Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Skönt .. för den vill man ju gärna inte förlora :)

Antar att det är bättre med en liten hund än en enorm sådan, man får inte behålla pengar för vare sig mat försäkringar eller annat till husdjur

Går men djur medför kostnader som kfm får ligga ute med, typ hundpensionat. Blir oftast inget till övers till skulderna. Görs sällan, man löser det på annat vis
Det är så att vi blivit erbjudna att få en valp grattis faktiskt , så tänkte vi ta det . Hatt hund innan så vet ungefär vad det kostar :)

Jaha fortfarande inget brev om utslag , brukar det ta så lång tid för er andra ? Skickade in delgivningskvittot den 2 dec .. och idag den 23 dec .. 3 veckor sedan alltså , vad är det för skillnad på delgivningskvitto , föreläggande , skuld att betala ? För jag trodde delgvingskvitto och föreläggande var samma sak ?

Skönt .. för den vill man ju gärna inte förlora :)
Jag har en mops :)❤️ Kostnaderna för hunden tas ingen hänsyn till.
Jag frågade KFM när vi väntade utmätning och fick till svar hunden får du behålla. Vore hemskt annars men det kostar o ha hund förstås

Jaha fortfarande inget brev om utslag , brukar det ta så lång tid för er andra ? Skickade in delgivningskvittot den 2 dec .. och idag den 23 dec .. 3 veckor sedan alltså , vad är det för skillnad på delgivningskvitto , föreläggande , skuld att betala ? För jag trodde delgvingskvitto och föreläggande var samma sak ?

Det är samma försändelse. Kvittot är att du fått föreläggandet. Det blir sedan utslag. Skuld att betala kommer när det gått till verkställighet

Det är samma försändelse. Kvittot är att du fått föreläggandet. Det blir sedan utslag. Skuld att betala kommer när det gått till verkställighet
Tack tack ! :) fortfarande inte utslag idag heller :) kanske är försenat riktigt ordentligt allting !

Jag har en mops :)❤️ Kostnaderna för hunden tas ingen hänsyn till.
Jag frågade KFM när vi väntade utmätning och fick till svar hunden får du behålla. Vore hemskt annars men det kostar o ha hund förstås
Haj dom är söta :) hade en mops innan faktiskt .. kostade ca 800 kr mån innan med mat för mig :)

Haj dom är söta :) hade en mops innan faktiskt .. kostade ca 800 kr mån innan med mat för mig :)
Ja tror vi ligger på nån 1000kr försäkring ca 500k av detta o så maten.
Ja dom är underbara :)❤️❤️
Prioriteras även om ekonomin är tuff så betyder dom mycket ❤️

Du klarar dig nog till nästa år Johan :):)
Haha jag håller tummarna :) kommer skicka in ett föreläggande från komplett den 3 januari .. ska dra ut på det så länge som möjligt :) sen skulden är på 20k .. ska ner till 10k efter jul :) känns som man kan klara februari lönen med :) med tanke på alla papper ska skickas in :)

Ja tror vi ligger på nån 1000kr försäkring ca 500k av detta o så maten.
Ja dom är underbara :)❤️❤️
Prioriteras även om ekonomin är tuff så betyder dom mycket ❤️
Håller med dig fullständigt:) dom är underbara :)

Jag har också en mops! Helt underbar :):)
Underbara är dom ❤️ Vill man ha en familjehund som är lätt att handskas med är dom perfekta ❤️ Och urgulliga❤️
Min man ville ha en stor hund schäfer men dom kräver mycket och man behöver mera pli på dom o mycket mortion passar inte oss som jobbar mycket och så äter dom mer;)

En liten fråga...
Har jobbat åt ett väldigt oseriöst företag i några år där det var väldigt strul med lönen mm.. har haft lönutmätning ca 6mån där
Nu har jag fått nytt jobb på ett väldigt seriöst företag och blev lite förvånad att nya chefen fick papper efter bara en vecka från kf...
Jag har 2 veckorslön på nya firman och har bara hunnit få lön för en vecka då jag började mitt i perioden, problemet är dock att min nya arbetsgivare verkar livrädd för kf och försäkringskassa mm och skrev in vad jag hade i lön första veckan till kf, bara det att jag jobbade 8h extra för att lära upp mig då det kommer jag ju inte göra i fortsättningen.. borde man inte bara ta min tim lön *80 ? Nu kommer det ju bli jätte knas om dom tror jag tjänar mer än jag gör eller tar dom hänsyn till det papper jag fick hem att fylla i också?
Ursäkta ett krongligt inlägg, är tyvärr inte så bra att uttrycka mig i skrift

Är du ensamstående spelar det mindre roll

Hur kan det spela mindre roll? Nu lever jag med 2 barn och har nån bit till jobbet med egen bil, vill bara det ska va rätt då det var svårt att få ihop det förut, nu har jag gått ner i lön , men fått närmare till jobbet och dessutom säker på att få lön , men det viktigaste är att det blir rätt då det var tufft innan

Ditt förbehåll är samma när du är ensamstående oavsett inkomst.

Hoppas någon kan hjälpa mig , om man har 250 000 kr i ränteutgifter på 1 år ! Får man tillbaka runt 60 000 kr på skatten då ?

Ok
Men det är väl ganska viktigt att det blir rätt belopp chefen ska betala in så jag inte får mindre än minimum kvar..

Ok
Men det är väl ganska viktigt att det blir rätt belopp chefen ska betala in så jag inte får mindre än minimum kvar..
Men du får aldrig behålla under din kvot vad chefen än skriver. Dock har du ju en poäng i att det hade varit lättare att jobba över och få behålla lite mer ifall din chef skriver att du knegar 40 timmar i veckan.

Detta gällde inte detta året ! Gäller kommande år , säg man har 200k i ränteutgifter som jag hade förra året ... är det ca 50k tillbaka då ?
Det måste väl bero på hur mycket du tjänar och hur mycket skatt du har betalat.

Detta gällde inte detta året ! Gäller kommande år , säg man har 200k i ränteutgifter som jag hade förra året ... är det ca 50k tillbaka då ?
Och du hade väl ansökt om jämkning? Isf vet du ju där hur mycket du får behålla mer i månaden x12

Och du hade väl ansökt om jämkning? Isf vet du ju där hur mycket du får behålla mer i månaden x12
Tänker mer på nästa år , inte detta året som varit .. för kommer tjäna lika mycket som detta året .. ca 500 000 kr , ränteavdragen kommer ligga på runt 150k totalt för alla mina lån ... om jag räknat rätt så får jag tillbaka 40 000 kr som då minskas på den total skulden hos kronofogden ? :)

Tänker mer på nästa år , inte detta året som varit .. för kommer tjäna lika mycket som detta året .. ca 500 000 kr , ränteavdragen kommer ligga på runt 150k totalt för alla mina lån ... om jag räknat rätt så får jag tillbaka 40 000 kr som då minskas på den total skulden hos kronofogden ? :)

Skatteåterbäringen utmäts eller avräknas eller både och automatiskt om det finns restförda skulder

Ja prec
Skatteåterbäringen utmäts eller avräknas eller både och automatiskt om det finns restförda skulder
ja precis och det är ju det som är kanon för då minskas skulden hos kronofogden ganska så rejält när en sån kommer in på 50k :) kommer absolut inte söka jämkning för 2020 nästa år ! Bättre det kommer 2021 faktiskt

Tanken är att jag ska jobba 40h i veckan, inte nån övertid så jag tycker det verkar rimlig att skriva det.. får väl se hur det går helt enkelt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp