Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är ingenting som går fortare för kfm med kivra, allt är likadant för handläggarn. Själva redogörelsen kommer fram direkt istället för efter ett par dagar, men det som ska till arbetsgivaren går per post oavsett.
Tänkte att på 4-5 år kan ju mycket hända med hanteringen, även denna myndighet måste väl få effektivare system.
Personligen tycker jag att det är bra att det går snabbt, lika bra att får det gjort…

Tänkte att på 4-5 år kan ju mycket hända med hanteringen, även denna myndighet måste väl få effektivare system.
Personligen tycker jag att det är bra att det går snabbt, lika bra att får det gjort…

Ja det görs nya och system förbättras. Rutinerna för löneutmätning är desamma

För min del hände ingenting från juli till januari så det är tydligen väldigt olika

Löneutmätningen går snabbt, tyvärr…
Hur lång tid har det gått från ej betald skuld till att lämna inkomstuppgifter? Har du släppt fina skulder?

Försöker svara alla här så det inte blir så många inlägg. Angående mina skulder är 5 bekräftade med beslut om återbetalning. Samt någon till på gång. Å beloppen just nu ä hiskeliga 970k. Jag anade att kommande lön var tyvärr förlorad. Dagen skulle ju komma men man ä ju aldrig beredd. Har ändå haft några "gratis" månader pga all fördröjning.

Sen jag började släppa skulder har det dröjt många månader till denna dag. Kanske 8? Men då är det en nekad skuldsaneringansökan inkluderad

När släppte du dina skulder?

Syns ja, men sitter det en handläggare och kollar just honom varje månad? Plingar det till i något system?
Oxå alltid varit nyfiken på hur handläggare på KFM arbetar rent praktiskt. Har de med egna klienter o kollar konton etc varje månad? Annat? Ingen har nånsin kontaktat mig inför el under utmätning (pågår ff) eller kollat nåt (tror jag inte iaf eftersom jag vissa månader har mkt mer än vad förbehållsbeloppet medger (fr fonder/stiftelser lite extra lön mn).

Oxå alltid varit nyfiken på hur handläggare på KFM arbetar rent praktiskt. Har de med egna klienter o kollar konton etc varje månad? Annat? Ingen har nånsin kontaktat mig inför el under utmätning (pågår ff) eller kollat nåt (tror jag inte iaf eftersom jag vissa månader har mkt mer än vad förbehållsbeloppet medger (fr fonder/stiftelser lite extra lön mn).

Konton kollas som regel när man startar utredning bara.
Man har inte egna klienter, även om vissa handläggare tycker att dom har det. Man har uppgifter att hantera som roterar, en vecka kanske jag inte gör annat än hantera post och lägger löneutmätning på folk som inte svarat. Nästa vecka är jag ute och letar egendom, och ytterligare annan vecka hanterar jag avhysningar

Om sista dagen att lämna in uppgifter om min inkomst är tex idag 6 juli, har jag då fram till kontorstid 16-17, eller fram tills midnatt eller kan jag lämna in den imorgon lunch tid eller har handläggaren redan använt schablon belopp då?

Om sista dagen att lämna in uppgifter om min inkomst är tex idag 6 juli, har jag då fram till kontorstid 16-17, eller fram tills midnatt eller kan jag lämna in den imorgon lunch tid eller har handläggaren redan använt schablon belopp då?
Svårt att svara på, vill du ha ett korrekt beslut så bör du besvara förfrågan.

Det går inte veta i förväg. Det kan bara bli mer krångel av att inte svara i alla fall..

Fortfarande ingen vink om att följa index osv när det gäller förbehållsbelopp? Svindyrt börjar saker bli tycker jag! Har man utmätning sänks levnadsstandard för varje månad som går nu när man tittar på hur alla utgifter ökar för var månad.

Fortfarande ingen vink om att följa index osv när det gäller förbehållsbelopp? Svindyrt börjar saker bli tycker jag! Har man utmätning sänks levnadsstandard för varje månad som går nu när man tittar på hur alla utgifter ökar för var månad.
Det är valår, rösta för en förändring.

Det ändrades pga barn nu, samt för vuxna, har för mig att det höjdes med en krona för vuxen.

Det är valår, rösta för en förändring.

Kan inte ens föreställa mig vilket gäng som skulle få för sig att ta som valfråga att höja förbehållsbeloppet.. v?

Kan inte ens föreställa mig vilket gäng som skulle få för sig att ta som valfråga att höja förbehållsbeloppet.. v?
Vi har föreningsfrihet, står vem som helst fritt att starta Förbehållsbeloppspartiet (FBP)

Det är konstigt att förbehållsbeloppet inte höjs då allt blivit mycket dyrare. Att inte höja det innebär att det blir ännu svårare att bli skuldfri.

Det är konstigt att förbehållsbeloppet inte höjs då allt blivit mycket dyrare. Att inte höja det innebär att det blir ännu svårare att bli skuldfri.

Va? Vad i det blir svårare att nå bli skuldfri över? Jag tänker att det möjligen är svårt att få vardagen att gå ihop.
Och ser höjdes alltså.

Va? Vad i det blir svårare att nå bli skuldfri över? Jag tänker att det möjligen är svårt att få vardagen att gå ihop.
Och ser höjdes alltså.
Att folks hälsa blir påverkad av psykisk stress som leder till att de inte kan jobba vilket innebär mindre till skulderna, dålig kost för att man inte har råd att äta ordentlig mat vilket också påverkar hälsan osv.

Kan verkligen hålla med ! Man borde absolut se över förbehållet! För så mycket som priserna mer eller mindre ökat på allt så borde man höja det

Kan verkligen hålla med ! Man borde absolut se över förbehållet! För så mycket som priserna mer eller mindre ökat på allt så borde man höja det
Och det höjdes ju nyss..

Ja men verkligen för lite jämfört med vad det höjts ! Ta tex min hushålls el har gått från 450 kr månad till 900 kr ! Sen har du all mat som höjts mm !
Normalbeloppet är ju inte individuellt på der viset.
Hushållsel för mig tror jag inte skiljer mer än kanske hundra kronor..

Ja det är nästan hånfullt faktiskt ! Borde höjts med 500 kr utan tvekan !
Kanske, finns säkert någon som funderar på sånt där om dagarna på huvudkontoret och dessutom gör någon sorts analys kring det.

Jag minns inte helt, men jag tror det är kopplat till prisbasbeloppet..

Pensionssparande vid tillgångsundersökning, det ryker väl då?
Det är ett sparande som inte går att ta ut förens vid 55 år och vid särskilda skäl om man ansöker men svårt att få godkänt.

Det är ett sparande som inte går att ta ut förens vid 55 år och vid särskilda skäl om man ansöker men svårt att få godkänt.
Det beror på hur insättning gjorts oftast. Har du satt in 10k för 20 år sedan och sen ingenting går der utmäta. Har du sparat 100 kr i månaden i 20 år går det troligen inte utmäta

Det beror på hur insättning gjorts oftast. Har du satt in 10k för 20 år sedan och sen ingenting går der utmäta. Har du sparat 100 kr i månaden i 20 år går det troligen inte utmäta
Senaste insättning var nog för 7 år sedan tror jag, då sattes det in en summa varje månad.
Värdet är ca 100 000kr, de får gärna utmäta dom var bara nyfiken om det gick.

Senaste insättning var nog för 7 år sedan tror jag, då sattes det in en summa varje månad.
Värdet är ca 100 000kr, de får gärna utmäta dom var bara nyfiken om det gick.

Man måste räkna på varenda sparande för att se om det går. Har du satt in lika mycket varje år eller ett stort belopp nåt år?

Jag fick ansöka om att få loss mitt pensionssparande för att betala in de pengarna till min skuldsanering. Ansökte hos Skatteverket och hos Folksam där mitt sparande ligger men det blev en beviljat så de pengarna finns kvar.

Jag fick ansöka om att få loss mitt pensionssparande för att betala in de pengarna till min skuldsanering. Ansökte hos Skatteverket och hos Folksam där mitt sparande ligger men det blev en beviljat så de pengarna finns kvar.
Ok, det här är Swedbanks pensionssparande och efter vad jag läst verkar det vara svårt att få loss dom..

Har du själv ansökt om förtida inlösen?
Nej, frågade förut om inlösen och då var beskedet att det skulle vara väldigt viktigt och avgörande för privatekonomin om de skulle godkänna inlösen. Typ.

Nej, frågade förut om inlösen och då var beskedet att det skulle vara väldigt viktigt och avgörande för privatekonomin om de skulle godkänna inlösen. Typ.
Är du inte i den situationen nu då?

Sambon har hatt bra framgång med ackord uppgörelse , hon har idag utmätning och gjort flera uppgörelser ! 2900 kr hos partner inkasso blev 1800 kr ! Payex inkasso från 5000 kr till 3000 kr ! Återkallat Sileo skuld på 7000 kr för 1000 kr och sedan 300 kr månad ! Och idag en skuld till alektrum från 10000 kr till 6000 kr ! Blir rätt så mycket pengar sparat och speciellt om man räknar %

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp