• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om ARS enterprise AB

bunny

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
29 Januari 2015
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Vad hade ni gjort i min situation??
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

IceMike81

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
23 November 2012
Meddelanden
142
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Överklaga till hovrätten på oskälig ränta
Hur går det för dej Ice..har du fått svar än
Kan du hjälpa oss hur vi ska skriva
Tack

Inget svar än, mer än att jag fått svar att det kommer ta tid, har man otur så kanske till efter sommaren.

Därmed inte sagt att jag inte kan hjälpa till att skriva men jag lägger inte ut något här.
 

IceMike81

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
23 November 2012
Meddelanden
142
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Vad hade ni gjort i min situation??

Du bör kunna hävda att kapitalbeloppet är felaktigt om du är helt 100 på att du bara lånat 1000kr.

Som jag skrev innan så ska din skuld ligga på runt 21000 vilket iallafall är bättre än 80k.

Tänk också på att denna skuld ökar med ytterligare 1500kr varje månad just nu. Det går fort uppåt.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Du bör kunna hävda att kapitalbeloppet är felaktigt om du är helt 100 på att du bara lånat 1000kr.

Som jag skrev innan så ska din skuld ligga på runt 21000 vilket iallafall är bättre än 80k.

Tänk också på att denna skuld ökar med ytterligare 1500kr varje månad just nu. Det går fort uppåt.

Det går att kontakta banken och begära kontohistorik. (Om det går längre tillbaka än det som visas på internetbanken) Dom vill dock ha några hundringar för jobbet.
 

IceMike81

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
23 November 2012
Meddelanden
142
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Det går att kontakta banken och begära kontohistorik. (Om det går längre tillbaka än det som visas på internetbanken) Dom vill dock ha några hundringar för jobbet.

Yes min bank löste detta gratis.

Sen är det helt klart ett systemfel. Man får hem typ 150 brev under en kort tid från KFM varav ett är felaktigt. Detta kan man inte på något sätt göra något åt sen. Eller man kan överklaga men troligen till ingen nytta.

Dessutom riskerar man ännu mer kostnader om det går till rättegång och man förlorar.
 

bunny

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
29 Januari 2015
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Du bör kunna hävda att kapitalbeloppet är felaktigt om du är helt 100 på att du bara lånat 1000kr.

Som jag skrev innan så ska din skuld ligga på runt 21000 vilket iallafall är bättre än 80k.

Tänk också på att denna skuld ökar med ytterligare 1500kr varje månad just nu. Det går fort uppåt.

Jag är helt hundra och har till och med ett mail kvar på fakturan från 2014 från korttidskredit.se , står klart och tydligt att lånebeloppet var 1000. Hur får jag reda på hela beloppet om ars enterprise inte svarar på mail?
 

IceMike81

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
23 November 2012
Meddelanden
142
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Jag är helt hundra och har till och med ett mail kvar på fakturan från 2014 från korttidskredit.se , står klart och tydligt att lånebeloppet var 1000. Hur får jag reda på hela beloppet om ars enterprise inte svarar på mail?

Det går i princip inte, som jag sagt så är detta en del i hela hans bluff, att "osynliggöra" hela skulden för att när han känner för det skicka in den till fogden för verkställighet.

Jag har faktiskt inget bra förslag på vad du kan göra mer än att hoppas att dom kommer någonstans med polisanmälan mot hans bolag eller att han glömmer bort skulden.

Så fruktansvärt sjukt system.
 

IceMike81

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
23 November 2012
Meddelanden
142
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Är det någon som vet hur det fungerar såhär i deklarationstider?

Jag har ju svårt att tro att ARS skickar in uppgifter om inbetald ränta.

Låt säga att man betalt till Ars (och det mesta är ju ränta) kan man få ut dessa uppgifter från KFM och sen använda när man deklarerar?
 

svalan

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
18 Oktober 2011
Meddelanden
607
Mottagna reaktioner
119
Poäng
317
J
Är det någon som vet hur det fungerar såhär i deklarationstider?

Jag har ju svårt att tro att ARS skickar in uppgifter om inbetald ränta.

Låt säga att man betalt till Ars (och det mesta är ju ränta) kan man få ut dessa uppgifter från KFM och sen använda när man deklarerar?
Jag fick uppgifter fr kfm om ränta men svårt att tyda då det står massa siffror
Tror jag räknat ut nu
M inte bara det ,jag upptäckte idag att han inte skickat in 3 år tillbaks
Får väl skylla mej själv som inte kollat
Funderar på att skriva 50 000kr erlagd ränta till årets deklaration
Kan undra om han svarar skatteverket
På detta
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp