt?
Räntan stämmer inte alls utan han verkan själv hitta på lite belopp som han vill ha.
 

Smyrna

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
25 April 2016
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37
Någon som gått vidare till polis/tingsrätt med sin skuld hos denna idiot som bedriver ARS Enterprise?

Jag har äntligen börjat ordna upp min ekonomi och vill betala av skulderna som ligger hos kfm.

Har försökt kontakta denna person länge nu men utan resultat...
Tog ett lån på 1000kr början på 2012. 2013 kom det in till kfm och nu är det uppe i 34000kr, för ca 3 månader sen va det uppe i 24000kr så helt plötsligt har det ökat med 10000kr på bara 3 månader.

Någon som varit i kontakt med kfm och fått sin skuld sänkt?
Räntan stämmer inte alls utan han verkan själv hitta på lite belopp som han vill ha.

Från 1000 kr till 34 000 kr? Varför i helvete kontrollerar inte Kronofogdemyndigheten dessa fantasisiffror? Man ser väl förfan på kapitalbeloppet att det här inte är möjligt. Man tar 640 kr i avgift utan att göra ett jävla piss!

Varför låter man någon som gör sig oanträffbar lämna in en ansökan om betalningsföreläggande?
 

Dunkey

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 April 2015
Meddelanden
104
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Kronofogden gör ingen rimlighetskontroll eller gör någon bedömning/fattar beslut om en skuld är giltig eller inte.

Det är upp till den som får betalningsförläggandet acceptera eller beivra att man har en sådan skuld. Accepterar man inte betalningsförläggandet så går den per automatik till tingsrätten. Det är tingsrätten som beslutar om det finns en grund för skulden eller inte.
 

Smyrna

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
25 April 2016
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37
Kronofogden gör ingen rimlighetskontroll eller gör någon bedömning/fattar beslut om en skuld är giltig eller inte.

Det är upp till den som får betalningsförläggandet acceptera eller beivra att man har en sådan skuld. Accepterar man inte betalningsförläggandet så går den per automatik till tingsrätten. Det är tingsrätten som beslutar om det finns en grund för skulden eller inte.
Jag förstår. Hur bestraffas personen eller företaget som står bakom betalningsföreläggandet om målet tas så långt som tingsrätten och därefter bedöms ogiltigt.
 

krakelspektakel

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
16 December 2011
Meddelanden
524
Mottagna reaktioner
79
Poäng
247
Straff? Ja jo, den som ansöker har ju fått betala avgifter både till kronofogden och tingsrätten till ingen nytta. Det är det närmaste bestraffning man kommer.
Sedan finns ju alltid möjligheten att polisanmäla för försök till bedrägeri (eller något sådant) och på den vägen försöka "bestraffa".
 
H

henriade63

Gäst
Poäng: 0
Hej. jodå vi har gått vidare till polis. först lade de ner men överklagade och de har gått vidare nu. uppmanar fler att göra detta!!!! Å ge inte upp om de först läggs ner. Ars Enterprise säljer också skulderna till ett företag som definitivt inte svarat och bara finns här med än en postbox i sverige. Pl finans Sverige kB. Så anmäl!!! ju fler vi är ju bättre och dessa har inte inkasso befogenhet så de bryter mot inkassolagen vilket är ett brott.
 

Kman

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
12 April 2011
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
164
Poäng
337
Lånade 5000 (kan ha varit 3000) tror jag det var 2011. Snubben som har detta skickar sen till fogden efter nästan 3 år. Kom in en skuld på 18000 drygt. I fredags fick jag papper hem att fogden räknat fel. De hade räknat på en årlig ränta men det var en månatlig ränta på 36 %. Skulden hoppar de upp till drygt 54 000 kr. Skulle komma under 200 000 denna månad hos fogden, men nu ligger skulden alltså på 254 000 kr. Känns ganska hopplöst tack vare denna snubbe Rönnberg Smith, Adam James S R(23 år).
 

Efesos

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
20 Maj 2016
Meddelanden
48
Mottagna reaktioner
23
Poäng
92
Lånade 5000 (kan ha varit 3000) tror jag det var 2011. Snubben som har detta skickar sen till fogden efter nästan 3 år. Kom in en skuld på 18000 drygt. I fredags fick jag papper hem att fogden räknat fel. De hade räknat på en årlig ränta men det var en månatlig ränta på 36 %. Skulden hoppar de upp till drygt 54 000 kr. Skulle komma under 200 000 denna månad hos fogden, men nu ligger skulden alltså på 254 000 kr. Känns ganska hopplöst tack vare denna snubbe Rönnberg Smith, Adam James S R(23 år).

Får man göra såhär? Är det lagligt att behandla människor på det här sättet?
 
N

Nedi

Gäst
Poäng: 0
Får man göra såhär? Är det lagligt att behandla människor på det här sättet?

Jag har för mig att det framgick av en annan tråd här på forumet att det framgick av företagets villkor tidigare att man hade rätt att betala sin skuld helt fritt från dröjsmålsränta förutsatt att man betalade innan den fastställdes genom dom/utslag. Om man då inte väljer att betala dröjsmålsräntefritt då ökar istället skulden mycket vilket torde ge folk tydliga incitament att betala självmant utan att kronofogden/tingsrätt blandas in. Sedan har jag även sett att det för något år sedan stod att dröjsmålsräntan är 36 % årligen, men om låntagaren tagit lånet utan att ha för avsikt att återbetala det är dröjsmålsräntan istället 36 % månadsvis.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp