- Meddelanden
- 753
- Mottagna reaktioner
- 195
- Poäng
- 387
Pengarna på kontot nu!
Grattis!
Är ditt UC betyg samma som igår?
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Pengarna på kontot nu!
Hade du en UC-risk på 85% (!!) och beviljades ett lån på 130.000?
Det är faktiskt helt sinnessjukt. Hur är det ens möjligt?
På Kreddy är det samma.Grattis!
Är ditt UC betyg samma som igår?
Förstår inte hur jag kunde beviljas via Lendo.
Har ca 350 000 i årsinkomst. Synliga lån via UC på 750 000kr och 35FF varav 20st är senaste fyra månaderna.
Men ibland ska man ha tur. Sommaren och hösten är räddad! Hade fått betalningsanmärkning om jag inte hade betalat in idag. Pengar jag inte hade utan detta.
Helt otroligt dom beviljar med sådana förutsättningar men man ska ju inte klaga för det var ju det man hoppades på. Santander känns som nya BN som sagt.Förstår inte hur jag kunde beviljas via Lendo.
Har ca 350 000 i årsinkomst. Synliga lån via UC på 750 000kr och 35FF varav 20st är senaste fyra månaderna.
Men ibland ska man ha tur. Sommaren och hösten är räddad! Hade fått betalningsanmärkning om jag inte hade betalat in idag. Pengar jag inte hade utan detta.
Hej! När får en tillgång till betalningsfri månad egentligen? Har haft mitt lån i 1 år snart (200 000kr).
Tacksam för svar!
Jag ringde Santander, i just det ärendet. Enligt dom var det på 6 månader om man skött sina betalningar fläckfritt.
Detta har jag gjort men fortfarande inte fått möjlighet till betalningsfri månad...

Har för mig att lånet också måste vara under 200.000 för att man ska få en betalningsfri månad.
Har för mig att lånet också måste vara under 200.000 för att man ska få en betalningsfri månad.
Jag förstår! Dock har mitt lån varit under 200k i mååånga månader nu. Känns som ett lotteri (jobbigt isf, gammal spelmissbrukare🙄)
Fick jag aldrig heller då jag skötte lånet.Jag ringde Santander, i just det ärendet. Enligt dom var det på 6 månader om man skött sina betalningar fläckfritt.
Detta har jag gjort men fortfarande inte fått möjlighet till betalningsfri månad...
Jag har kunnat använda 2 ggr per år. Problemfritt. Det har stått ”möjlighet till betalningsfri månad: nej” på hemsidan i alla år dock. Men jag ringt in och det har tagit 1 minut att fixa och det har aldrig varit ett problem.Fick jag aldrig heller då jag skötte lånet.
Haft det flera år innan jag släppte det. Hade då skött lånet varje månad men när jag loggade in stod det betalningsfri månad ej möjlig jättemärkligt.
Hade under 200 000kr i lån där.
Räntekostnaden den månaden läggs på lånet.Vad innebär förresten betalningsfri månad? Förstår att man slipper betala något den månaden men man kommer väl inte ifrån räntan? Läggs den då på årsbeloppet eller hur fungerar det?
Tror det var så att betalningstiden förlängs och att beloppet att betala per månad blev något högre.Vad innebär förresten betalningsfri månad? Förstår att man slipper betala något den månaden men man kommer väl inte ifrån räntan? Läggs den då på årsbeloppet eller hur fungerar det?
Ja så var det nog hade för mig att betalningstiden förlängdes men är osäker. Sina pengar ska dom i alla fall ha.När jag hade Nordax, som också erbjuder betalningsfria månader, ökade summan som skulle betalas in, i alla månader framöver. Då jag hade så hög ränta var det som att skjuta sig själv i foten. Gissar att Santander har ngt liknande. Det beror ju på om man har låg eller hög ränta, hur länge man amorterat etc.
Men måste man så måste man....
Okej visste inte det. Hade hjälpt mig dom tuffaste månaderna isåfall.Jag har kunnat använda 2 ggr per år. Problemfritt. Det har stått ”möjlighet till betalningsfri månad: nej” på hemsidan i alla år dock. Men jag ringt in och det har tagit 1 minut att fixa och det har aldrig varit ett problem.
Bara så ni andra också tänker på det, RING in.
Nu finns det på mina sidor![]()
De tar inte ny UC. Det brukar vara 1 gång per år när de uppdaterar sitt system. Bara de själva som vet när. Man ska ha prickfria betalningar. Då kommer man bli erbjuden. Jag har blivit erbjuden mellan 10-40k varje gång
Ahh så du menar. Ja har man utrymme så ringer de typ dagen efter och erbjuder mer.Har hört flera som blivit erbjudna höjning utan UC någon dag efter deras första lån är utbetalt. Därför jag frågar.
Har också läst om att folk fått erbjudande om höjning utan kreditupplysning på internetbanken dom har, har krävts felfria betalningar och varit max 20000 tror jag?