Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Haha, nja. Det är nog knappast det mest omfattande mål en domstol sett. Södertäljehärvan är nog svårslagen.. fanns även ett mål som var så omfattande att domstolsverkets system inte kunde hantera det normalt maskinellt pga på tok för många målsäganden. Vill minnas att den domen var på över 1000 sidor.
Jag skrev inte att målet var omfattande, det var du själv som skrev, men jag var snäll och dissade inte din skrivelse helt. Däremot kan vi nog vara överens om att det är unikt, det finns inga tidigare domar i liknade mål att stödja sig på. Det sägs ju att han haft en medbrottsling inne på KFM, det har ju även KFM själva uttryckt.

Jag skrev inte att målet var omfattande, det var du själv som skrev, men jag var snäll och dissade inte din skrivelse helt. Däremot kan vi nog vara överens om att det är unikt, det finns inga tidigare domar i liknade mål att stödja sig på. Det sägs ju att han haft en medbrottsling inne på KFM, det har ju även KFM själva uttryckt.
Jo unikt är det nog, det är sällan 2 brott är identiska.

Va, är det sant det med medbrottsling på kfm ?

Lyssnar man på rättegången är det en av personerna som jobbar på KFM som säger att ” ett tag trodde vi att ** hade någon på insidan eftersom han kände till rutinerna så bra”… Han är en otäck person den där…

Den 29-årige helsingborgaren är dömd i tingsrätten till ett långt fängelsestraff flera grova bedrägerier. Domen är överklagad och snart väntas hovrättens utslag. Men trots det stränga straffet kopplat till hans utlåningsverksamhet fortsätter mannen att utnyttja kronofogden för att driva in skulder.

Den 29-årige helsingborgaren är dömd i tingsrätten till ett långt fängelsestraff flera grova bedrägerier. Domen är överklagad och snart väntas hovrättens utslag. Men trots det stränga straffet kopplat till hans utlåningsverksamhet fortsätter mannen att utnyttja kronofogden för att driva in skulder.
Får se om dom får ordning på det där. Finns ju ingen koppling med att man är dömd för brott och att vara borgenär eller borgenärsföreträdare..

Om jag skickar en bluffaktura till Kalle och sedan blir dömd till bedrägeri för att fakturan har varit just bluff så finns det väl absolut en koppling om jag fortsätter att kräva in den påhittade bluffskulden?

Det är ju inte så att han börjat skicka in skulder rörande cykelreperationer eller trädgårdsskötsel utan bedrägerier som han nu är dömd för i tingsrätten.

Om jag skickar en bluffaktura till Kalle och sedan blir dömd till bedrägeri för att fakturan har varit just bluff så finns det väl absolut en koppling om jag fortsätter att kräva in den påhittade bluffskulden?

Det är ju inte så att han börjat skicka in skulder rörande cykelreperationer eller trädgårdsskötsel utan bedrägerier som han nu är dömd för i tingsrätten.
Man tycker ju att det borde gå att dra paralleller

Nej det är helt olika ärenden.
Särskilt när den lagakraftvunna skulden bytt ägare 5 6 gånger.

Hårklyveri du skriver om vilket också är hela artikelns poäng.

Det står ju "Men i ett beslut som togs i november förra året har kronofogden i 76 olika fall sagt nej till att driva in pengarna, trots utslagen i domstol."

Han har satt i system att ägna sig åt bedrägerier - han har lurat kalle,lisa,anna och johan. Om han då skickar en skuld som också är påhittad där det är pelle som är skyldig honom pengar, enligt samma bedrägeriprinciper som tidigare så är det ju ganska märkligt att du skriver "Finns ju ingen koppling med att man är dömd för brott och att vara borgenär eller borgenärsföreträdare.."

Det finns väl i allra högsta grad en koppling när det fortsätter att vara en del utav den brottsliga tillvägagångssättet som han precis fått 4 år för.

Hårklyveri du skriver om vilket också är hela artikelns poäng.

Det står ju "Men i ett beslut som togs i november förra året har kronofogden i 76 olika fall sagt nej till att driva in pengarna, trots utslagen i domstol."

Han har satt i system att ägna sig åt bedrägerier - han har lurat kalle,lisa,anna och johan. Om han då skickar en skuld som också är påhittad där det är pelle som är skyldig honom pengar, enligt samma bedrägeriprinciper som tidigare så är det ju ganska märkligt att du skriver "Finns ju ingen koppling med att man är dömd för brott och att vara borgenär eller borgenärsföreträdare.."

Det finns väl i allra högsta grad en koppling när det fortsätter att vara en del utav den brottsliga tillvägagångssättet som han precis fått 4 år för.
Tror Lasseman menar att det finns inget i KFMs regelverk som säger att det hänger ihop?

Japp men det jag skriver brukar inte ha någon större betydelse
Tror det är för att du aldrig skriver vad du känner (eller gör du det?). Ibland gör byråkratiska beskrivningar av vad som gäller att man låter känslokall och inte verkar se mönster som alla andra ser.

Tror det är för att du aldrig skriver vad du känner (eller gör du det?). Ibland gör byråkratiska beskrivningar av vad som gäller att man låter känslokall och inte verkar se mönster som alla andra ser.
Tack för analysen

Tror Lasseman menar att det finns inget i KFMs regelverk som säger att det hänger ihop?

Uppenbarligen gör det ju det om dom gett avslag på 76 olika ärenden? Hade det inte funnits någon praxis och koppling så hade dom inte gett avslag på hans ansökningar på löpande band.

Uppenbarligen gör det ju det om dom gett avslag på 76 olika ärenden? Hade det inte funnits någon praxis och koppling så hade dom inte gett avslag på hans ansökningar på löpande band.
Vi kan säga så.

Har ni lyssnat på podden jag länkade med rättegången kring A.S? Många timmars lysande men värt det, Där vittnar 2 utredare från kronofogden om deras rutin kring hans ärenden, även försäkringskassan vittnar hur de jobbar kring hans ärenden. Suck va han är sorglig egentligen..

hur blir det med dom som haft skulder och betalat dessa o hygliga lån som startade på 2000:- och sedan växte och blev 200.000. ? kan man göra något?

Man kan ju också låta bli att använda sig av byråkratiska och/eller akademiska begrepp i stor utsträckning om man vill och istället använda sig av ”vanlig” svenska. Så rekommenderas att man gör inom andra myndigheter tex sjukvård.

Idag fick både jag och min man brev från kfm att ** från C information AB har överklagat vårt beslut om skuldsanering och att ärendet ska upp i tingsrätten..

vi blev beviljade den 10 mars och han inkom med överklagan 31/3..

varken jag eller min man har haft med något av hans bolag att göra de senaste åren, och alla skulder till honom är på så vis återbetalda..

Vad kan vi göra för att motbevisa så att han inte får en del av kakan?
Hittade en dom från förra året med flera bedrägeri domar om just detta som han försöker göra, hur stor är chansen att de dömer tills hans fördel?

hur blir det med dom som haft skulder och betalat dessa o hygliga lån som startade på 2000:- och sedan växte och blev 200.000. ? kan man göra något?
Nu när t o m Kronofogden vaknat och insett vidden av vad svinet gjort kan dom som blivit lurade kontakta en jurist inom myndighet för vägledning?

HELT otroligt, vilken parasitverksamhet.

Det där med att hänga ut namn ska man nog akta sig för.. korrigerar rubriken..

Du får ansöka om betalningsföreläggande eller stämma bolagen eller personen bakom. Och efter det hoppas att kfm hittar igen pengar.

Jag vet!! Man tycker ju att kfm borde ha koll på det här då det är något som han satt i system!

Hela fallet med den här personens besatthet att utnyttja systemet för att skinna redan utsatta människor på allt är helt sjukt.
Jag tycker att detta fall, om något, har visat på stora brister i regelverket som öppnar upp för detta. Att man trots massvis av domar av samma typ fortfarande behöver bemöda sig om att hjälpa brottslingen i nya enskilda fall och driva in pengar?? Att det tex finns en tidsgräns på ett antal år (5 år?) som han kommer få näringsförbud är för mig också helt osannolikt. Han bör anses ha nyttjat sin rätt och aldrig mer ska kunna bedriva liknande verksamhet. Men det är ju en personlig åsikt, på samma sätt som man tycker att vissa brottslingar aldrig ska få se dagens ljus igen.

Senast ändrad:
HOVRÄTTENS DOMSLUT
Hovrätten finner inte det nödvändigt att komplettera utredningen innan målet avgörs.
Hovrätten ändrar tingsrättens domslut och ogillar åtalen,
upphäver åläggandet för ** att betala avgift enligt lagen (1994:419) om brottsofferfond,
upphäver förordnandet om näringsförbud,
upphäver tingsrättens sekretessbeslut, samt
befriar ** från ersättningsskyldighet mot staten för kostnaden vid tingsrätten för biträdet åt målsäganden och för försvaret.
I övrigt gäller tingsrättens domslut.
** får ersättning av staten för rättegångskostnad dels i hovrätten med 50 000 kr, dels vid tingsrätten med 232 676 kr. Av det sistnämnda beloppet avser

Helt otroligt att han frias ! Känns som fler personer kommer sätta igång liknande tyvärr !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp