• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 787
Mottagna reaktioner
2 638
Poäng
1 857
Betalningsanmärkningen får du även om sökande inte begärt verkställigheten. Alltså anmärkning 10 dagar efter föreläggandet är delgivet.
Då kommer den säkert sen då , riktigt länge sedan jag skicka in föreläggande påskrivet nu , men ingen anmärkning ännu
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 787
Mottagna reaktioner
2 638
Poäng
1 857
Om du inte bestrider föreläggande blir det ett utslag. Du har ju då acceptet skulden.
Jag var inställd på utslag väldigt snabbt efter dom 10 dagarna .. men gått riktigt lång tid nu , och jag vet att jag inte ha anmärkning ännu faktiskt .. säkert kronofogden som ligger efter :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 750
Mottagna reaktioner
13 034
Poäng
10 087
Jo men har dom inte begärt verkställande så får man ju aldrig skuld att betala och då kommer väl inget utslag heller ? :)

Eh. Utslag kommer som följd av delgivet betalningsföreläggande. Har inget med verkställighet att göra
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Om du inte bestrider föreläggande blir det ett utslag. Du har ju då acceptet skulden.
Det kommer en skuld att betala efter förläggande. Bara för att du skriver på har du inte godkänt skulden. Du måste skriva på annars söker KFM dig i hemmet eller på jobbet. Att du skriver under föreläggande är inte lika som godkännande av skuld. Tro mig jag vet varit inne i detta ett tag nu och vet hur det fungerar. Så föreläggande du skickar in är Inte lika med anmärkning.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 750
Mottagna reaktioner
13 034
Poäng
10 087
Stämmer inte blir skuld att betala först eller hur @Lasseman visst är det så att förelägganden kan vara fel och man bestrider bara för att man får föreläggande och skriver under är inte det lika med anmärkning måste bli utslag först. Så föreläggande är inte alls anmärkning

Nej stämmer absolut inte.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Vaa så har det varit för mig föreläggande skuld att betala o utslag den ordningen hela tiden varit så.
Bara för du skriver på föreläggande har du inte godkänt skulden står klart o tydligt och jag har haft några stycken
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 750
Mottagna reaktioner
13 034
Poäng
10 087
Det kommer en skuld att betala efter förläggande. Bara för att du skriver på har du inte godkänt skulden. Du måste skriva på annars söker KFM dig i hemmet eller på jobbet. Att du skriver under föreläggande är inte lika som godkännande av skuld. Tro mig jag vet varit inne i detta ett tag nu och vet hur det fungerar. Så föreläggande du skickar in är Inte lika med anmärkning.

Nej jag tror dig inte för du har helt och hållet fel nu.
Betalningsföreläggande delges, blir utslag (anmärkning)
Ansöker dom om verkställighet kommer skuld att betala, ingen anmärkning, men väl ett skuldsaldo som inte är så bra för kreditupplysningar heller
 

Rembrandt

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
2 Juli 2014
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Vaa så har det varit för mig föreläggande skuld att betala o utslag den ordningen hela tiden varit så.
Bara för du skriver på föreläggande har du inte godkänt skulden står klart o tydligt och jag har haft några stycken
Nej, men det står också att du måste invända mot skulden inom x antal dagar. Om du inte gör det medger du skulden.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp