- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Dom är snabba som tusan med allt faktiskt ! Hur står det på din sida , står det kronofogde åtgärd på alla fallen ? Står det på det dom vill utmäta ?Det är från Lowell
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Dom är snabba som tusan med allt faktiskt ! Hur står det på din sida , står det kronofogde åtgärd på alla fallen ? Står det på det dom vill utmäta ?Det är från Lowell
Ja det står kronofogde åtgärd på båda, men har bara fått skuld att betala från ena .. konstigtDom är snabba som tusan med allt faktiskt ! Hur står det på din sida , står det kronofogde åtgärd på alla fallen ? Står det på det dom vill utmäta ?
Jag hade kronofogde åtgärd på alla innan , sen igår fick jag utslag på alla dom ! Men idag har 2 st bara kronofogden och dom andra 3 har gått tillbaka och blivit blåa och som aktiv ! Typ som det var först ! Skumt som tusan , först tänkte jag om dom vill driva igenom 2 första med utmätning och sen dom andra 3 ! För då får dom pengarna snabbare ! Klart jag hoppas på det , men vågar inte hoppasJa det står kronofogde åtgärd på båda, men har bara fått skuld att betala från ena .. konstigt

för på kronofogden på dom två andra går det inte att ansöka
hoppas så sjukt mycket på detta !
hoppas det kommer igång snabbt så är den borta på 2 mån .. frågan är om man klarar mars lönen med ? För med den och sambons återbäring så åker hela den bort direkt
måste vara på håret att man klarar mars lönen .. men visst 28 dagar är det ju med inkomst uppgifterna och skuld att betala
så bara där är nästan en månad 
Varför ringer de din bank? Menar du begär kontoutdrag inför löneutmätning?Någon som vet hur fort det brukar går att dom ringer ens bank om tillgångar efter dom begärt verkställande ? Får man dom 14 dagarna på sig att betala och sen kollar dom med banken eller för dom det under tiden ?
De gör tillgångsutredningVarför ringer de din bank? Menar du begär kontoutdrag inför löneutmätning?
Det blev jag glad om dom görVäldigt sällan man ringer banken.. elektronisk eller fråga per brev normalt

Gör dom det samtidigt man får 14 dagar på sig att betala eller gör dom det efter dom 14 dagarna ?De gör tillgångsutredning

Inte en aning...Gör dom det samtidigt man får 14 dagar på sig att betala eller gör dom det efter dom 14 dagarna ?![]()
okInte en aning...
Hembesök hade vi under pågående löneutmätning iaf.
hade du stora skulder då ?Jag hade runt 100.000 och min man minns jag inte men alla skulderna hade inte kommit till kfm .okhade du stora skulder då ?
Oj inte mycket juJag hade runt 100.000 och min man minns jag inte men alla skulderna hade inte kommit till kfm .
dom får gärna komma
inget speciellt värde hemma så 
Gör dom det samtidigt man får 14 dagar på sig att betala eller gör dom det efter dom 14 dagarna ?![]()
Inte speciellt jobbigt när dom kommer tycker jag , skrev på föreläggande vid dörren för en vecka sedan och det gick snabbtJag hade runt 100.000 och min man minns jag inte men alla skulderna hade inte kommit till kfm .
vill dom komma in får dom det
har vanliga möbler och rätt så gammal platt tv
det normala , inga bilar så finns inget att ta 
Så när gör dom tillgångsutredningen ?Tillgångsutredning är i n t e samma sak som bostadsförrättning.

Jag har ju löneutmätning och Kronofogden får inte dra så jag har mindre än ca 19500 kr kvar varje månad. Brukar aldrig ta föräldradagar men jag flexade halva fredagen så tänkte rapportera föräldradag halva fredag + lördag och söndag. Får man göra det? Eller ska Kronofogden ha dom också egentligen? Tänkte så det inte blir strul och ifrågasättande framöver. Väntar beslut om skuldsanering och vill inte göra något snetramp.

egentligen ska det utmätas då ja. Går att ha flera beslut samtidigtNån som vet?![]()

Skickar kronofogden spårbart brev att man få hämta ut på posten ? Fick idag ett brev/paket att hämta . Tänkte om det är skuld att betala ? Lite pinsamt att hämta på posten i såna fall![]()
Jag hade jämkning när jag hamnade hos KFM och fyllde i alla uppgifterna när jag skulle lämna inkomstuppgifter, men det verkade inte som de tog hänsyn till det ändå, hände bägge gångerna jag fyllde i blanketten... hur som helst tog jag de pengarna och betalade in extra på de minsta skulderna.Om man tex inte få maxbeslut på löneutmätning alltså får behålla även det man tjänar extra efter kronofogden fått sin del , och sedan väljer jag att börja jämka mitt i .. får man verkligen behålla det också då ? För jag tänkte om jag inte får maxbeslut att börjar jämka efter beslutet .. det bör väl gå ? Någon som gjort så ?
Det är ju rätt stor skillnad om man kan få dom pengarna , jag skulle om jag jämka från juni till dec skulle jag få behålla ca 8000 kr mer varje månad och det är ju verkligen bra ! Kommer dock betala in 4000 av dom på skulderna så det minskar ännu mer tänkte jag .. men att få behålla dom skulle göra mycket ..väldigt mycket ... då slapp du Max beslut ? Alltid samma lön ?Jag hade jämkning när jag hamnade hos KFM och fyllde i alla uppgifterna när jag skulle lämna inkomstuppgifter, men det verkade inte som de tog hänsyn till det ändå, hände bägge gångerna jag fyllde i blanketten... hur som helst tog jag de pengarna och betalade in extra på de minsta skulderna.

Precis ! Det känns faktiskt bättre tycker jag .. för när väl dom är klara dom 3 så får dom andra två som är kvar och då går det snabbare sen medDet är ganska vanligt att det görs så. Bygger ränta på de som inte är inne, men innebär också att mer pengar går till skulderna som är inne, och mindre till kfms grundavgifter.
jag trodde faktiskt man skulle precis alla samtidigt , så är tacksam för det !Har du ett skuldsaldo hos kfm så går skatteåterbäringen till att betala av skulden omgående.Jag ser nu att jag har ett mål som hamnat under Skulder på mina sidor hos KF. Hur långt tid kan det ta att driva in/utmäta det efter att det hamnat där? Antar jag ej hinner få ut skatteåterbäringen innan dess, en månad dit typ...
Ok men är det redan inräknat i den deklaration man fick i Kivra eller dras det av vid själva utbetalningen. För skickar jag in deklarationen nu den 17 mars så är det väl inget mer de pillar på och justerar, man tänker ju att de borde gjort det innan de skickat ut deklarationen för godkännande?Har du ett skuldsaldo hos kfm så går skatteåterbäringen till att betala av skulden omgående.