• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Tråden om ARS enterprise AB

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

manimima

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
5 Augusti 2022
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Jag tror det finns nu en särskild avdelning på kfm som hanterar alla ärende där Adam förekommer och det som händer nu är att Adam slutar svara helt enkelt och efter några påminnelser tar kfm ett nytt beslut utan att inkludera hans fordran. Det ända Adam hoppas på genom att överklaga t tingsrätten är att vinna tredskodomar.
Det är lite så jag tolkar när jag har läst flera andra fall där han är inblandad. Det ända jag stör mig på är att kfm skickar flera påminnelser till honom med att komma med underlag för sitt fordran vilket sammanlagt tar upp till ett år. Han borde få tre veckor och om han inte kommer med något svar borde ett nytt beslut det är särskilda handläggare hos kfm som handlägger dessa ärenden. Dessa ärenden är även prioriterade

Det är särskilda handläggare hos kfm som har hand om dessa ärenden. Och dessa ärenden prioriteras
När ditt ärende kommer tillbaka till kfm från tingsrätten så kommer en handläggare ta kontakt med dig, troligtvis via brev där du kmr få all info du behöver.
Handläggningen av dessa ärenden går oftast väldigt snabbt, det är mest i undantagsfall som det drar ut på tiden.
Det kan kanske ta liite längre tid nu iochmed a:s dom o överklagande..

Vad handläggaren på kfm vill är att du ska få ett hållbart beslut så skulle inte tro att du behöver va orolig för ett avslag :)
 

Soffan

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
26 Januari 2022
Meddelanden
128
Mottagna reaktioner
77
Poäng
217
Hej, nu har Hovrätten börjat jobba med AS brottmål. Fick detta svar idag. Hoppas det blir klart snart..

Hej,

målet är pågående och kommuniceras, inget beslut har tagits i dagsläget.

Med vänlig hälsning

Anna Vestergren
Domstolshandläggare, Avdelning 1, Hovrätten över Skåne och Blekinge
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Enligt hovrätten så man har förbrukat sin chans då och att enligt förarbetena så är meningen med skuldsaneringen att de skuldsatta ska bli skuldfria så fort som möjligt och om en borgenär skulle kunna överklaga gång på gång så kommer huvudtanken med skuldsaneringslagen att förfalla.
Här är länk till avgörandet

Han har ju också en trave bolag att överlåta skulden mellan, då ligger han nog i annat läge med överklagan..
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 450
Mottagna reaktioner
6 090
Poäng
4 117
Han har ju också en trave bolag att överlåta skulden mellan, då ligger han nog i annat läge med överklagan..
Lyxfällan igår damen från Eslöv, det fanns ett bluffbolag med bland hennes skulder och jag fick för mig att det var hans bolag.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Lyxfällan igår damen från Eslöv, det fanns ett bluffbolag med bland hennes skulder och jag fick för mig att det var hans bolag.
Auktoritet finans eller något, vet inte om det är kopplat
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp