• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 277
Poäng
997
Du får en påminnelse. Sen dröjer det ett par månader tills du får hembesök. Så sitt lugn i båten vetja :)

När du skrivit på om 1-2 månader, bestrid inom 10 dagar, så köper du dig ytterligare månader innan du får papper från TR.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 859
Mottagna reaktioner
7 226
Poäng
4 807
till maj-lönen klarar du dig med lite fix och trix.
Släng första brevet.
Efter ca 14 dagar kommer påminnelse (i början av maj för din del)
Skriv under påminnelsen och skicka in den ca 10 dagar före lön.
4-5 dagar efter att du skickat in påminnelsen mejlar du till Kf att du bestrider skulden pga att du har betalat den.
I o m att du bestrider så "fryser" Kf ärendet i max 30 dagar tills motparten har tagit ställning. Så de kommer att höra av sig till dig efter ett tag och fråga efter betalningsunderlag, kvitt på betalningen t ex. Men då har du redan hunnit betala.

Vill du inte skicka påminnelsen utan istället vågar strunta i den och vänta på besök då kan det dröja ännu längre tid. Fast så långt har jag aldrig gått eftersom jag inte vill ha besök fr kf.
 

Aki18

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
95
Mottagna reaktioner
9
Poäng
42
Du får en påminnelse. Sen dröjer det ett par månader tills du får hembesök. Så sitt lugn i båten vetja :)

När du skrivit på om 1-2 månader, bestrid inom 10 dagar, så köper du dig ytterligare månader innan du får papper från TR.


Hoppas på det, bara de inte rör maj lönen. Sen kan jag själv ringa in och ”överlämna mig”
 

Aki18

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
95
Mottagna reaktioner
9
Poäng
42
till maj-lönen klarar du dig med lite fix och trix.
Släng första brevet.
Efter ca 14 dagar kommer påminnelse (i början av maj för din del)
Skriv under påminnelsen och skicka in den ca 10 dagar före lön.
4-5 dagar efter att du skickat in påminnelsen mejlar du till Kf att du bestrider skulden pga att du har betalat den.
I o m att du bestrider så "fryser" Kf ärendet i max 30 dagar tills motparten har tagit ställning. Så de kommer att höra av sig till dig efter ett tag och fråga efter betalningsunderlag, kvitt på betalningen t ex. Men då har du redan hunnit betala.

Vill du inte skicka påminnelsen utan istället vågar strunta i den och vänta på besök då kan det dröja ännu längre tid. Fast så långt har jag aldrig gått eftersom jag inte vill ha besök fr kf.

Jag är i den situationen där jag har släppt allt, vill bara ha maj lönen. Sen vill jag att processen ska fortsätta till en utmätning och sedan få chansen till en sökning för skuldsanering.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 859
Mottagna reaktioner
7 226
Poäng
4 807
Jag är i den situationen där jag har släppt allt, vill bara ha maj lönen. Sen vill jag att processen ska fortsätta till en utmätning och sedan få chansen till en sökning för skuldsanering.
Aha ok då förstår jag! Kämpa på
 

Aki18

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
95
Mottagna reaktioner
9
Poäng
42
Du får en påminnelse. Sen dröjer det ett par månader tills du får hembesök. Så sitt lugn i båten vetja :)

När du skrivit på om 1-2 månader, bestrid inom 10 dagar, så köper du dig ytterligare månader innan du får papper från TR.

Fick påminnelsen idag:fire:, hoppas och ber att jag hinner ta ut majlönen:folded:
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 678
Mottagna reaktioner
838
Poäng
747
Fick påminnelsen idag:fire:, hoppas och ber att jag hinner ta ut majlönen:folded:

Det hinner du. De flesta arbetsgivare har lönesystem från stenåldern där lönen måste göras klar 2-3 veckor innan den betalas ut. Hos oss tror jag deadline är 6 maj för att inkomma med ändringar, efter det så är den huggen i sten.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 799
Mottagna reaktioner
2 650
Poäng
1 857
Skulle till och med tro du kan klara juni lönen , 10 dagar på dig som förklaringstid och nu tar det ca 17-20 dagar för utslag . Sedan minst 10 dagar för verkställande , sedan 20 dagar skuld att betala . Sedan 10 dagar fylla i inkomst :) så minst 60-70 dagar från du skrivit på :)
 

Aki18

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
95
Mottagna reaktioner
9
Poäng
42
Fick påminnelsen idag, hoppas och ber att jag hinner ta ut majlönen.
Det hinner du. De flesta arbetsgivare har lönesystem från stenåldern där lönen måste göras klar 2-3 veckor innan den betalas ut. Hos oss tror jag deadline är 6 maj för att inkomma med ändringar, efter det så är den huggen i sten.


Låter lovande, men hindret jag ser just nu är att de som kräver betalning av mig bor i samma stad som kronofogden vilket är Gävle:( kan det vara så att processen går snabbare på så sätt?
 

Aki18

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
95
Mottagna reaktioner
9
Poäng
42
Skulle till och med tro du kan klara juni lönen , 10 dagar på dig som förklaringstid och nu tar det ca 17-20 dagar för utslag . Sedan minst 10 dagar för verkställande , sedan 20 dagar skuld att betala . Sedan 10 dagar fylla i inkomst :) så minst 60-70 dagar från du skrivit på :)

vore grymt skönt att få Juni lönen också:faceheart:, men ska inte ha för stora förhoppningar. Är nöjd bara majlönen är säkrad^^
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp