• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tråden om ARS enterprise AB

Floffy

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
12 Mars 2018
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
21
Poäng
92
Floffy jag älskar att du tagit kampen mot dräggen ARS och du har en jävla massa bra info men utan att vara en dryg jävel, skriv lite mer begripligt :D
Man förstår inte vad du menar & skriver :D
Skriva inte riktigt min grej. Fattar knappt hälften av vad polaren berättar. Han tog CSN när jag tog snabblån. Men han sa att om en får resening mot ARS kan fler få det.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 368
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Kämpa på!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 532
Mottagna reaktioner
12 909
Poäng
9 787
Idag fick jag tillstånd till prövning i hovrätten av mål om invändning mot verkställighet samt inhibition av högsta domstolen. Sen har ARS sänkt räntan hos kronofogden till 27% per månad ser jag på skuldöversikt som jag fick av fogden idag.

Har du ärendet i 2 instanser samtidigt? Är det inte hovrätten som inhibierat?

Dom har inte sänkt räntan kfms system kan inte hantera högre ränta än 27 per månad så det hanteras manuellt.
 

Floffy

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
12 Mars 2018
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
21
Poäng
92
Fick lite till o läsa om ARS. Tt beslut från en hovrätt i Malmö, ÖÄ 3360-17. Står om han Adam där! Tydligen tycker dom han ljuger...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 532
Mottagna reaktioner
12 909
Poäng
9 787
Fick lite till o läsa om ARS. Tt beslut från en hovrätt i Malmö, ÖÄ 3360-17. Står om han Adam där! Tydligen tycker dom han ljuger...

Vem tycker det?
Och vad är det för beslut du fått?
 

Floffy

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
12 Mars 2018
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
21
Poäng
92
Vem tycker det?
Och vad är det för beslut du fått?
Ett beslut om ett annat sånt brittiskt bolag. Fick av polare på hovrätten. Adam var på röttegång där för det bolaget o hovratten tyckte han ljög. Det står så. Vill inte lägga upp beslutet men alla Sam vill kan få det fr domstolen
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 532
Mottagna reaktioner
12 909
Poäng
9 787
Ett beslut om ett annat sånt brittiskt bolag. Fick av polare på hovrätten. Adam var på röttegång där för det bolaget o hovratten tyckte han ljög. Det står så. Vill inte lägga upp beslutet men alla Sam vill kan få det fr domstolen

Det som var "lite till att läsa om ARS" gällde alltså inte ars utan om de brittiska bolag som skickat in rena hittepåärenden? :)
 

hmmm

Medlem
Poäng: 87
Blev medlem
4 November 2011
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
21
Poäng
87
Det som var "lite till att läsa om ARS" gällde alltså inte ars utan om de brittiska bolag som skickat in rena hittepåärenden? :)
Kan ändå vara intressant eftersom det är Adam som ligger bakom allt detta. Det kan helt klart säkert hjälpa någon som i någon form blivit utsatt för denna människa. Keep going Fluffy med allt du finner! Han är då en väldigt ocharmig person, denna Adam. Lider med alla som drabbats och jag hoppas verkligen han straffas på varje tänkbart sätt. I sista resningsfallet som var nu i mars (angående ett av hans engelska bolag) gick han med på förlikning på 0 kr för att resningsansökan skulle tas bort. Väldigt olikt honom med tanke på tidigare förfarande, kanske den här strategin med att själv dyka upp i domstol inte är helt lysande. Hur går det för er alla som drabbats av ARS-skulder eller annat orsakat av den här snorungen?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 532
Mottagna reaktioner
12 909
Poäng
9 787
Förlikade sig ur resningen?
Han kämpar på för att mjölka maximalt
 

Typiskt

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Fick idag att brev från detta ARS företag. Där de står ”betalningspåminnelse ” på att lån dem påstår jag tog 2014 på 1000:- och en ränta på 350:-.
Vad ska jag göra?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp