Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Tråden om Holm Bank

Jag har skickat kopia på pass. Då jag absolut ej kan betala hela krediten om den sägs upp. De bekräftade bara att de tog emot kopian. Inget hände mer.

Hej igen
Jag hade bara 1000kr på kredit och kan betala tillbaka detta.
Vill varna er andra som har alt har tagit ut högre summa att har ni inte pass/giltigt pass så verkar de kräva att du ordnar det.
Jag väntar ännu på betalningsuppgifter så jag kan ”radera” mig från deras tjänst :)

Hej igen
Jag hade bara 1000kr på kredit och kan betala tillbaka detta.
Vill varna er andra som har alt har tagit ut högre summa att har ni inte pass/giltigt pass så verkar de kräva att du ordnar det.
Jag väntar ännu på betalningsuppgifter så jag kan ”radera” mig från deras tjänst :)

Fick du betala extra avgifter för att slut betala?
Är det en vanlig överföring eller utlandsbetalning?

Jag har ej fått mail om att jag måste skicka pass eller id kort alls.

Inte fått något om pass eller så har redan betalat halv skulden ( genom trustly) saldot uppdateras direkt

Inte fått något om pass eller så har redan betalat halv skulden ( genom trustly) saldot uppdateras direkt

Kan man inte göra stående överföring?..allt är kopplat till trustly.
Tänkte betala hela på en gång kanske.
Kan man inte få betalningsuppgifterna..utan gå via trustly.

Är det någon som lyckats göra någon slags återbetalning?

hur ser det ut i eran app? Jag förstår ingenting. Jag gjorde ett uttag genom Betalo till mitt konto den 21 Augusti. Men när jag går in på återbetalning så står det att mitt lån återbetalats 24 Augusti. När jag trycker på ”Gör manuell betalning” så får jag upp en ruta att jag inte har någonting att betala. Någon med samma?

Senast ändrad:
Är det någon som lyckats göra någon slags återbetalning?

hur ser det ut i eran app? Jag förstår ingenting. Jag gjorde ett uttag genom Betalo till mitt konto den 21 Augusti. Men när jag går in på återbetalning så står det att mitt lån återbetalats 24 Augusti. När jag trycker på ”Gör manuell betalning” så får jag upp en ruta att jag inte har någonting att betala. Någon med samma? Jag bifogar bilder.

Samma fast bara några kronor

Bara några kronor använt? Eller återbetalt? Har du hört av dig till dem om det eller hoppas du att det försvinner i mängden?

Några kronor använt, jag hörde av mig och frågade och dom kunde inte se att jag hade något att betala tillbaka

Finns inte risken att om man tror man slipper undan att betala tex 10k och sedan 3 år senare kommer dom och ska ha pengarna och en mindre trevlig ränta också ? :)

Allla köp måste vara registrerad..just Betalo reservera dom 1kr. Betalo och holm bsnk är inte direkt kompatibla..ska försvinna efter 30dagar

Hej
Funderar på ta detta lån då jag inte har mycket val denna månaden men blir orolig när jag läser om detta med passkontroll m.m. Jag har pass men är det någon som skickat in och inte fått något konstigt efter det?

Jag har inte ens fått frågan och använt 10k för någon månad sen. Inte fått någon faktura ens utan bara att man kan lägga upp avbetalningsplan själv typ i appen om jag fattar rätt.

Hej
Funderar på ta detta lån då jag inte har mycket val denna månaden men blir orolig när jag läser om detta med passkontroll m.m. Jag har pass men är det någon som skickat in och inte fått något konstigt efter det?

Jag skickade in kopia på pass. Inget har hänt än så länge.

Hej
Min sambo skickade in en bild på passet , verkar lugnt än så länge :)

Kan inte se att de skall kunna göra nått med bild på ett pass?

Som kan "skada" dig? Då hade bilder på pass haft ett värde i sig.

Jäklar vad de mailat, två mail idag om återbetalning. Om det dras vid midnatt, varför maila?!?

Fått samma...

Hata [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/62 sa:
Credigo[/URL], post: 218789"]Kan ni se ert totala skuldbelopp hos Holm? Jag kan inte se det
Gå till återbetalningssidan, klicka på "se alla dokument". Ta ner "betalningsplan.pdf".

Jag fick också. Jag gjorde köp som försvann, men nu finns köpet och skulle betalas..

Två påminnelser trots att autogiro är uppkopplat samt att jag kontrollerade detta för flera veckor sedan, skrev till dom igen nu och frågar om det är något problem. Senaste gången fick jag svar att det dras den 25:e varje månad men inget hände igår förutom påminnelse.

De svara mig att allt var lugnt det står ju i mailen att OM du har kopplat autogiro så bkan du bortse från påminnelsen.

Och dragningen registrerades igår kväll på banken alltså som kommande men jag skall fullbetala den så jag tog bort dragningen.

Frun fick bort sin anmärkning igår och ansökte hos HOLM fick 10.000 men skippade det.
Blev beviljad CarPay VISA kort iaf hos Volvofinans med 5000:- så det räcker för våra 2 bilar att tanka med. Hon ansökte även om sänkt ränta hos AnyFin då hon har Klarna samt Qliro. Vi har fått inte svar där än utan står under behandling. Får se hoppas på sänkt ränta på de.

Frun fick bort sin anmärkning igår och ansökte hos HOLM fick 10.000 men skippade det.
Blev beviljad CarPay VISA kort iaf hos Volvofinans med 5000:- så det räcker för våra 2 bilar att tanka med. Hon ansökte även om sänkt ränta hos AnyFin då hon har Klarna samt Qliro. Vi har fått inte svar där än utan står under behandling. Får se hoppas på sänkt ränta på de.
Är det uc på carpay?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp