• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tråden om ARS enterprise AB

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Känner igen? Jag har möjligen pratat per telefon med, inte haft något möte med, så jag vet ju inte hur han ser ut :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Det skulle inte förvåna mig jättemycket om det i slutändan visar sig att Adam inte har med saken att göra, utan är någon målvakt som inte har mycket aning om vad det handlar om alls..
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 362
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Det skulle inte förvåna mig jättemycket om det i slutändan visar sig att Adam inte har med saken att göra, utan är någon målvakt som inte har mycket aning om vad det handlar om alls..

Om man tittar på intervjun, ser hur han klär sig och var han bor så är väl det en rimlig slutsats.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
https://www.svtplay.se/video/16225418/plus-granskar/plus-granskar-avsnitt-11?start=auto&tab=2017

Känner du igen honom Lasseman? Det borde rimligtvis då vara "Adam" eftersom det är Skåne.

Trias : Om du kollar klippet dock, för att ha lurat till sig miljoner verkar han inte vara så fancy eller rik?
Kanske målvakt?

Han ser ut som en sopa, en sådan saknar klass hur mycket pengar han än har. En simpel jävla tjuv. Det är vad han är. Stämmer det att han fått kfm att utmäta en fastighet pga en kredit på någon tusenlapp, då försvann även den lilla respekten jag hade kvar för det här landet.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 362
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Han ser ut som en sopa, en sådan saknar klass hur mycket pengar han än har. En simpel jävla tjuv. Det är vad han är. Stämmer det att han fått kfm att utmäta en fastighet pga en kredit på någon tusenlapp, då försvann även den lilla respekten jag hade kvar för det här landet.

Man borde göra som man gör med tjuvar i vissa länder.
Involverar ett svärd :D
Tänk att dagens skulle komma då jag delvis försvarar sharialagar :D
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Man borde göra som man gör med tjuvar i vissa länder.
Involverar ett svärd :D
Tänk att dagens skulle komma då jag delvis försvarar sharialagar :D

Jag står bakom det förslaget. Den här killen (och kanske några andra) har förstört för så många. Han föddes inte med empati. Han förtjänar ingen andra chans, en andra chans erbjuder man folk som man tror kan förändra sig... Ett styre som bryr sig om sin befolkning hade inte tillåtit det här.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Han ser ut som en sopa, en sådan saknar klass hur mycket pengar han än har. En simpel jävla tjuv. Det är vad han är. Stämmer det att han fått kfm att utmäta en fastighet pga en kredit på någon tusenlapp, då försvann även den lilla respekten jag hade kvar för det här landet.

Jag har ingen aning om hur stor skulden var, men det vanliga scenariot är ju att det finns 5-20 olika fordringsägare, man ringer alla, vissa säger ja, andra säger nej, det kan handla om både stora och små belopp för både ja och nejsvaren. Haft lägen när jag medan jag suttit i telefonköer skrivit klart min notering om ett "ja" bara pga skuldens storlek, men inte sparat noteringen, skulder på flera hundra tusen, och man säger av okänd anledning ändå nej till fastighetsutmätning, medan jag i andra fall, där jag gjort klart notering, men inte sparat, om "nej" till fastighetsutmätning, på skulder på någon eller några hundralappar i kapital, och fått göra om där också, för man sagt ja.
Den utmäts ju i så fall för skulden på de hundralapparna, MEN också för alla andra skulder där fordringsägarna sagt ja, så totalt kan det vara flera hundra tusen ändå, men just ett enstaka mål kan vara frågan om några få kronor.
Nu minns jag bara att det var en skuld med oerhört hög ränta på och då antar jag att det var ARS, men utmätningen omfattade nog ett flertal andra fordringsägare också.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Jag har ingen aning om hur stor skulden var, men det vanliga scenariot är ju att det finns 5-20 olika fordringsägare, man ringer alla, vissa säger ja, andra säger nej, det kan handla om både stora och små belopp för både ja och nejsvaren. Haft lägen när jag medan jag suttit i telefonköer skrivit klart min notering om ett "ja" bara pga skuldens storlek, men inte sparat noteringen, skulder på flera hundra tusen, och man säger av okänd anledning ändå nej till fastighetsutmätning, medan jag i andra fall, där jag gjort klart notering, men inte sparat, om "nej" till fastighetsutmätning, på skulder på någon eller några hundralappar i kapital, och fått göra om där också, för man sagt ja.
Den utmäts ju i så fall för skulden på de hundralapparna, MEN också för alla andra skulder där fordringsägarna sagt ja, så totalt kan det vara flera hundra tusen ändå, men just ett enstaka mål kan vara frågan om några få kronor.
Nu minns jag bara att det var en skuld med oerhört hög ränta på och då antar jag att det var ARS, men utmätningen omfattade nog ett flertal andra fordringsägare också.

Tackar för det utförliga svaret!
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 393
Mottagna reaktioner
375
Poäng
517
Jag har ingen aning om hur stor skulden var, men det vanliga scenariot är ju att det finns 5-20 olika fordringsägare, man ringer alla, vissa säger ja, andra säger nej, det kan handla om både stora och små belopp för både ja och nejsvaren. Haft lägen när jag medan jag suttit i telefonköer skrivit klart min notering om ett "ja" bara pga skuldens storlek, men inte sparat noteringen, skulder på flera hundra tusen, och man säger av okänd anledning ändå nej till fastighetsutmätning, medan jag i andra fall, där jag gjort klart notering, men inte sparat, om "nej" till fastighetsutmätning, på skulder på någon eller några hundralappar i kapital, och fått göra om där också, för man sagt ja.
Den utmäts ju i så fall för skulden på de hundralapparna, MEN också för alla andra skulder där fordringsägarna sagt ja, så totalt kan det vara flera hundra tusen ändå, men just ett enstaka mål kan vara frågan om några få kronor.
Nu minns jag bara att det var en skuld med oerhört hög ränta på och då antar jag att det var ARS, men utmätningen omfattade nog ett flertal andra fordringsägare också.
Lite nyfiken när du skriver ”skulder på någon eller några hundralappar i kapital” och att den utmäts för den skulden på de hundralapparna? Men går väl mäta ut för enbart ränta också? Behöver inte vara något kapital alls med?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Lite nyfiken när du skriver ”skulder på någon eller några hundralappar i kapital” och att den utmäts för den skulden på de hundralapparna? Men går väl mäta ut för enbart ränta också? Behöver inte vara något kapital alls med?

Antingen utmäter man för ett mål eller inte, så ränta och kostnader åker med av bara farten. Som regel är det inte så många kronor i ränta på ett par hundra i kapital.
I teorin kan ett mål bestå av bara någon krona i ränta, och det är fullt möjligt att ha ett sånt mål med i en fastighetsutmätning. Har inte sett det någongång dock
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp