• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Idiot

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
8 Juni 2017
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
En liten fråga...
Har jobbat åt ett väldigt oseriöst företag i några år där det var väldigt strul med lönen mm.. har haft lönutmätning ca 6mån där
Nu har jag fått nytt jobb på ett väldigt seriöst företag och blev lite förvånad att nya chefen fick papper efter bara en vecka från kf...
Jag har 2 veckorslön på nya firman och har bara hunnit få lön för en vecka då jag började mitt i perioden, problemet är dock att min nya arbetsgivare verkar livrädd för kf och försäkringskassa mm och skrev in vad jag hade i lön första veckan till kf, bara det att jag jobbade 8h extra för att lära upp mig då det kommer jag ju inte göra i fortsättningen.. borde man inte bara ta min tim lön *80 ? Nu kommer det ju bli jätte knas om dom tror jag tjänar mer än jag gör eller tar dom hänsyn till det papper jag fick hem att fylla i också?
Ursäkta ett krongligt inlägg, är tyvärr inte så bra att uttrycka mig i skrift
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 551
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Är du ensamstående spelar det mindre roll
 

Idiot

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
8 Juni 2017
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Hur kan det spela mindre roll? Nu lever jag med 2 barn och har nån bit till jobbet med egen bil, vill bara det ska va rätt då det var svårt att få ihop det förut, nu har jag gått ner i lön , men fått närmare till jobbet och dessutom säker på att få lön , men det viktigaste är att det blir rätt då det var tufft innan
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 551
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Ditt förbehåll är samma när du är ensamstående oavsett inkomst.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Hoppas någon kan hjälpa mig , om man har 250 000 kr i ränteutgifter på 1 år ! Får man tillbaka runt 60 000 kr på skatten då ?
 

Idiot

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
8 Juni 2017
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Ok
Men det är väl ganska viktigt att det blir rätt belopp chefen ska betala in så jag inte får mindre än minimum kvar..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp