• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
God morgon!
Idag tvivlar jag. Är det rätt beslut att släppa allt? Förnuftet säger ja, stigmatiseringen kring kf något annat. Jag vet att jag måste, för jag klarar inte längre att jobba 125% för att få mat på bordet… men idag känns det jobbigt.
Dessa stunder av tvivel kommer såväl före som efter det beslut man fattat. I mitt fall var det inget alternativ att inte släppa till KF och det är det bästa beslut jag fattat.
Kör på det du beslutat dig för sedan tidigare är mitt råd.
 

Katta0706

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
16 Januari 2022
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
svar nej.. KFM tar sina pengar varje månad. resten är ditt.
kfm har räknat ut hur mycket dom skall ta och hur mycket du får kvar att leva på.

jobbar du över mycket får du mer till dig själv eftersom kfm tar en fast summa varje månad. detta gäller även om du skulle behöva stanna hemma från jobbet pga sjukdom. då får du mindre än det förbehållsbeloppet kfm har räknat ut att du skall ha. eftersom kfm tar en fast sumpa varje månad.
Skitsnack jag har jobbat över sparat undan den övertidslönen. De rensade o tog den med. Och menade på att det var ett överskott jag hade så det kunde de ta med.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Skitsnack jag har jobbat över sparat undan den övertidslönen. De rensade o tog den med. Och menade på att det var ett överskott jag hade så det kunde de ta med.
Inget skitsnack alls
Då var det ett konto dom utmätte på, det har ju inte med löneutmätning att göra
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Jag har tre barn varannan vecka. Och en hund.
Nä, jag har bestämt mig. Även om det är att på ett sätt vara på botten, så är ändå botten fast mark under fötterna.
Det betyder inte att ekonomi blir bättre. Om du jämkar och gör en plan kan du på kort tid ha en helt annan ekonomi.
jag får ut 4300kr ut mer genom jämkning. Helt klart värd det.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Men de får inte röra lönekontot om jag förstår det rätt?

Då har du förstått helt fel.
Det är frågan om summan som finns tillgänglig på de bankkonton man har, inget vilket kontoslag det är.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp