@Lasseman !

Då jag har fått mitt första ”skuld att betala”, som skall vara KF tillhanda senast 180806, så inser jag att jag bara är dagar ifrån att utredning om mina tillgångar sätts igång...

(Men) Låt oss ponera att det drar ut någon vecka el två med tanke på semester, etc...
...så av en händelse, så görs en ”check” på mina konton just den 24:e aug när lönen ramlar in...
Jag har då direkt samma morgon betalt alla fakturor såsom hyra, el, försäkringar, etc, men har likväl ca 10tkr ståendes på kontot. Det kommer vara mindre än mitt egna uträknade förbehållsbelopp, som jag har fått till ca 10.600kr...
Vad gäller då vid ovanstående scenario? Kan banken komma att meddela Er att de ser minsann ut som att Kimsan redan har betalt sina löpande kostnader och därmed tar ni ut de mesta av pengarna som finns på kontot eller? Känns lite överkurs om så skulle vara fallet, men min hjärna spinner i 190 över alla tänkbara/otänkbara scenario...

Sitter Ni & kreditbevakar mitt konto?
Tacksam för lite klargörande!
Tillägg till ovanstående... Har fast månadslön om 40.750kr före skatt. Är det mest troliga att ni fastslår ett fast belopp som skall dras från min lön månatligen då? (Och) Hur tror Du då att min årliga bonus samt semester ersättning hanteras från lönekontoret?