• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
och då antar jag att verkställighet begärs efter att mina 10 dagar har gått och jag inte hinner betala in?... ok, då väntar jag tills jag hör något mer och betalar in när jag kan helt enkelt.
Såklart är det lättast att ringa dem direkt o fråga, men det brukar vara sån tfn kö har jag märkt.

Tack för svar!

det första vi ska göra är att spara pengar till en diskmaskin, och snickra vägg så äldsta dottern får eget sovrum i stugan. INGA MER LÅN :):)
Oftast går det rätt så fort med verkställande , sen vissa bolag för mig var sega ! Tex collector/coll tog ca 3-4 mån .... En större skuld hos Sergel tog med väldigt lång tid ca 3 mån ! Medans andra skickade in efter ett par dagar ! Lowell , sileo var nog dom snabbaste för mig ! Även Svea/everydayplus skickade samma vecka ! Lustigt nog tog det 8 mån för flexlimit att skicka sin skuld från Svea till kronofogden ! Även mobillån 8 mån :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Oftast går det rätt så fort med verkställande , sen vissa bolag för mig var sega ! Tex collector/coll tog ca 3-4 mån .... En större skuld hos Sergel tog med väldigt lång tid ca 3 mån ! Medans andra skickade in efter ett par dagar ! Lowell , sileo var nog dom snabbaste för mig ! Även Svea/everydayplus skickade samma vecka ! Lustigt nog tog det 8 mån för flexlimit att skicka sin skuld från Svea till kronofogden ! Även mobillån 8 mån :)

ah ok, så då får man ringa till typ collector direkt o betala till dom?...
varför gör de så? Är det för att de ska få mer betalt på räntor ?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
ah ok, så då får man ringa till typ collector direkt o betala till dom?...
varför gör de så? Är det för att de ska få mer betalt på räntor ?
Ja vissa tänker nog dom kan få mer absolut ! Men dom flesta säg 90 % begärde verkställande direkt :) du kan säkert logga in på coll.se och sedan betala :) hur stora skulder har du om jag får fråga ?
 

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Ja vissa tänker nog dom kan få mer absolut ! Men dom flesta säg 90 % begärde verkställande direkt :) du kan säkert logga in på coll.se och sedan betala :) hur stora skulder har du om jag får fråga ?

hos collector hade jag esycard på 5 tkr och betalkoll 10 tkr o nu har det ju ökat. Har sammanlagt räknat ut runt 180-190 tkr. Sen har vi gemensamma lån som ska lösas när resten av pengarna kommer in. Hade turen att få huset sålt till mer än vi Trodde. Jättetråkigt att behöva flytta, har haft många ledsna dagar... men ska vi kunna leva normalt så är det här enda utvägen. Som sagt. Inga mer lån nu. Vi får helt enkelt se till att ha buffert
 

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Ja vissa tänker nog dom kan få mer absolut ! Men dom flesta säg 90 % begärde verkställande direkt :) du kan säkert logga in på coll.se och sedan betala :) hur stora skulder har du om jag får fråga ?

hur går det för er @johanc84 ? Du sa att dina skulder minskade bra med löneutmätningen?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
hur går det för er @johanc84 ? Du sa att dina skulder minskade bra med löneutmätningen?
Ja mina skulder hos utmätningen minskar absolut , allt som allt minskar våra lön tillsammans mellan 15-20 000 per månad ! Tar ju lite tid eftersom det är höga summor ! Men bara 4 år kvar på mitt stora Handelsbanken lån och när det är borta blir det 7k extra per månad över :) bara att kämpa på :)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Om man tex har 3k hos kronofogden och dom börjar kolla ens ekonomi och dom räkna ut att dom kan dra tex 7k per månad från lönen. Kommer dom dra 7k eller drar dom bara 3k som skulden är ? För blir ju fel att dra 7k om skulden är mycket mindre ? :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Om man tex har 3k hos kronofogden och dom börjar kolla ens ekonomi och dom räkna ut att dom kan dra tex 7k per månad från lönen. Kommer dom dra 7k eller drar dom bara 3k som skulden är ? För blir ju fel att dra 7k om skulden är mycket mindre ? :)

3k, man lägger ett begränsningsbeslut.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Samma sak sker när det börjar ta slut på skulder. Det kanske drivits in 7k i månaden i några år, sen efter ett avdrag är det bara 400kr kvar, då begränsar man beslutet att gälla 400kr, om det är ganska länge till lön, ibland händer det nog att man hoppar över det om det är nära lön, så inte arbetsgivaren skickar in det begränsade beloppet månaden eter det blivit fullbetalt
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp