Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Tråden om privatlån hos Santander

Hade du en UC-risk på 85% (!!) och beviljades ett lån på 130.000?
Det är faktiskt helt sinnessjukt. Hur är det ens möjligt?

Japp jag blev lika chokad jag. Jag har varit med i lånekarusellen i många år så jag hade inte förväntat mig något så blev sjukt chokad och trodde inte det var sant. Han från Sambla som ringde sa också att jag hade 85% i riskscore så han ville jag skulle teckna försäkringen via dom.. såklart! Blev nekad 10k hos Farilo men godkänd med RUTTNA förutsättningar hos Santander för 130k.

Jag har fått godkänt lån och signerat via Bank-id. Fått mail att pengarna utbetalas inom 3 dagar. Är allting då klart? Alltså, jag kan vara helt säker på att jag kommer få pengarna?

Med största sannolikhet kan du känna dig trygg. Inte läst här på forumet att Santander klyddat för någon.

Förstår inte hur jag kunde beviljas via Lendo.

Har ca 350 000 i årsinkomst. Synliga lån via UC på 750 000kr och 35FF varav 20st är senaste fyra månaderna.

Men ibland ska man ha tur. Sommaren och hösten är räddad! Hade fått betalningsanmärkning om jag inte hade betalat in idag. Pengar jag inte hade utan detta.

märkligt när vissa kan logga in på Mina sidor jag sökte lån vis lendo igår 12.25 och godkände med BankID men kan inte se att lånet är upplagt hos santander men fått Mail igår att det var beviljat 1-3 dagar

Har ca 350 000 i årsinkomst. Synliga lån via UC på 750 000kr och 35FF varav 20st är senaste fyra månaderna.

Men ibland ska man ha tur. Sommaren och hösten är räddad! Hade fått betalningsanmärkning om jag inte hade betalat in idag. Pengar jag inte hade utan detta.

Grattis då var dom lika generösa mot dig :) Helt otroligt dom beviljar med sådana förutsättningar men man ska ju inte klaga för det var ju det man hoppades på. Santander känns som nya BN som sagt.

Ojj!! Nu man ska passa på medans det är sommarjobbare där

Kan man höja belopp man fått beviljat? Fick 60.000 men hade behövt 100.000.

Hej! När får en tillgång till betalningsfri månad egentligen? Har haft mitt lån i 1 år snart (200 000kr).

Tacksam för svar!

Hej! När får en tillgång till betalningsfri månad egentligen? Har haft mitt lån i 1 år snart (200 000kr).
Tacksam för svar!

Jag ringde Santander, i just det ärendet. Enligt dom var det på 6 månader om man skött sina betalningar fläckfritt.
Detta har jag gjort men fortfarande inte fått möjlighet till betalningsfri månad...

Jag ringde Santander, i just det ärendet. Enligt dom var det på 6 månader om man skött sina betalningar fläckfritt.
Detta har jag gjort men fortfarande inte fått möjlighet till betalningsfri månad...

Haft lånet flera år försökte använda det innan det gick åt helvete. Men nej tack fick jag.

Känns som det är lite bluff :)

Jag har nyttjat det förut på ett lån jag hade hos dem Innan jag löste det för att sedan ta ett nytt hos dem....

Jag har två stycken lån nu hos dem som båda är över 6 månander och har inte heller fått några betalningsfria månader.
Har alltid betalat i tid via autogiro så har inte misskött mig heller.

Skulle vilja ha dessa nu faktist :)

Har för mig att lånet också måste vara under 200.000 för att man ska få en betalningsfri månad.

Kan det bli konstigt om man har 2st lån som gör att det blir för mycket ?

Det ena är strax över 200k så det förstår jag är kört än så länge iallafall men det andra är under 100k så det borde ju gå igenom. Men dem kanske räknar ihop det totala.

Fick jag aldrig heller då jag skötte lånet.
Haft det flera år innan jag släppte det. Hade då skött lånet varje månad men när jag loggade in stod det betalningsfri månad ej möjlig jättemärkligt.
Hade under 200 000kr i lån där.

Fick jag aldrig heller då jag skötte lånet.
Haft det flera år innan jag släppte det. Hade då skött lånet varje månad men när jag loggade in stod det betalningsfri månad ej möjlig jättemärkligt.
Hade under 200 000kr i lån där.
Jag har kunnat använda 2 ggr per år. Problemfritt. Det har stått ”möjlighet till betalningsfri månad: nej” på hemsidan i alla år dock. Men jag ringt in och det har tagit 1 minut att fixa och det har aldrig varit ett problem.

Bara så ni andra också tänker på det, RING in.

Vad innebär förresten betalningsfri månad? Förstår att man slipper betala något den månaden men man kommer väl inte ifrån räntan? Läggs den då på årsbeloppet eller hur fungerar det?

När jag hade Nordax, som också erbjuder betalningsfria månader, ökade summan som skulle betalas in, i alla månader framöver. Då jag hade så hög ränta var det som att skjuta sig själv i foten. Gissar att Santander har ngt liknande. Det beror ju på om man har låg eller hög ränta, hur länge man amorterat etc.
Men måste man så måste man....

Vad innebär förresten betalningsfri månad? Förstår att man slipper betala något den månaden men man kommer väl inte ifrån räntan? Läggs den då på årsbeloppet eller hur fungerar det?
Räntekostnaden den månaden läggs på lånet.

Tror det var så att betalningstiden förlängs och att beloppet att betala per månad blev något högre.
Minns inte riktigt

När jag hade Nordax, som också erbjuder betalningsfria månader, ökade summan som skulle betalas in, i alla månader framöver. Då jag hade så hög ränta var det som att skjuta sig själv i foten. Gissar att Santander har ngt liknande. Det beror ju på om man har låg eller hög ränta, hur länge man amorterat etc.
Men måste man så måste man....
Ja så var det nog hade för mig att betalningstiden förlängdes men är osäker. Sina pengar ska dom i alla fall ha.

Jag har kunnat använda 2 ggr per år. Problemfritt. Det har stått ”möjlighet till betalningsfri månad: nej” på hemsidan i alla år dock. Men jag ringt in och det har tagit 1 minut att fixa och det har aldrig varit ett problem.

Bara så ni andra också tänker på det, RING in.
Okej visste inte det. Hade hjälpt mig dom tuffaste månaderna isåfall.

Ja, de har lite olika system de där blancolångivarna. Collector till exempel erbjuder två amorteringsfria månader, men man måste betala ränta varje månad. Då ökar ju inte månadskostnaden.
Re-member erbjuder inget och månadskostnaden minskar inte vid extra amortering, men återbetalningstiden förkortas så klart och i och med det betalar man ju mindre ränta.
Det borde finnas mer lättillgänglig information om de här skillnaderna så man inte alltid måste tillämpa "learning-by-doing", tycker jag.

Hej. Jag blev beviljad lån hos Satander sent i söndags kväll och signerade då även låneavtalet. Det stod att pengarna kommer inom 1-3 bankdagar. Är allt klart då eller kan de dra tillbaka lånet? Jag kan ännu inte logga in på deras banksida. När tror ni att jag kan förväntas få pengarna?

Hej. Jag har precis fått ett lån genom Satander på 50 000 kronor genom förmedlare. Lånet betalades ut igår. Har förstått att många blivit erbjudna höjning av lån utan ny Uc i samband med nytt lån. Ringer de då och isåfall från vilket nummer? På mina sidor kan jag just nu välja utökning med kreditupplysning och det är jag inte sugen på. Hur långt efter utbetalning av det nya lånet brukar de höra av sig?

Säker dom inte tar en ny UC?

De tar inte ny UC. Det brukar vara 1 gång per år när de uppdaterar sitt system. Bara de själva som vet när. Man ska ha prickfria betalningar. Då kommer man bli erbjuden. Jag har blivit erbjuden mellan 10-40k varje gång

De tar inte ny UC. Det brukar vara 1 gång per år när de uppdaterar sitt system. Bara de själva som vet när. Man ska ha prickfria betalningar. Då kommer man bli erbjuden. Jag har blivit erbjuden mellan 10-40k varje gång

Har hört flera som blivit erbjudna höjning utan UC någon dag efter deras första lån är utbetalt. Därför jag frågar.

Blivit erbjuden för år sedan vid utbetalning, vsr ett minde lån, 45 tror jag, dom ringde samma dag som utbetalningen och erbjöd 190 om jag minns rätt.

Har också läst om att folk fått erbjudande om höjning utan kreditupplysning på internetbanken dom har, har krävts felfria betalningar och varit max 20000 tror jag?

Har också läst om att folk fått erbjudande om höjning utan kreditupplysning på internetbanken dom har, har krävts felfria betalningar och varit max 20000 tror jag?

Var på internetbanken?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp