• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 535
Mottagna reaktioner
12 911
Poäng
9 787
Då är det ju faktiskt ännu bättre.
Du har ju all möjlighet i världen att faktiskt lösa detta,

Gör upp en strategi.

1: Prova att ringa dom med högst ränta och fråga om dom kan frysa den, avsätt en förmiddag att ringa alla dessa. Får du gehör i 50% av fallen så är det en enorm framgång.
2: Prova om du åtminstone kan lösa 100.000 på något sätt igenom att jobba extra, lägga bonusen på det, sälja av saker e.t.c e.t.c.

Tänk om du exempelvis skulle komma ner i en skuld på kanske 600.000 kr med fryst ränta? Då hade du varit skuldfri på noll tid!! Speciellt om du dessutom får dne bonusen en gång per år!!

Jag trodde faktiskt läget var värre för dig men är positiv, om du antingen betalar av dom absolut värsta rackarna eller fryser deras räntor så är du up and roling på nolltid.

Vet du ungefär hur många aktörer det är du har skuld till?
Pratar vi om 10 stycken eller 50?


Jag skulle säga att chansen att få igenom fryst ränta vid löneutmätning är väldigt nära noll. Jag har aldrig sett det
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 450
Poäng
8 917
Ja det är lika bra att vänta och se vad de kommer fram till. Räknar Kfm för lågt så kan man ju enkelt skicka in sina uppgifter efteråt, när man har sett vad utfallet blev.

(Förmodligen kan man salta sin boendekostnad en del också, då jag har svårt att tro att de kollar upp en sådan sak, men det är förstås något man får göra på egen risk.)

Exakt så.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 560
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Ja det är lika bra att vänta och se vad de kommer fram till. Räknar Kfm för lågt så kan man ju enkelt skicka in sina uppgifter efteråt, när man har sett vad utfallet blev.

(Förmodligen kan man salta sin boendekostnad en del också, då jag har svårt att tro att de kollar upp en sådan sak, men det är förstås något man får göra på egen risk.)
Salta sina boendekostnader ?
Jag säger inte att du har fel men varför ska man ljuga och lämna falska uppgifter ?
Skuldsättningen är något jag själv försatt mig i och att göra rätt för sig borde väl ändå vara det minsta man kan göra.
Jag tror inte att de på KF är dumma i huvudet och bara godtar vad kleti och pleti skickar in.
Ursäkta mig men jag blir oerhört provocerad av folk lurar till sig pengar som de lurat andra på i och med att de inte betalat/kunnat betala sina skulder.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 450
Poäng
8 917
NY2018 - Well.
Om du nu ska resonera så moraliskt så slutade du göra rätt för dig redan nu du slutade betala på lånet.
Samma dag ditt lån lämnade "din kontroll" och landade på indrinvningsmyndigheten så har du brustit i ditt åtagande.
När du signerade skuldebrevet så förpliktigade du dig till att betala en viss summa, en viss tid. Det bröt du.

Det är tack vare sådana personer som DIG som INTE betalar sina lån i tid eller ibland överhuvudtaget som räntorna ligger på 5-20% idag eftersom bolagen kalkylerar med att vissa av er inte gör rätt för sig.
Hade du betalat in ditt lån i tid - och alla andra som ligger hos KFM så hade antalet personer som gör rätt för sig varit högre och därmed räntorna lägre.
Så,
Med största sannolikhet har du bidragit till att folk har högre räntor, skötsamt folk.
Det blir ju lite märkligt nu när du ska tillrättavisa Bramserud :)
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Salta sina boendekostnader ?
Jag säger inte att du har fel men varför ska man ljuga och lämna falska uppgifter ?
Skuldsättningen är något jag själv försatt mig i och att göra rätt för sig borde väl ändå vara det minsta man kan göra.
Jag tror inte att de på KF är dumma i huvudet och bara godtar vad kleti och pleti skickar in.
Ursäkta mig men jag blir oerhört provocerad av folk lurar till sig pengar som de lurat andra på i och med att de inte betalat/kunnat betala sina skulder.

Jag har inte lurat någon. Alla som har skickat sina fordringar på mig till Kronofogden har fått betalt, de flesta med bra ränta dessutom. När det gäller avbetalningstakten så hade de flesta fått betalt mycket tidigare om de bara hade velat, men många inkassobolag och liknande väntar ju i både månader och år innan de begär verkställighet, då deras fokus snarare ligger på att få mycket betalt än att få snabbt betalt.

Jag sover gott om natten.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 560
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
NY2018 - Well.
Om du nu ska resonera så moraliskt så slutade du göra rätt för dig redan nu du slutade betala på lånet.
Samma dag ditt lån lämnade "din kontroll" och landade på indrinvningsmyndigheten så har du brustit i ditt åtagande.
När du signerade skuldebrevet så förpliktigade du dig till att betala en viss summa, en viss tid. Det bröt du.

Det är tack vare sådana personer som DIG som INTE betalar sina lån i tid eller ibland överhuvudtaget som räntorna ligger på 5-20% idag eftersom bolagen kalkylerar med att vissa av er inte gör rätt för sig.
Hade du betalat in ditt lån i tid - och alla andra som ligger hos KFM så hade antalet personer som gör rätt för sig varit högre och därmed räntorna lägre.
Så,
Med största sannolikhet har du bidragit till att folk har högre räntor, skötsamt folk.
Det blir ju lite märkligt nu när du ska tillrättavisa Bramserud :)
Terry det var inte direkt riktat till Bramserud.
Du har helt rätt i det du skriver och tro mig att jag mår dåligt över mina skulder.
Det jag menar är att det minsta jag kan göra är att skicka in det jag ska och uppge korrekta uppgifter och försöka göra rätt för mig.

Terry du och jag har ju varit i luven på varandra tidigare och då kom vi överens att inte kommentera varandra..remember ?
Jag vill dock säga att mycket av det du skriver och den stöttning du ger till spelmissbrukare är fantastisk.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 450
Poäng
8 917
Jag tycker inte du ska må dåligt över dina skulder Ny2018 av den anledningen du har och skrev här i tråden.
Du ska inte må dåligt för att dom inte får sina pengar.
Du kan må dåligt över att det blir tufft för dig ekonomiskt, att dom skickar massa brev och dylikt.

MEN bankerna och kreditinstituten parasiterar i månt och mycket på det dom gör, bankväsendet i Sverige och även globalt är en oerhört smutsig verksamhet där dom gör allt i sin makt för att maximera sin egen profit på bekostnad av deras kunder, dom saknar all form av moral i den branschen så varför ska vi kunder då ha det?

Ett exempel är exempelvis alla bankkriser som har skett genom åren, vem har räddat bankerna då? Jo staten. Vem ger staten pengar? Jo jag och du - Skattebetalarna.
Så när exempelvis svenska staten gång på gång har räddat Nordea med MINA OCH DINA pengar, vad gör då Nordea när Magdalena Andersson och S tvingar dom att bidra mer till samhället som dom har snott pengar ifrån till dyra chefsbonusar?
Jo då drar dom ifrån Sverige till Finland där dom har fått en bättre deal.
Det är så jävla motbjudande att man spyr på deras fasoner.
Därför jag vänder mig lite till att man ska moralisera åt något håll och det är lite därför jag reagerar på hela det här "Man ska göra rätt för sig konceptet"
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Var det korrekt då? Dom har ju använt en schablon gällande hyreskostnaden? Varför skickar Du inte bara in blanketten eller redovisar via Deras sida med Ditt bank-id, så är det ur världen sen... Det var oerhört enkelt att fylla i.

Måste ta reda på exakt vad sambon tjänar och massa andr
Var det korrekt då? Dom har ju använt en schablon gällande hyreskostnaden? Varför skickar Du inte bara in blanketten eller redovisar via Deras sida med Ditt bank-id, så är det ur världen sen... Det var oerhört enkelt att fylla i.


Därför sambon står på huset o alla hus kostnader just nu så ja ska kuna betala av så mkt som möjligt:( så därför fyllde ja inte i allt o lät dom göra en sån där egen uträkning...dom drog rätt mkt varje månad o det som jag fick ut extra betalade jag in extra
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp