Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Tråden om ARS enterprise AB

Diskussion i 'Hjälp!' startad av maddeee89, 28 maj 2015.

1. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    1 952
    Trofépoäng:
    1 027
    Är det inte så att ars lånat ut pengar enligt de villkor som man sedermera anger i betalningsföreläggandet? Så har jag förstått det i alla fall, inte att ARS ändrar och hittar på nya villkor i samband med ansökan om BF.

2. Trias

Trias V.I.P

Mottagna gillanden:
    375
    Trofépoäng:
    477
    Nej Lasseman. Flera personer har skrivit på betalningsförelägganden där summan inte stämt överens med summan dom fick. Några personer har även fått sina räntor ändrade i efterhand. Killen vet ju vad han han håller på med i alla fall. Han går aldrig vidare med någon som bestrider en skuld som saknar utslag. Smart, men djävulskt.

3. Trias

Trias V.I.P

Mottagna gillanden:
    375
    Trofépoäng:
    477
    Jag glömde även nämna att vissa personer skrivit på betalningsförelägganden där lån inte ens hade betalats ut!

4. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    1 952
    Trofépoäng:
    1 027
    Ok, jag hade förstått det av juristerna på jobbet som att ARS driver riktiga skulder medans ett gäng olika LTD bolag driver påhittade skulder, då har dom fått det av bakfoten då.

5. Trias

Trias V.I.P

Mottagna gillanden:
    375
    Trofépoäng:
    477
    Har en vän som fick ett betalningsföreläggande för några år sedan från Kfm, från dessa. Han skrev aldrig på delgivningskvittot. När kfm försökte kontakta killen bakom bolaget om dom skulle fortsätta med ärendet vägrade han att svara. Han märkte väl att det fanns en stor risk att det skulle bestridas.... Den skulden existerade inte!

Men hur som helst. Så jag har förstått det såhär. Hade inte ett utslag funnits och dessa ärenden kommit upp i hovrätten, hade det troligtvis blivit ocker... Men i och med att det finns ett utslag .....

6. Floffy

Floffy Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Trofépoäng:
    26
    Kolla aktvilaga Två i målet 1293-18 i höga domstolen. Kunde inte lägga upp filen. Någon annan som kan?

freddeb66@hotmail.com gillar detta.
  7. Floffy

Floffy Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Trofépoäng:
    26
    Nu kom jag på ett sätt o lägga upp filen. Jag fattar detta som att kronis inte tänker driva in hennes skuld till ARS?!

Bifogade filer:

8. Trias

Trias V.I.P

Mottagna gillanden:
    375
    Trofépoäng:
    477
    Bra att du lägger upp det. Men du ska nog dölja hennes namn och personnummer :)

9. Floffy

Floffy Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Trofépoäng:
    26
    Fattar inte heller. Varför polisanmäler ingen honom för ocker? Men här verkar det ändå som kronis gjort något? Ska lägga upp igen utan personnummer o namn

Trias gillar detta.
  10. Trias

Trias V.I.P

Mottagna gillanden:
    375
    Trofépoäng:
    477
    Grejen är att folk har polisanmält honom, men polisen kommer ingenstans med anmälningar pga utslagen som existerar. Du har alltså personer som har accepterat dessa villkor genom att skriva på delgivningskvittot. Och reglerna ger endast möjligheten 1 månad att ändra sig.

Det måste bli en ändring på det!

Helmer gillar detta.

Dela sidan