• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 535
Mottagna reaktioner
12 911
Poäng
9 787
Vaa så har det varit för mig föreläggande skuld att betala o utslag den ordningen hela tiden varit så.
Bara för du skriver på föreläggande har du inte godkänt skulden står klart o tydligt och jag har haft några stycken
Nej du skriver på att du tagit emot föreläggandet, och har då tio dagar på dig att bestrida eller betala, sedan fastställs den i utslag då har du genom uteblivet agerande godkänt
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 535
Mottagna reaktioner
12 911
Poäng
9 787
För mig har det varit så hela tiden. Vet väl hur det är för mig då gör man olika då:D
Nej så är det inte även om du verkligen tror på det.

Skuld att betala skickas i verkställighetsprocessen.
Dit kan målet inte nå utan utslaget(som innebär anmärkning), annars finns helt enkelt inget att verkställa
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Nej jag tror dig inte för du har helt och hållet fel nu.
Betalningsföreläggande delges, blir utslag (anmärkning)
Ansöker dom om verkställighet kommer skuld att betala, ingen anmärkning, men väl ett skuldsaldo som inte är så bra för kreditupplysningar heller
Okej du vet väl bäst men för mig har det varit så varför skulle jag ljuga medvetet? måsfe få ifrågasätta när det inte stämmer för mig det du skriver vet väl hur det är har koll på mitt
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 535
Mottagna reaktioner
12 911
Poäng
9 787
Då har vi detta klart ! Tack :)

Utslagen skickas iväg nu i alla fall, haft lite koll på några som fått några utslag nu.

Ett resultat av detta är att det kommit in ganska mycket avhysningar att verkställa samtidigt..
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Okej du vet väl bäst men för mig har det varit så varför skulle jag ljuga medvetet? måsfe få ifrågasätta när det inte stämmer för mig det du skriver vet väl hur det är har koll på mitt
Men då är det väl så då.
Orkar inte svara emot och du vet detta bättre än mig. Men när någon frågar så skriver jag efter min erfarenhet av detta
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 535
Mottagna reaktioner
12 911
Poäng
9 787
Okej du vet väl bäst men för mig har det varit så varför skulle jag ljuga medvetet? måsfe få ifrågasätta när det inte stämmer för mig det du skriver vet väl hur det är har koll på mitt

Ingen aning, du har i alla fall inte rätt i detta.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Nej du skriver på att du tagit emot föreläggandet, och har då tio dagar på dig att bestrida eller betala, sedan fastställs den i utslag då har du genom uteblivet agerande godkänt
Jag har alltid fått föreläggande skuld att betala inom tio dagar och sedan utslag om jag ej betalat eller ifrågasatt eller någon annan överenskommelse. Men då är gången olika kan bara tala för mig
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 535
Mottagna reaktioner
12 911
Poäng
9 787
Men då är det väl så då.
Orkar inte svara emot och du vet detta bättre än mig. Men när någon frågar så skriver jag efter min erfarenhet av detta

Du får sortera upp papperna dina.
Du kommer inte hitta ett enda "skuld att betala" som är daterat före utslaget på enda skuld.

Ska man raljera och översätta till sjukvårdstermer så är det sätt du förklarar ungefär som att man skulle röntga och gipsa innan man ens hade brutit benet.;)
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Ingen aning, du har i alla fall inte rätt i detta.
Okej men varför har det varit så för mig har ju papper på det mesta och följt skulden från föreläggande till utslag och det har stämt varje gång
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp