• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 362
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Utforma en tråd på temat är du snäll :)

Jag hade med uppskattat det, har en föreställning utav att människor med skulder antingen röstar A) SD eftersom dom anser att allt är invandrarnas fel och så även deras ekonomi :D B) På socialdemokraterna eftersom många inte har ett fast jobb.
Däremot så är det ju utav största intresse för folk här på forumet att exempelvis ränteåtebärgningen fortsätter och dylikt så en sådan tråd vore mycket intressant. Förhoppningsvis kan vi få 60-70 röster så man får en liten bild av det hela.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Jag hade med uppskattat det, har en föreställning utav att människor med skulder antingen röstar A) SD eftersom dom anser att allt är invandrarnas fel och så även deras ekonomi :D B) På socialdemokraterna eftersom många inte har ett fast jobb.
Däremot så är det ju utav största intresse för folk här på forumet att exempelvis ränteåtebärgningen fortsätter och dylikt så en sådan tråd vore mycket intressant. Förhoppningsvis kan vi få 60-70 röster så man får en liten bild av det hela.

Jag kommer inte rösta på något av de partier som Du nämner... :D:p:D har aldrig gjort heller... :)
 

Gnetaren

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
9 Augusti 2018
Meddelanden
140
Mottagna reaktioner
177
Poäng
347
Jag tycker inte du ska må dåligt över dina skulder Ny2018 av den anledningen du har och skrev här i tråden.
Du ska inte må dåligt för att dom inte får sina pengar.
Du kan må dåligt över att det blir tufft för dig ekonomiskt, att dom skickar massa brev och dylikt.

MEN bankerna och kreditinstituten parasiterar i månt och mycket på det dom gör, bankväsendet i Sverige och även globalt är en oerhört smutsig verksamhet där dom gör allt i sin makt för att maximera sin egen profit på bekostnad av deras kunder, dom saknar all form av moral i den branschen så varför ska vi kunder då ha det?

Ett exempel är exempelvis alla bankkriser som har skett genom åren, vem har räddat bankerna då? Jo staten. Vem ger staten pengar? Jo jag och du - Skattebetalarna.
Så när exempelvis svenska staten gång på gång har räddat Nordea med MINA OCH DINA pengar, vad gör då Nordea när Magdalena Andersson och S tvingar dom att bidra mer till samhället som dom har snott pengar ifrån till dyra chefsbonusar?
Jo då drar dom ifrån Sverige till Finland där dom har fått en bättre deal.
Det är så jävla motbjudande att man spyr på deras fasoner.
Därför jag vänder mig lite till att man ska moralisera åt något håll och det är lite därför jag reagerar på hela det här "Man ska göra rätt för sig konceptet"

Okay, vill bara rätta lite, och det har inte med att göra vad jag röstar på. Det var Anders Borg som var finansminister 2008, 2009...

Och glöm nu inte att Swedbank och SEB betalade ut bonusar(Jag kommer inte ihåg om de andra bankerna gjorde likadant) till samma anställda (som hade tagit besluten som ledde till finanskrisen)samma år som de fick statliga medel för att inte gå omkull. Alltså, vi inte bara rädda bankerna, vi såg till att de som orsakat krisen inte behövde känna av den... Vill också tillägga att Handelsbanken inte fick del i några pengar, eftersom de inte hade tagit motsvarande beslut som de andra bankerna hade gjort och de befann sig därför inte i kris.
 

Gnetaren

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
9 Augusti 2018
Meddelanden
140
Mottagna reaktioner
177
Poäng
347
Vad var det då bankerna gjort? Jo man skulle kunna säga att de lånat ut pengar till människor som du och jag (utan säkerhet, eller kanske kreditvärdighet)till högre räntor och när dessa inte kunde betala tillbaka så ramlade alltihop. Kunderna fanns mest i baltikum.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 362
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Och glöm nu inte att Swedbank och SEB betalade ut bonusar(Jag kommer inte ihåg om de andra bankerna gjorde likadant) till samma anställda (som hade tagit besluten som ledde till finanskrisen)samma år som de fick statliga medel för att inte gå omkull. Alltså, vi inte bara rädda bankerna, vi såg till att de som orsakat krisen inte behövde känna av den... Vill också tillägga att Handelsbanken inte fick del i några pengar, eftersom de inte hade tagit motsvarande beslut som de andra bankerna hade gjort och de befann sig därför inte i kris.

Exakt!!
Jag plockade bara ut Nordea som ett exempel men dom andra bankerna är precis likadana. Så Swedbank och SEB var säkerligen lika goda kålsupare.
 

skyatnight

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
8 Juni 2018
Meddelanden
298
Mottagna reaktioner
197
Poäng
367
Började fundera lite i natt på detta med att myndigheter jagar folk genom sociala medier. Gör KF det också? Kollar av att den som sökt skuldsanering inte är på väg 2 veckor till Seychellerna eller att den med massiv löneutmätning inte åker runt i fina bilar den inte står reggad på. Som
Exempel. I klartext: googlar ni folk? :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Började fundera lite i natt på detta med att myndigheter jagar folk genom sociala medier. Gör KF det också? Kollar av att den som sökt skuldsanering inte är på väg 2 veckor till Seychellerna eller att den med massiv löneutmätning inte åker runt i fina bilar den inte står reggad på. Som
Exempel. I klartext: googlar ni folk? :)

Bra fråga... @Lasseman
Jag har dock noterat att inkasso folk har varit inne på min LinkedIn sida...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp