Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Dom är snabba som tusan med allt faktiskt ! Hur står det på din sida , står det kronofogde åtgärd på alla fallen ? Står det på det dom vill utmäta ?
Ja det står kronofogde åtgärd på båda, men har bara fått skuld att betala från ena .. konstigt

Ja det står kronofogde åtgärd på båda, men har bara fått skuld att betala från ena .. konstigt
Jag hade kronofogde åtgärd på alla innan , sen igår fick jag utslag på alla dom ! Men idag har 2 st bara kronofogden och dom andra 3 har gått tillbaka och blivit blåa och som aktiv ! Typ som det var först ! Skumt som tusan , först tänkte jag om dom vill driva igenom 2 första med utmätning och sen dom andra 3 ! För då får dom pengarna snabbare ! Klart jag hoppas på det , men vågar inte hoppas :)

Nu står det också att jag kan ansöka om avbetalning på dom 3 som inte står kronofogden på , verkar nästan som dom dragit tillbaka :) för på kronofogden på dom två andra går det inte att ansöka :) hoppas så sjukt mycket på detta !

Nu fick jag svar av deras chatt , stämde som @Kronofogden sa , däremot hade dom inte skickat något av dom på verkställande så det var ju positivt :)

Kollade precis runt bland mina inkasso bolag vilka som begärt verkställande , bara Svea som gjort det på en everydayplus skulden .. 50 000 kr :) hoppas det kommer igång snabbt så är den borta på 2 mån .. frågan är om man klarar mars lönen med ? För med den och sambons återbäring så åker hela den bort direkt :) måste vara på håret att man klarar mars lönen .. men visst 28 dagar är det ju med inkomst uppgifterna och skuld att betala :) så bara där är nästan en månad :)

Någon som vet hur fort det brukar går att dom ringer ens bank om tillgångar efter dom begärt verkställande ? Får man dom 14 dagarna på sig att betala och sen kollar dom med banken eller för dom det under tiden ?

Någon som vet hur fort det brukar går att dom ringer ens bank om tillgångar efter dom begärt verkställande ? Får man dom 14 dagarna på sig att betala och sen kollar dom med banken eller för dom det under tiden ?
Varför ringer de din bank? Menar du begär kontoutdrag inför löneutmätning?

Väldigt sällan man ringer banken.. elektronisk eller fråga per brev normalt

Jag har ju löneutmätning och Kronofogden får inte dra så jag har mindre än ca 19500 kr kvar varje månad. Brukar aldrig ta föräldradagar men jag flexade halva fredagen så tänkte rapportera föräldradag halva fredag + lördag och söndag. Får man göra det? Eller ska Kronofogden ha dom också egentligen? Tänkte så det inte blir strul och ifrågasättande framöver. Väntar beslut om skuldsanering och vill inte göra något snetramp.

Jag hade runt 100.000 och min man minns jag inte men alla skulderna hade inte kommit till kfm .
Inte speciellt jobbigt när dom kommer tycker jag , skrev på föreläggande vid dörren för en vecka sedan och det gick snabbt :) vill dom komma in får dom det :) har vanliga möbler och rätt så gammal platt tv :) det normala , inga bilar så finns inget att ta :)

Jag har ju löneutmätning och Kronofogden får inte dra så jag har mindre än ca 19500 kr kvar varje månad. Brukar aldrig ta föräldradagar men jag flexade halva fredagen så tänkte rapportera föräldradag halva fredag + lördag och söndag. Får man göra det? Eller ska Kronofogden ha dom också egentligen? Tänkte så det inte blir strul och ifrågasättande framöver. Väntar beslut om skuldsanering och vill inte göra något snetramp.

Nån som vet? :)

Som jag skrev igår som har Svea inkasso skickat verkställande everydayplus skulden på 50k , och självklart vill jag löneutmätning kommer igång för bara dom som begärt och då skulle dom får alla pengar .. och allt skulle vara klart på 2 dragningar faktiskt ! Hur fort brukar verkställande verkligen gå att få skuld att betala ?

Skickar kronofogden spårbart brev att man få hämta ut på posten ? Fick idag ett brev/paket att hämta . Tänkte om det är skuld att betala ? Lite pinsamt att hämta på posten i såna fall :)

Skickar kronofogden spårbart brev att man få hämta ut på posten ? Fick idag ett brev/paket att hämta . Tänkte om det är skuld att betala ? Lite pinsamt att hämta på posten i såna fall :)

Har aldrig hänt mig, däremot har inkassobolag gjort det

Misstänker att det är dom som skickat :) kan vara Svea som begärt verkställande, tänker dock inte hämta ut det faktiskt !

Nån som vet om Max beslut på löneutmätning är det vanligaste beslutet får eller är det de andra ? :)

Ej max vanligast

Om man tex inte få maxbeslut på löneutmätning alltså får behålla även det man tjänar extra efter kronofogden fått sin del , och sedan väljer jag att börja jämka mitt i .. får man verkligen behålla det också då ? För jag tänkte om jag inte får maxbeslut att börjar jämka efter beslutet .. det bör väl gå ? Någon som gjort så ?

Om man tex inte få maxbeslut på löneutmätning alltså får behålla även det man tjänar extra efter kronofogden fått sin del , och sedan väljer jag att börja jämka mitt i .. får man verkligen behålla det också då ? För jag tänkte om jag inte får maxbeslut att börjar jämka efter beslutet .. det bör väl gå ? Någon som gjort så ?
Jag hade jämkning när jag hamnade hos KFM och fyllde i alla uppgifterna när jag skulle lämna inkomstuppgifter, men det verkade inte som de tog hänsyn till det ändå, hände bägge gångerna jag fyllde i blanketten... hur som helst tog jag de pengarna och betalade in extra på de minsta skulderna.

Jag hade jämkning när jag hamnade hos KFM och fyllde i alla uppgifterna när jag skulle lämna inkomstuppgifter, men det verkade inte som de tog hänsyn till det ändå, hände bägge gångerna jag fyllde i blanketten... hur som helst tog jag de pengarna och betalade in extra på de minsta skulderna.
Det är ju rätt stor skillnad om man kan få dom pengarna , jag skulle om jag jämka från juni till dec skulle jag få behålla ca 8000 kr mer varje månad och det är ju verkligen bra ! Kommer dock betala in 4000 av dom på skulderna så det minskar ännu mer tänkte jag .. men att få behålla dom skulle göra mycket ..väldigt mycket ... då slapp du Max beslut ? Alltid samma lön ?

Fick idag reda på att Svea begärt verkställande 17 februari så är ju en vecka sedan dom skickade in pappret .. dock inte registrerats ännu hos kronofogden... någon som vet hur lång tid det brukar ta för dom att regga det ? :)

Pratade idag med Lowell inkasso på deras chat från min sida , blev faktiskt lite förvånad för det verkar som att dom har skickat vidare 3 st krediter på totalt 72k och sedan kommer dom vänta tills dom är klara på ca 3-4 mån och sedan skicka dom två sista på lika mycket .. väldigt tacksam i såna fall för då blir det mycket mer amortering ju än ränta ... någon annan som varit med om detta ? Att dom skickat 3 först och sen 2 st tex ? :)

Det är ganska vanligt att det görs så. Bygger ränta på de som inte är inne, men innebär också att mer pengar går till skulderna som är inne, och mindre till kfms grundavgifter.

Det är ganska vanligt att det görs så. Bygger ränta på de som inte är inne, men innebär också att mer pengar går till skulderna som är inne, och mindre till kfms grundavgifter.
Precis ! Det känns faktiskt bättre tycker jag .. för när väl dom är klara dom 3 så får dom andra två som är kvar och då går det snabbare sen med :) jag trodde faktiskt man skulle precis alla samtidigt , så är tacksam för det !

Jag ser nu att jag har ett mål som hamnat under Skulder på mina sidor hos KF. Hur långt tid kan det ta att driva in/utmäta det efter att det hamnat där? Antar jag ej hinner få ut skatteåterbäringen innan dess, en månad dit typ...

Jag ser nu att jag har ett mål som hamnat under Skulder på mina sidor hos KF. Hur långt tid kan det ta att driva in/utmäta det efter att det hamnat där? Antar jag ej hinner få ut skatteåterbäringen innan dess, en månad dit typ...
Har du ett skuldsaldo hos kfm så går skatteåterbäringen till att betala av skulden omgående.

Har du ett skuldsaldo hos kfm så går skatteåterbäringen till att betala av skulden omgående.
Ok men är det redan inräknat i den deklaration man fick i Kivra eller dras det av vid själva utbetalningen. För skickar jag in deklarationen nu den 17 mars så är det väl inget mer de pillar på och justerar, man tänker ju att de borde gjort det innan de skickat ut deklarationen för godkännande?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp