• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Tråden om ARS enterprise AB

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
Fan vad bra! Man lånar hädanefter efter ut en liten summa till några. Skriver dit en summa som inte stämmer i betalningsföreläggandet. Och till sjuka villkor som några missar. Utslag! Och sedan hjälper våra myndigheter att driva in skulden åt en............

Det låter klockrent!

Är det inte så att ars lånat ut pengar enligt de villkor som man sedermera anger i betalningsföreläggandet? Så har jag förstått det i alla fall, inte att ARS ändrar och hittar på nya villkor i samband med ansökan om BF.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Är det inte så att ars lånat ut pengar enligt de villkor som man sedermera anger i betalningsföreläggandet? Så har jag förstått det i alla fall, inte att ARS ändrar och hittar på nya villkor i samband med ansökan om BF.

Nej Lasseman. Flera personer har skrivit på betalningsförelägganden där summan inte stämt överens med summan dom fick. Några personer har även fått sina räntor ändrade i efterhand. Killen vet ju vad han han håller på med i alla fall. Han går aldrig vidare med någon som bestrider en skuld som saknar utslag. Smart, men djävulskt.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Nej Lasseman. Flera personer har skrivit på betalningsförelägganden där summan inte stämt överens med summan dom fick. Några personer har även fått sina räntor ändrade i efterhand. Killen vet ju vad han han håller på med i alla fall. Han går aldrig vidare med någon som bestrider en skuld som saknar utslag. Smart, men djävulskt.

Jag glömde även nämna att vissa personer skrivit på betalningsförelägganden där lån inte ens hade betalats ut!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
Ok, jag hade förstått det av juristerna på jobbet som att ARS driver riktiga skulder medans ett gäng olika LTD bolag driver påhittade skulder, då har dom fått det av bakfoten då.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Ok, jag hade förstått det av juristerna på jobbet som att ARS driver riktiga skulder medans ett gäng olika LTD bolag driver påhittade skulder, då har dom fått det av bakfoten då.

Har en vän som fick ett betalningsföreläggande för några år sedan från Kfm, från dessa. Han skrev aldrig på delgivningskvittot. När kfm försökte kontakta killen bakom bolaget om dom skulle fortsätta med ärendet vägrade han att svara. Han märkte väl att det fanns en stor risk att det skulle bestridas.... Den skulden existerade inte!

Men hur som helst. Så jag har förstått det såhär. Hade inte ett utslag funnits och dessa ärenden kommit upp i hovrätten, hade det troligtvis blivit ocker... Men i och med att det finns ett utslag .....
 

Floffy

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
12 Mars 2018
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
21
Poäng
92
Nu kom jag på ett sätt o lägga upp filen. Jag fattar detta som att kronis inte tänker driva in hennes skuld till ARS?!
 

Bilagor

  • 7BB33F89-033E-45DE-B715-1C078094F983.jpeg
    7BB33F89-033E-45DE-B715-1C078094F983.jpeg
    2.9 MB · Visningar: 39

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Nu kom jag på ett sätt o lägga upp filen. Jag fattar detta som att kronis inte tänker driva in hennes skuld till ARS?!

Bra att du lägger upp det. Men du ska nog dölja hennes namn och personnummer :)
 

Floffy

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
12 Mars 2018
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
21
Poäng
92
Fattar inte heller. Varför polisanmäler ingen honom för ocker? Men här verkar det ändå som kronis gjort något? Ska lägga upp igen utan personnummer o namn
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Fattar inte heller. Varför polisanmäler ingen honom för ocker? Men här verkar det ändå som kronis gjort något? Ska lägga upp igen utan personnummer o namn

Grejen är att folk har polisanmält honom, men polisen kommer ingenstans med anmälningar pga utslagen som existerar. Du har alltså personer som har accepterat dessa villkor genom att skriva på delgivningskvittot. Och reglerna ger endast möjligheten 1 månad att ändra sig.

Det måste bli en ändring på det!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp