• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kanki

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
4 Juni 2016
Meddelanden
322
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Låter lovande, men hindret jag ser just nu är att de som kräver betalning av mig bor i samma stad som kronofogden vilket är Gävle:( kan det vara så att processen går snabbare på så sätt?


Det borde inte spela någon roll skulle jag tro!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Du får en påminnelse. Sen dröjer det ett par månader tills du får hembesök. Så sitt lugn i båten vetja :)

När du skrivit på om 1-2 månader, bestrid inom 10 dagar, så köper du dig ytterligare månader innan du får papper från TR.

Och går det fortare, bara någon vecka efter påminnelsen så betalar du?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Pga tidsfrister är det osannolikt att det ska hinna dras på maskinen, framförallt inte om din arbetsgivare gör iordning lönen tidigit
 

Aki18

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
95
Mottagna reaktioner
9
Poäng
42
Och går det fortare, bara någon vecka efter påminnelsen så betalar du?


Okej, har planer att inte betala den då jag har släppt allt. Jag inväntar på att alla lån och sms lån ska hamna hos kronofogden. Efter det så har jag tänkt att ansöka skuldsanering :)
 

Aki18

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
95
Mottagna reaktioner
9
Poäng
42
Pga tidsfrister är det osannolikt att det ska hinna dras på maskinen, framförallt inte om din arbetsgivare gör iordning lönen tidigit


Hoppas att det är så, att dom inte är i ordning, men om jag väntar ut att delge så kanske jag hinner få ut majlönen. Även om de försöker på ett fysiskt sätt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Maskinen skulle vara majlönen..
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 799
Mottagna reaktioner
2 650
Poäng
1 857
Sambon har hatt två föreläggande från Lowell på 13k och 18k , båda är delgivna och tänkte jag chansar att ringa till dom och erbjöd dom 5k totalt och betala in idag direkt om dom kan återkalla båda ärenden och sedan lägga upp en plan på 6 mån . Förvånande så tog dom det och jag blev väldigt förvånad :) kanon trevlig tjej som jobbade i kundservice med ! Det var en viktig bit detta ! :)
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Hej. Lånar tråden lite. Jag är så kass på sånt här och har aldrig tidigare hamnat i sådan situation. När är det man får betalanmärkning? Jag har ett inkasso avbetalningsplan som jag inte kan betala och den ska vara betalt senast 1 maj. Totala skulden är 6300 kr och avbetalningsplanen är på 1300 kr. Om de nu skickar till kronofogden får jag anmärkning direkt? För kan inte betala något till slutet av maj.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 634
Mottagna reaktioner
6 209
Poäng
4 147
Okej, har planer att inte betala den då jag har släppt allt. Jag inväntar på att alla lån och sms lån ska hamna hos kronofogden. Efter det så har jag tänkt att ansöka skuldsanering :)
Om du har för avsikt att söka skuldsanering så skicka in allt i tid de tittar på hur du samarbetat med kfm.
 

Angela

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
28 Juni 2019
Meddelanden
129
Mottagna reaktioner
123
Poäng
297
Jag blir inte klok på det här med skuldsaldot på mina sidor. Finns det någon som har koll på hur lång tid det brukar ta från det att en inbetalning (från tex arbetsgivare) görs till KFM tills denna syns på skuldsaldot?

Igår fick jag lön och ca 16 500 drogs, när jag kollar skuldsaldot idag är det 5 000 högre än för några dagar sedan.

Skulden ligger nu på 1 025 000, inte kan det väl vara så att räntan är 16 500 + 5 000 i månaden?

Jag skulle gärna vilja följa vad som betas av på kapitalskulden kontra vad som är ränta men blir inte klok på det hela. Väntar dessutom att vinsten från en exekutiv försäljning ska synas på saldot, har därför svårt att hålla mig ifrån mina sidor för tillfället.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp