• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 798
Poäng
1 247
Ser att KFM har uppdaterat Mina sidor och att man nu kan se status för sina förelägganden också.

De flesta av mina skulder ligger som "beslutade med utslag", men noterar att det finns en som står som "avslutad" för att sökanden har återkallat den. Den finns inte heller på inkassobolagets Mina sidor.

Måste bolaget då skicka ut nya betalningsförelägganden om de vill att KFM sk abörja handlägga skulden igen, eller kan de göra det när som helst?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Om du har skrivit på betalningsföreläggandet en gång kan dom återkalla ärendet för att inte betala dom 380 kr per år för att sedan bara skicka det till KF när som helst och hänvisa till samma föreläggande du har skrivit på.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Om du har skrivit på betalningsföreläggandet en gång kan dom återkalla ärendet för att inte betala dom 380 kr per år för att sedan bara skicka det till KF när som helst och hänvisa till samma föreläggande du har skrivit på.
Har för mig att om dom återkallat ärendet så blir det avslutat och då måste dom söka igen . Så var det för sambon innan hos tex sileo och Intrum
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Ser att KFM har uppdaterat Mina sidor och att man nu kan se status för sina förelägganden också.

De flesta av mina skulder ligger som "beslutade med utslag", men noterar att det finns en som står som "avslutad" för att sökanden har återkallat den. Den finns inte heller på inkassobolagets Mina sidor.

Måste bolaget då skicka ut nya betalningsförelägganden om de vill att KFM sk abörja handlägga skulden igen, eller kan de göra det när som helst?
Kan man även se dom föreläggande man inte skrivit på ? Kan inte kolla själv eftersom mitt bank Id är hemma just nu och jag på jobbet :)
 

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Har 8 utslag från kfm. Är det nu de börjar att utreda tillgångar osv? Eller kommer det ta ytterligare tid? Jag kommer inte kunna betala in något än. Fick huset sålt igår o skrev papper, men handpenningen kommer inte förrän 2 veckor sa mäklaren.
Vad händer när pengarna kommer in på mitt konto? Lägger kfm en bevakning? Eller ska jag betala in till kfm då?

Jag kommer inte kunna betala in allt, har räknat ut att det sammanlagt med alla avgifter har kommit upp till 180 tkr och kommer kunna betala in 150 tkr.
Får man löneutmätning på resterande 40 tkr ?
@Lasseman
 
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Har 8 utslag från kfm. Är det nu de börjar att utreda tillgångar osv? Eller kommer det ta ytterligare tid? Jag kommer inte kunna betala in något än. Fick huset sålt igår o skrev papper, men handpenningen kommer inte förrän 2 veckor sa mäklaren.
Vad händer när pengarna kommer in på mitt konto? Lägger kfm en bevakning? Eller ska jag betala in till kfm då?

Jag kommer inte kunna betala in allt, har räknat ut att det sammanlagt med alla avgifter har kommit upp till 180 tkr och kommer kunna betala in 150 tkr.
Får man löneutmätning på resterande 40 tkr ?
@Lasseman

Någon måste begära verkställighet först. Du får då brevet "skuld att betala "

Enklast är om du betalar in själv, om någon begärt verkställighet.
Ett annat tips folk här brukar ge är att du ska ställa dig vid en bankomat och ta ut allt Eller föra över till någon annan person.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Någon måste begära verkställighet först. Du får då brevet "skuld att betala "

Enklast är om du betalar in själv, om någon begärt verkställighet.
Ett annat tips folk här brukar ge är att du ska ställa dig vid en bankomat och ta ut allt Eller föra över till någon annan person.
Kan man betala så klart man ska göra det , men har man 80k på 8 utslag så är det inte så troligt man kan fixa fram det och då tar nog många ut pengarna :) jag gjorde likadant och ångrar det inte
 

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Någon måste begära verkställighet först. Du får då brevet "skuld att betala "

Enklast är om du betalar in själv, om någon begärt verkställighet.
Ett annat tips folk här brukar ge är att du ska ställa dig vid en bankomat och ta ut allt Eller föra över till någon annan person.

och då antar jag att verkställighet begärs efter att mina 10 dagar har gått och jag inte hinner betala in?... ok, då väntar jag tills jag hör något mer och betalar in när jag kan helt enkelt.
Såklart är det lättast att ringa dem direkt o fråga, men det brukar vara sån tfn kö har jag märkt.

Tack för svar!

det första vi ska göra är att spara pengar till en diskmaskin, och snickra vägg så äldsta dottern får eget sovrum i stugan. INGA MER LÅN :):)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp