• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Du får sortera upp papperna dina.
Du kommer inte hitta ett enda "skuld att betala" som är daterat före utslaget på enda skuld.

Ska man raljera och översätta till sjukvårdstermer så är det sätt du förklarar ungefär som att man skulle röntga och gipsa innan man ens hade brutit benet.;)
Haha jag ska kolla datum noga då:D
Men det är väl långivaren som efter utslag gett anmärkning för det gör inte KFM
När utslag finns meddelar KFM till olika kreditupplysningsföretag som blir betalningsanmärkningar Och registreras så. Men det efter utslag och det är det jag menat hela tiden att KFM efter utslag meddelar kreditupplysningsföretaget om detta lika med anmärkning
Okej;)
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Jag har alltid fått föreläggande skuld att betala inom tio dagar och sedan utslag om jag ej betalat eller ifrågasatt eller någon annan överenskommelse. Men då är gången olika kan bara tala för mig

Gången är lika och föreläggande och skuld att betala är 2 olika brev. Inte samma. Skuld att betala k a n inte skickas innan utslaget. Det finns nämligen ingen skuld att betala till kfm innan.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Okej men varför har det varit så för mig har ju papper på det mesta och följt skulden från föreläggande till utslag och det har stämt varje gång

Från föreläggande till utslag ja. Skuld att betala kommer sedan.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Och skuld att betala får man om dom bergärt verkställande bara ?

Exakt, det är den enda indikation du som gäldenär får om det. Du har då 14 dagar på dig att betala för atr undvika tvångsåtgärder.
Borgenären får samtidig ett brev som heter uppgift om registrerat mål.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Gången är lika och föreläggande och skuld att betala är 2 olika brev. Inte samma. Skuld att betala k a n inte skickas innan utslaget. Det finns nämligen ingen skuld att betala till kfm innan.
Vet att det är olika brev alltid varit så ej sagt nått om det men det är samma skuld som gått vidare
Precis det jag skrivit hela tiden vi menar samma sak fast jag förklarar dåligt;)
Det är olika brev o datum men samma ärendet precis det jag skrivit :D
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Exakt, det är den enda indikation du som gäldenär får om det. Du har då 14 dagar på dig att betala för atr undvika tvångsåtgärder.
Borgenären får samtidig ett brev som heter uppgift om registrerat mål.
Ok ok ganska snällt att få 14 dagar där :) hur lång tid på sig att fylla i inkomster och utgifter sen när det väl kommer ? :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Ok ok ganska snällt att få 14 dagar där :) hur lång tid på sig att fylla i inkomster och utgifter sen när det väl kommer ? :)

Snällt och snällt, det står i lagen.
Också 14 dagar om man inte ändrar något.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Snällt och snällt, det står i lagen.
Också 14 dagar om man inte ändrar något.
Då kommer jag nog klara även februari lönen faktiskt .. för fortfarande inte skickat in föreläggandet :) sen ska ju det bli utslag och allt :) så känns bra :)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Snällt och snällt, det står i lagen.
Också 14 dagar om man inte ändrar något.
För säg att jag skickar in det den 1 januari , då ska jag betalat senast den 10 januari , sen ska jag få utslag och sen skuld att betala brevet .. och sen 14 dagar att betala .. sen ytterligt 14 dagar för inkomst och det .. och sen går det säkert tid emellan med .. och kommer kunna halvera skulden i december nu och resten januari ... sen kommer väl nästa föreläggande bli samma igen :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp