• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Nils_B_79

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
11 Januari 2022
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
69
Poäng
197
Kan du klara dig på annat sätt är det såklart bäst. Kan du hanka dig fram med betalningsfria månader och liknande?
Nej. Jag har kämpat på sedan i maj. I nuläget är alla mina lån, hyran och driftkostnad ganska prick 30k i månaden. Jag får ut 29.500 i grundlön efter skatt, kanske 34.000 om jag jobbar 25% extra. Jag orkar inte längre. :/
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Nej. Jag har kämpat på sedan i maj. I nuläget är alla mina lån, hyran och driftkostnad ganska prick 30k i månaden. Jag får ut 29.500 i grundlön efter skatt, kanske 34.000 om jag jobbar 25% extra. Jag orkar inte längre. :/
Inte hållbart i längden för kroppen ! Jämkar du ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 851
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Om du brukar få tillbaka 12k bör du istället få ut 1000 netto mer i månaden
 
Senast ändrad:

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
God morgon!
Idag tvivlar jag. Är det rätt beslut att släppa allt? Förnuftet säger ja, stigmatiseringen kring kf något annat. Jag vet att jag måste, för jag klarar inte längre att jobba 125% för att få mat på bordet… men idag känns det jobbigt.
Hälsan är den som måste komma först så du måste fråga dig om det är värt att jobba så mycket. När jag släppte alla mina lån bortsett från CSN så mådde jag fruktansvärt dåligt en period, skämdes och gick runt med tusen tankar om hur det skulle bli men det var tusen gånger bättre än ångesten vid varje månads slut när lån och räkningar skulle betalas.
 

Nils_B_79

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
11 Januari 2022
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
69
Poäng
197
Hälsan är den som måste komma först så du måste fråga dig om det är värt att jobba så mycket. När jag släppte alla mina lån bortsett från CSN så mådde jag fruktansvärt dåligt en period, skämdes och gick runt med tusen tankar om hur det skulle bli men det var tusen gånger bättre än ångesten vid varje månads slut när lån och räkningar skulle betalas.
Jag har ett jobb som är väldigt psykiskt ansträngande. Och det kombinerat med lååångvarig ångest över skulderna, sömnbesvär orsakat av samma sak gör att jag inser att det är ohålllbart. Jag kan inte hålla på såhär i tio år vilket är tiden för lånen via normal amortering.
 

Blomsterkruka

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
14 November 2019
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
92
Poäng
267
Jag har ett jobb som är väldigt psykiskt ansträngande. Och det kombinerat med lååångvarig ångest över skulderna, sömnbesvär orsakat av samma sak gör att jag inser att det är ohålllbart. Jag kan inte hålla på såhär i tio år vilket är tiden för lånen via normal amortering.
Kolla upp jämkning, och har man inga barn är övertid lätt att sysselsätta sig med. Tycker jag iaf
 

Nils_B_79

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
11 Januari 2022
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
69
Poäng
197
Kolla upp jämkning, och har man inga barn är övertid lätt att sysselsätta sig med. Tycker jag iaf
Jag har tre barn varannan vecka. Och en hund.
Nä, jag har bestämt mig. Även om det är att på ett sätt vara på botten, så är ändå botten fast mark under fötterna.
 

Sara96

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
23 Oktober 2020
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
30
Poäng
147
Om man har läneutmätning och jobbar extra, får man då behålla dem pengarna eller drar dem det också? Tacksam för svar.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp