Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Tråden om ARS enterprise AB

Att så fort ars dyker upp någonstans så ska det till juristavdelningen är felaktig info.. jag hade en där jag såg ett arsmål och kontaktade en fogde, blev inget med det..

Så du jobbar på myndigheten, då bör du ju ha koll och jag får lägga mig platt i detta.

Infon kom från en fogde jag pratade med när jag ville prata om just Adam.

Då nämnde kvinnan att det var så det gick till med alla ärenden som rörde Adam.

Men- jag pratar med olika Fogdar varje dag och vid varje samtal nämner jag Adams fullständiga namn och även Ars för att jag är nyfiken på reaktionen.

Den är väldigt varierande.

Så du jobbar på myndigheten, då bör du ju ha koll och jag får lägga mig platt i detta.

Infon kom från en fogde jag pratade med när jag ville prata om just Adam.

Då nämnde kvinnan att det var så det gick till med alla ärenden som rörde Adam.

Men- jag pratar med olika Fogdar varje dag och vid varje samtal nämner jag Adams fullständiga namn och även Ars för att jag är nyfiken på reaktionen.

Den är väldigt varierande.

Ja har pratat med olika på kronis oxå ang min ”skuld” till PL finans. Men en tipsade om nåra som jobbat med dom här bluffbolagen. Jerker Lore, Olof Dannel, Martin lind o Samuel Lundborg sa hon att man kan ringa till. Men min skuld har redan blitt stoppad

Ja har pratat med olika på kronis oxå ang min ”skuld” till PL finans. Men en tipsade om nåra som jobbat med dom här bluffbolagen. Jerker Lore, Olof Dannel, Martin lind o Samuel Lundborg sa hon att man kan ringa till. Men min skuld har redan blitt stoppad

Ja exakt, är övertygad om att man har större chans att få till en lösning genom att prata med personerna som vet och förstår vad det handlar om.

Även om det nu inte skulle fungera så är det skönt att prata med någon som ändå vet att det är bluff än att höra - ja jo jag förstår. Det är jätte hög ränta. Men neee aldrig hört talas om A. R. S. Men jag hoppas det löser sig för dig iallafall.

Fogdarna gör lite olika saker om dagarna, lite olika inriktningar, så inte jättekonstigt att några kanske inte känner till det här. En del jobbar tex väldigt mycket med försäljning av fastigheter och bostadsrätter, dom kan jag tänka mig inte kommer i kontakt med ars så ofta.

Fogdarna gör lite olika saker om dagarna, lite olika inriktningar, så inte jättekonstigt att några kanske inte känner till det här. En del jobbar tex väldigt mycket med försäljning av fastigheter och bostadsrätter, dom kan jag tänka mig inte kommer i kontakt med ars så ofta.

Det förstår jag, min uppfattning är dock att det snarare handlar om vilja eller ovilja att diskutera ämnet, vilket jag också har förståelse för.

Problemet är väl att man själv är så satans frustrerad varje gång man ens tänker på Adam så ibland kanske det blir fel även från en själv.

Det är väl tänkt att myndigheten inte ska ta någons part, och har man det i bakhuvudet så finns det inte jättemycket att diskutera.

Det är väl tänkt att myndigheten inte ska ta någons part, och har man det i bakhuvudet så finns det inte jättemycket att diskutera.

Så är det, även om det är roten till det onda ibland när caset blir så uppenbart som i detta fall.

Myndigheten har ju trots allt polisanmält 14 bolag där man vet att Adam är inblandad, så för mig har dom redan tagit ställning.

Hej
har du fått något nummer till dessa personer eller söker man dom via KF??

Sök via växeln, direktnr till enskilda tjänstemän hör nog inte hemma på ett forum.

Hur går det med ARS ENTERPRISE
Är det någon mer som råkat ut för
Detta bolag

Nån som vet hur det gått med domen?? jag fick brev från ars att jag ska komma ihåg min skuld till dem.. men fanns inget brev om vart jag ska betala eller hur stor skulden är .. och han begärde ej verkställighet hos KF så antar att han inte kan begära verkställighet.. för idag är det exakt 3 år sedan. skrev till kf och villle prata med personer som nämts i flödet men inget svar ännu..

Nån som vet hur det gått med domen?? jag fick brev från ars att jag ska komma ihåg min skuld till dem.. men fanns inget brev om vart jag ska betala eller hur stor skulden är .. och han begärde ej verkställighet hos KF så antar att han inte kan begära verkställighet.. för idag är det exakt 3 år sedan. skrev till kf och villle prata med personer som nämts i flödet men inget svar ännu..
Kan du inte ringa växeln och be dem koppla dig till dessa nämna personer?

Hör av dej om du får något svar
Vore kul å veta om dom svarar

Anledningen till att du fått ett brev av Ars är väl för att du inte ska kunna hävda att skulden är nu preskriberad?

Detta innebär att han kan ansöka om verkställighet när han känner att räntan tickat på tillräckligt.

Det är ju lite hans idé som sagt att låta den ticka på utan att man ser skulden

Ja Adam
Nä de har du rätt i.... tänkte bara om det va nån som fått svar
Funderat på om kfm ringer han svarar han då?

Har mejlat hovrätten om resning..
Fått svar om när man kan göra detta
Men förstår ändå inte hur jag ska göra
Har mejlat igen dom får förklara bättre

Som jag förstått det så svarar han när kfm ringer, men han svarar inte på okända nummer.

Jag tycker bara att det är så sjukt att det inte finns några som helst regler för dom som ansöker om betalningsföreläggande och verkställighet.
Det måste kunna finnas krav även på dessa som ansöker, systemen är på tok för lätta att lura.

Det är Adams personnummer, ring fogden och fråga om hans skuldsaldo, alltid är det kul då fogdarna blir fundersamma om varför folk ringer och kollar upp just honom :)

Naturligtvis kan vi inte lägga ut personnummer här.

Det finns givetvis regler kring ansökan om bf och vs, ganska mycket regler, så där var det nog inte någon sjukdom :)
Nja man bryr sig nog väldigt lite om varför folk frågar om skulder på folk då det är mängder mef sådana samtal varje dag.

Senast ändrad:
Naturligtvis kan vi inte lägga ut personnummer här.

Det finns givetvis regler kring ansökan om bf och vs, ganska mycket regler, så där var det nog inte någon sjukdom :)
Nja man bryr sig nog väldigt lite om varför folk frågar om skulder på folk då det är mängder mef sådana samtal varje dag.

Det är ju ditt svar på det mesta "de går inte"..

Hade 100 Pers ringt Markus på bolagsverket så ser jag det som större sannolikhet att segor kan bli avregistrerat än att bara jag ringer och tjatar.

Men fortsätt strutsa så ordnar sig allt.

idag fick jag mejl att jag ska betala enligt utslaget .. från ars hur ska man ställa sig till de ??

jag tog ett lån 2013 blev utslag 2016 och nu skicka han en påminnelse om att jag har en skuld hos han.. men pratade igår med kf och dom sa att jag inte skulle betala då dom har slutat verkställa hans ansökningar .. och att han troligtvis blir dömd.. så jag ska avvakta och se och kommer även begära skadestånd för det andra lån som jag betalade förra året där räntan vara 480% och uppgick till 123000. på ett lån som var 3000

jag tog ett lån 2013 blev utslag 2016 och nu skicka han en påminnelse om att jag har en skuld hos han.. men pratade igår med kf och dom sa att jag inte skulle betala då dom har slutat verkställa hans ansökningar .. och att han troligtvis blir dömd.. så jag ska avvakta och se och kommer även begära skadestånd för det andra lån som jag betalade förra året där räntan vara 480% och uppgick till 123000. på ett lån som var 3000
Lustigt idag ringde kfm mej då jag mejlat om hinder mot verkställighet (ARS..)
Vi pratade om denna PAJAS
Hon tyckte jag hade saftiga räntor på detta 3000kr lån jag tog 2013 idag är skulden ca 77 000kr och den bara ökar..
Tror hon visste mer än vad hon sa
Själv hade jag läst om hans olika bolag
Tidigare idag det finns ju hur mycket som helst om hans lurendrejeri

Lustigt idag ringde kfm mej då jag mejlat om hinder mot verkställighet (ARS..)
Vi pratade om denna PAJAS
Hon tyckte jag hade saftiga räntor på detta 3000kr lån jag tog 2013 idag är skulden ca 77 000kr och den bara ökar..
Tror hon visste mer än vad hon sa
Själv hade jag läst om hans olika bolag
Tidigare idag det finns ju hur mycket som helst om hans lurendrejeri

Hur gick det med din begäran om att det fanns hinder för verkställighet då?

Jag tror dock han fortsatt får pengar, men vet inte alls status på KF:s polisanmälan mot de 14 kopplade Ars bolagen

Hur gick det med din begäran om att det fanns hinder för verkställighet då?

Jag tror dock han fortsatt får pengar, men vet inte alls status på KF:s polisanmälan mot de 14 kopplade Ars bolagen
Samma igen
Dom kunde inget göra på kfm
Hur går det för dej IceMike81

Jag jobbar på min resning, snart får jag veta hur hovrätten ser på detta. Jag hoppas för min och andras skull att hovrätten tar ett förnuftigt beslut.
Jag jobbar på min resning, snart får jag veta hur hovrätten ser på detta. Jag hoppas för min och andras skull att hovrätten tar ett förnuftigt beslut.
Jag mejlade hovrätten idag
ang resning
Du kan väl skriva här när du får svar

Ang resning till hovrätten
Är det bara ockerränta jag kan begära resning för?
Utslaget visat ju helt fel skuldbelopp oxå!

Ang resning till hovrätten
Är det bara ockerränta jag kan begära resning för?
Utslaget visat ju helt fel skuldbelopp oxå!

Det kan bli knepigare. Du såg ju skuldbeloppet på föreläggandet och kunde bestritt då.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp