• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 680
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Okej. Men jag hoppas hinna få tag i lönekontoret i veckan. Hon kommer ju räkna lön + ob från förra året, Vilket kommer slå ganska fel eftersom mina nya arbetstider innefattar väldigt mycket mindre ob-tillägg tyvärr.. Men det blir väl rätt i slutänden
Tusen tack för svaren
Själv jobbade jag extra förra året vilket bet mig i r*ven detta året när löneutmätningen skulle uppdateras. Jag kontaktade kfm och berätta att det rörde mitt extrajobb och min inkomst är väldigt varierande, men det kunde inte hjälpas... Så nu måste jag jobba i princip alltid :-( Lycka till och hoppas du får en löneutmätning som är ok!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

caroline

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
19 September 2017
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Själv jobbade jag extra förra året vilket bet mig i r*ven detta året när löneutmätningen skulle uppdateras. Jag kontaktade kfm och berätta att det rörde mitt extrajobb och min inkomst är väldigt varierande, men det kunde inte hjälpas... Så nu måste jag jobba i princip alltid :-( Lycka till och hoppas du får en löneutmätning som är ok!

Aj då :( det lät ju mindre bra..
jag har tappat mycket journätter och mycket helger så det kommer ju bli stor skillnad, eller är redan stor skillnad.
Är ju liksom inte jag som valt våra nya arbetstider direkt :/
Kan ju hoppas det finns nåt överseende med det iaf.
 

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Oj!! Va tråkigt att de kollar året före...Jag hade två jobb förra året o jobbade praktiskt taget varje dag..:( sen sa kroppen ifrån så nu jobbar jag endast på mitt ordinarie jobb..ca 119-140 timmar beroendepå om nån vabbar eller är sjuk då hoppar jag in extra...Så egentligen ska jag jobba endast mina timmar alltså? Är det så vid löneutmätning att kfm kollar året före? Om jag vänder på det hela o va arbetslös då...drar de mindre då alltså?
 

Einar1976

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
14 Juli 2016
Meddelanden
270
Mottagna reaktioner
194
Poäng
367
För mig kollade kfm endast dom 3 senaste månaderna och gjorde en uträkning efter detta. Kollade då bara genomsnitt lönen efter dom 3 månaderna.
 

caroline

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
19 September 2017
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Jag har ingen aning om hur kfm gör men mitt lönekontor räknar på förra året och hon skickar ju d till kfm, därför jag hoppas hon kan göra ny uträkning :)
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Jag har ingen aning om hur kfm gör men mitt lönekontor räknar på förra året och hon skickar ju d till kfm, därför jag hoppas hon kan göra ny uträkning :)
Det är ju direkt felaktigt gjort av lönekontoret. De ska skicka in dina nuvarande inkomstuppgifter. Jag tjänade lite extra i fjol och fick en del traktamente, en del hamnar på lönen eftersom de är skattepliktiga, eftersom jag reste ovanligt mycket i tjänsten i fjol. Lönekontoret fick en löneförfrågan för några veckor sedan och de uppgav mina nuvarande löneuppgifter.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Det är ju direkt felaktigt gjort av lönekontoret. De ska skicka in dina nuvarande inkomstuppgifter. Jag tjänade lite extra i fjol och fick en del traktamente, en del hamnar på lönen eftersom de är skattepliktiga, eftersom jag reste ovanligt mycket i tjänsten i fjol. Lönekontoret fick en löneförfrågan för några veckor sedan och de uppgav mina nuvarande löneuppgifter.

Har man ojämn inkomst instrueras lönekontoret att på förfrågan ange snitt på senaste 6 månaderna
 

caroline

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
19 September 2017
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
då Är det inte så mycket att göra. Mina nya arbetstider har bara varat i ca 10 veckor hittills. Men det är ju bättre att kolla 6 månader tillbaka än att ta från hela förra året antar jag. Min inkomst är egentligen inte så ojämn men den har ju blivit lägre med tanke på mycket mindre ob timmar.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
då Är det inte så mycket att göra. Mina nya arbetstider har bara varat i ca 10 veckor hittills. Men det är ju bättre att kolla 6 månader tillbaka än att ta från hela förra året antar jag. Min inkomst är egentligen inte så ojämn men den har ju blivit lägre med tanke på mycket mindre ob timmar.

Har du sambo/make?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp