• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 342
Mottagna reaktioner
12 810
Poäng
9 787
Varför kontaktar du inte bara alla inkassobolag och ber om en plan. Har du löneutmätning på 10k i månaden att se fram emot kan du ju rodda ihop planer på 10k eller lite mindre och slippa alla avgifter
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Ingen aning, du har i alla fall inte rätt i detta.
Nej du hade rätt jag har vänt på det hela;)
Tur för Johan att du förklarat :)
Är nog lite stressad över allt och trött efter många arbetstimmar. Men det stämmer det du skriver ger mig:)
Du är en tillgång här även om jag varit arg på dig ibland men det har nog handlat mest om mitt eget mående:)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Varför kontaktar du inte bara alla inkassobolag och ber om en plan. Har du löneutmätning på 10k i månaden att se fram emot kan du ju rodda ihop planer på 10k eller lite mindre och slippa alla avgifter
Inte lätt när inkasso bolagen kräver 7-10 000 kr per skuld och månad .. som intrum ville ha 10 000 kr denna månaden för santander kortet , jag erbjöd dom 5000 ... nej direkt ! Skulden är på 20k ... varför inte nöja sig med 5k då ... har 5 olika inkasso bolag idag .. och Alla vill ha mycket faktiskt ! Helt omöjligt då faktiskt ! Då får dom vänta på utmätningen faktiskt !
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Varför kontaktar du inte bara alla inkassobolag och ber om en plan. Har du löneutmätning på 10k i månaden att se fram emot kan du ju rodda ihop planer på 10k eller lite mindre och slippa alla avgifter
dom kommer ta minst 15 000 kr sen vid utmätning . Men många inkasso bolag är inte roliga kan jag lova dig ! Riktigt tuffa ! Som tex Lowell dom ville ha 10 000 kr varje månad för en skuld ! Skulden var på 26 000 kr .. jag erbjöd dom också 5000 kr.. istället fick dom 0 kr den månaden .. den ska jag dock betala in 10k på denna månaden för det är den som ligger och vänta som jag ska skicka in den 1 januari :)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Varför kontaktar du inte bara alla inkassobolag och ber om en plan. Har du löneutmätning på 10k i månaden att se fram emot kan du ju rodda ihop planer på 10k eller lite mindre och slippa alla avgifter
Intrum och Lowell har absolut varit dom tuffaste hittills utan tvekan !
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Inte lätt när inkasso bolagen kräver 7-10 000 kr per skuld och månad .. som intrum ville ha 10 000 kr denna månaden för santander kortet , jag erbjöd dom 5000 ... nej direkt ! Skulden är på 20k ... varför inte nöja sig med 5k då ... har 5 olika inkasso bolag idag .. och Alla vill ha mycket faktiskt ! Helt omöjligt då faktiskt ! Då får dom vänta på utmätningen faktiskt !
Helt rätt. Då får dom vänta o se när dom får pengar. Hutlösa bet planer hade man haft dom pengarna hade man väl inte hamnat efter heller.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Helt rätt. Då får dom vänta o se när dom får pengar. Hutlösa bet planer hade man haft dom pengarna hade man väl inte hamnat efter heller.
Precis ! Visst dom kommer få pengarna , men kanske ta 2 år ! Tycker när man erbjuder 5000 kr så är ju det rätt så ok ! Men visst dom äger ju inte skulderna , samtidigt borde ju borgenärerna förstå att ingen kan betala 10k på en skuld varje månad ! :)
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Precis ! Visst dom kommer få pengarna , men kanske ta 2 år ! Tycker när man erbjuder 5000 kr så är ju det rätt så ok ! Men visst dom äger ju inte skulderna , samtidigt borde ju borgenärerna förstå att ingen kan betala 10k på en skuld varje månad ! :)
Precis som jag skrev tidigare hade man haft dom pengarna hade man säkert betalat för länge sen. Hoppas jag inte rörde till dig för dig med KFM o handläggning. Tror jag menade samma men vände på utslag o skuld att betala.
Ber om ursäkt tur Lasseman förklarade :)
Och att jag lugnade mig och inte gick upp helt i taket;)
Saknar @Lilaros här tyckte ändå hon tillförde bra saker i sin tråd som är stängd nu.
Men hon orkade inte mer fick för mycket påhopp o negativitet tråkigt :(
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Precis som jag skrev tidigare hade man haft dom pengarna hade man säkert betalat för länge sen. Hoppas jag inte rörde till dig för dig med KFM o handläggning. Tror jag menade samma men vände på utslag o skuld att betala.
Ber om ursäkt tur Lasseman förklarade :)
Och att jag lugnade mig och inte gick upp helt i taket;)
Saknar @Lilaros här tyckte ändå hon tillförde bra saker i sin tråd som är stängd nu.
Men hon orkade inte mer fick för mycket påhopp o negativitet tråkigt :(
Absolut ingen fara vännen :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp