• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tråden om ARS enterprise AB

gäst3212

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
15 Mars 2018
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Såg att jag har ett utslag hos KF från ARS 2016 och då är beloppet exakt 4000kr. Tog ett lån på 1000 hos korttidskredit runt 2014-2015 någonstans. Vet inte om jag har betalat in till detta företaget
eller hur jag ska gå tillväga för att få reda på om jag har en skuld kvar hos de eller ska jag bara vänta och sen få en chock på nästa faktura som kommer om något år
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Han svarar inte, det är en del av upplägget
 

Floffy

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
12 Mars 2018
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
21
Poäng
92
Kronis borde veta om du har skulden inne. Men du kanske skulle söka att få bort skulden då? Hon som jag skrev om innan ansökte om resning o sånt o jag fick höra att hon fick inhubitation eller vad det heter i höga domstolen idag!
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Såg att jag har ett utslag hos KF från ARS 2016 och då är beloppet exakt 4000kr. Tog ett lån på 1000 hos korttidskredit runt 2014-2015 någonstans. Vet inte om jag har betalat in till detta företaget
eller hur jag ska gå tillväga för att få reda på om jag har en skuld kvar hos de eller ska jag bara vänta och sen få en chock på nästa faktura som kommer om något år

Begär en kopia på betalningsföreläggandet du skrev under. Kontakta din bank och fråga efter en kopia från den perioden lånet utbetalades. Sedan anmäler du dom och bifogar dokumenten och samtidigt förklarar hur han har gått tillväga. Exakt såhär har han gjort i många fall. Lånat ut 1000 kr och sedan ändrat kreditbeloppet till 4000 när gäldenerna fått en massa skulder till KFM.
 

Floffy

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
12 Mars 2018
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
21
Poäng
92
Begär en kopia på betalningsföreläggandet du skrev under. Kontakta din bank och fråga efter en kopia från den perioden lånet utbetalades. Sedan anmäler du dom och bifogar dokumenten och samtidigt förklarar hur han har gått tillväga. Exakt såhär har han gjort i många fall. Lånat ut 1000 kr och sedan ändrat kreditbeloppet till 4000 när gäldenerna fått en massa skulder till KFM.

Jag tror att när det är såna påhittade skulder eller ockerränta så går det att få resning eller liknande. Kolla höga domstolens mål ö 1293-18, så fattar jag det iallafall. Kanske kan man kolla hur hon skrev som fick det i det målet iallafall? O skriva liknande? Vet inte om man kan gå direkt till höga domstolen eller börjar någon annanstans, någon som vet?
 
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Resning domvilla och återställande av försutten tid börjar man med i hovrätten. Hiss förbi tingsrätten så dom blir inte inblandade
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Jag tror att när det är såna påhittade skulder eller ockerränta så går det att få resning eller liknande. Kolla höga domstolens mål ö 1293-18, så fattar jag det iallafall. Kanske kan kolla hur hon skrev som fick det i det målet iallafall. Vet inte om man kan gå direkt till höga domstolen eller börjar någon annanstans, någon som vet?

Hennes fall öppnar upp för andra iaf. Det är mycket positivt! Jag frågade tidigare om hur man blir bestraffad om man döms för ocker, men fick inget svar. Är det någon som vet? Får man ljuga i betalningsförelägganden utan att det leder till någonting?
 
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
9 kap brottsbalken.

5 § Den som vid avtal eller någon annan rättshandling utnyttjar någons trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroendeställning till att bereda sig förmån, som står i uppenbart missförhållande till motprestationen eller för vilken motprestation inte ska lämnas, döms för ocker till böter eller fängelse i högst två år.

För ocker döms också den som vid kreditgivning i näringsverksamhet eller i annan verksamhet, som bedrivs vanemässigt eller annars i större omfattning, bereder sig ränta eller annan ekonomisk förmån, som står i uppenbart missförhållande till motprestationen.

Är brottet grovt, döms för grovt ocker till fängelse i lägst sex månader och högst fyra år. Vid bedömningen av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas om gärningen har avsett betydande värde eller varit av särskilt farlig eller hänsynslös art. Lag (2017:442).
 

Floffy

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
12 Mars 2018
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
21
Poäng
92
Resning domvilla och återställande av försutten tid börjar man med i hovrätten. Hiss förbi tingsrätten så dom blir inte inblandade

Här är domen om nån ska pröva med resning / domvila i sin hovrätt. Gäller alltså ARS! Men kanske behöver man snegla på vad hon skrev?
 

Bilagor

  • 30315F52-AF37-4C46-B68E-37DDBE043B01.jpeg
    30315F52-AF37-4C46-B68E-37DDBE043B01.jpeg
    3.5 MB · Visningar: 39

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Det går att invända mot verkställighet igen trots att det avslagits tidigare.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp