Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Tråden om privatlån hos Santander

Tack för svar!
Hur är santander? Ringer de upp vid ansökan? Eller sköts allt digitalt? Inga konstiga frågor från dem om man vill föra över pengar?
nej dom har aldrig ringt mig eller någon annan i familjen vid ansökan.
jag har dessvärre varit kund sedan dom var GE Moneybank och före mobilt BankID fanns, så på min tid så fick man hem papper för underskrift.
sedan jag skaffade Kivra så har jag fått allt från Santander dit.

dom har inte frågat när man tar ut pengar, i alla fall inte om dom inte misstänker bedrägeri, jag har blivit uppringd två gånger ifrån deras bedrägeriavdelning, första gången 2012 när jag gjorde skumma investeringar i något bedrägeri där dom använde skumma betalningstjänster, andra gången var för två månader sedan, jag köpte högtalare via eBay för 31.175kr och betalade med PayPal dom ringde då upp för att kolla att det var jag som hade gjort köpet då det var en ovanligt stor transaktion.

men jag har använt kortet flitigt under många år utan problem, nu är nästan hela krediten uttagen i pengar utan frågor

nej dom har aldrig ringt mig eller någon annan i familjen vid ansökan.
jag har dessvärre varit kund sedan dom var GE Moneybank och före mobilt BankID fanns, så på min tid så fick man hem papper för underskrift.
sedan jag skaffade Kivra så har jag fått allt från Santander dit.

dom har inte frågat när man tar ut pengar, i alla fall inte om dom inte misstänker bedrägeri, jag har blivit uppringd två gånger ifrån deras bedrägeriavdelning, första gången 2012 när jag gjorde skumma investeringar i något bedrägeri där dom använde skumma betalningstjänster, andra gången var för två månader sedan, jag köpte högtalare via eBay för 31.175kr och betalade med PayPal dom ringde då upp för att kolla att det var jag som hade gjort köpet då det var en ovanligt stor transaktion.

men jag har använt kortet flitigt under många år utan problem, nu är nästan hela krediten uttagen i pengar utan frågor

Ok, låter bra!
Skulle ringa deras kundtjänst och fråga men det va så krångligt att komma fram man skulle ange bank-id mm.
Min man står på telefonabonnemangen hör hemma. Tror du det blir ett problem? Att numret jag anger ”inte går till mig”. Kollar de sånt?

Tack för svar!
Hur är santander? Ringer de upp vid ansökan? Eller sköts allt digitalt? Inga konstiga frågor från dem om man vill föra över pengar?

Det är några år sedan men då ringde dom upp efter låneansökan och ville skicka med kreditkort och erbjöd ett större lån.

Ok, låter bra!
Skulle ringa deras kundtjänst och fråga men det va så krångligt att komma fram man skulle ange bank-id mm.
Min man står på telefonabonnemangen hör hemma. Tror du det blir ett problem? Att numret jag anger ”inte går till mig”. Kollar de sånt?
nej det tror jag inte är något problem

Kan man även betala räkningar direkt från internetbanken? Via kortet så att säga. Förlåt för många frågor...
direkt från kortet via deras sida är bara till bankkonto, för räkningar får du köra med Betalo (för närvarande 0% i avgift)

Ok! Men överföring kan man göra även till andras bankkonto?
Tack för snabba svar
jag loggade in på deras sida, såhär står det:
Banköverföring
Överföring från kredit
Du kan enkelt föra över pengar från din kredit till vilket konto som helst i annan bank. Banköverföringen kan ta upp till två bankdagar.

Överföring från kredit är inte möjlig när du är inloggad med BankID på fil. Vänligen logga in med BankID på kort eller Mobilt BankID istället.

Överföring från sparkonto
Överföring från sparkonto kan endast göras till konton där du står som kontohavare. Banköverföringen kan ta upp till två bankdagar.

Om du väljer att göra en överföring till ett konto som du inte fört över till tidigare kan banköverföringen dröja ett par dagar extra eftersom vi för din säkerhet alltid säkerställer att kontot tillhör dig.

Hänger på tråden om det är ok?!
Tänkte på om om man har kortet, kommunicerar de via sms eller mail när de vill nåt? Vill helst inte att de kontaktar mig via sms för frugans skull

Hänger på tråden om det är ok?!
Tänkte på om om man har kortet, kommunicerar de via sms eller mail när de vill nåt? Vill helst inte att de kontaktar mig via sms för frugans skull
jag har aldrig någonsin fått SMS, dom har dock ringt mig två gånger när dom har misstänkt bedrägeri.
dom skickar till Kivra, med fakturan (Kivra) har dom erbjudit mig höjning på krediten minst två gånger utan UC, inga fler höjningar efter att jag fick 50000kr dock (tror deras max är 100000 idag?)

Jag fick SMS av dom när dom sänkte min ränta för någon vecka sedan.

Såg när jag fått det beviljat att de skickar rekommenderat. Skit. Åker på semester och hinner kanske inte hämta ut det i tid. Undrar om man för skicka ombud att hämta ut det? Vet någon?

Hej alla.
Blev medlem för att få svar på en fråga jag har.
Har nyligen tagit ett lån på 150 000 kr hos Santander och har lånet via Autogiro.
Problemet är att jag inte vill ha hem Pappers Avi då jag vill hålla Lånet hemligt för familjen och när jag försökt anmäla E-Faktura genom Nordea på lånet så står det att endast lån med ett 11 siffrigt konto nr kan man ha E-Faktura till, Detsamma gäller Kivra som endast erbjuder digitala Avi till dom 11 siffriga konto/låne nummrena.
Mitt konto/låne nr består av endast 7 siffror och inte 11. Jag vill verkligen inte ha hem Pappers Avi varje gång pengar ska dras hur går jag tillväga för att stoppa dessa?
santanders hemsida kan man kolla "frågor och svar" ang. Autogiro och under ämnet : (Jag har inte fått min faktura) så står det i ett paragraf att : En del av våra privatlånekunder som har autogiro hittar enbart sina fakturor på internetbanken".
Tror ni den raden syftar på oss som endast har ett 7 siffrigt låne nummer? kan någon annan här som har ett 7 siffrigt låne nr bekräfta om det kmr hem ett pappers avi fasst än man har autogiro varje månad?
tack i förhand

Hej alla.
Blev medlem för att få svar på en fråga jag har.
Har nyligen tagit ett lån på 150 000 kr hos Santander och har lånet via Autogiro.
Problemet är att jag inte vill ha hem Pappers Avi då jag vill hålla Lånet hemligt för familjen och när jag försökt anmäla E-Faktura genom Nordea på lånet så står det att endast lån med ett 11 siffrigt konto nr kan man ha E-Faktura till, Detsamma gäller Kivra som endast erbjuder digitala Avi till dom 11 siffriga konto/låne nummrena.
Mitt konto/låne nr består av endast 7 siffror och inte 11. Jag vill verkligen inte ha hem Pappers Avi varje gång pengar ska dras hur går jag tillväga för att stoppa dessa?
santanders hemsida kan man kolla "frågor och svar" ang. Autogiro och under ämnet : (Jag har inte fått min faktura) så står det i ett paragraf att : En del av våra privatlånekunder som har autogiro hittar enbart sina fakturor på internetbanken".
Tror ni den raden syftar på oss som endast har ett 7 siffrigt låne nummer? kan någon annan här som har ett 7 siffrigt låne nr bekräfta om det kmr hem ett pappers avi fasst än man har autogiro varje månad?
tack i förhand

Ser du lånet om du loggar in på deras internetbank?

Ser du lånet om du loggar in på deras internetbank?

Ja jag ser lånet, även beloppet som ska betalas in denna månad.
Men det är fortfarande oklart vilka privatlånekunder citatet syftar på.
Har mejlat Santander och fick som svar:"Hej, Tack för ditt meddelande. I dagsläget kan vi tyvärr inte erbjuda ett papperslöst alternativ för fakturering. Vi måste alltid återredovisa allt som sker på ditt konto och således skicka ett kontoutdrag till dig."

Väldigt märkligt att vissa kunder inte kan ta del av de digitala tjänster som finns tillgängliga.
Men om någon här som har ett 7 siffrigt kontonr kan dela med er av era erfarenheter vad gäller post från santander så skulle det verkligen uppkskattas

Ja jag ser lånet, även beloppet som ska betalas in denna månad.
Men det är fortfarande oklart vilka privatlånekunder citatet syftar på.
Har mejlat Santander och fick som svar:"Hej, Tack för ditt meddelande. I dagsläget kan vi tyvärr inte erbjuda ett papperslöst alternativ för fakturering. Vi måste alltid återredovisa allt som sker på ditt konto och således skicka ett kontoutdrag till dig."

Väldigt märkligt att vissa kunder inte kan ta del av de digitala tjänster som finns tillgängliga.
Men om någon här som har ett 7 siffrigt kontonr kan dela med er av era erfarenheter vad gäller post från santander så skulle det verkligen uppkskattas

När jag hade fick jag allt elektroniskt.. efaktuea med autogirobeloppet

När jag hade fick jag allt elektroniskt.. efaktuea med autogirobeloppet

Men kommer du ihåg om ditt lån hade ett 11 siffrigt kontonr?
Som jag tidigare skrev så erbjuder dom alla kunder med ett 11 siffrigt kontonr både E-Faktura alternativt digitalt brev genom Kivra.
Men kontonummret jag fått är 7 siffrigt och därför är jag fundersam.

Men kommer du ihåg om ditt lån hade ett 11 siffrigt kontonr?
Som jag tidigare skrev så erbjuder dom alla kunder med ett 11 siffrigt kontonr både E-Faktura alternativt digitalt brev genom Kivra.
Men kontonummret jag fått är 7 siffrigt och därför är jag fundersam.
Ingen aning, det varett bindestreck med tror jag

En fundering,
Ansökte om lån på Advisa och blev beviljad 125 tusen hos Santander.
Fick avtal per e-post som jag signerade med bank id. Fick sedan ett Mail att lånet betalas ut inom 1-3 dagar.

Är det klart nu för min del? Kan man räkna med att det utbetalas?

Inom 1-3 dagar.

Hej. Jag undrar en sak. Är det någon som har varit med om att Santander skickar fakturan till Kivra och sedan plötsligt med pappersfaktura. Har nämligen i över ett år fått faktura till Kivra. Plötsligt förra månaden kommer den hem med posten. Jag har inte avlutat kivra. Santander säger att jag ska ta det med Kivra, Kivra hänvisar till Santander. Undrar bara om någon har varit med om samma.

Hej. Jag undrar en sak. Är det någon som har varit med om att Santander skickar fakturan till Kivra och sedan plötsligt med pappersfaktura. Har nämligen i över ett år fått faktura till Kivra. Plötsligt förra månaden kommer den hem med posten. Jag har inte avlutat kivra. Santander säger att jag ska ta det med Kivra, Kivra hänvisar till Santander. Undrar bara om någon har varit med om samma.

Sker allt i övrigt med Santander digitalt?
Eller skickas något annat hem i brevlådan?

Vet inte om jag kan kalla det samtal, men ja jag svarade och då var det en kvinna som var riktigt otrevlig förklara inget vad allt handla om. 5 min senare fick jag sms att jag gjort avtal om att betala en viss datum. Jag kopplade inte fråns att jag googlat och frågan här att det gäller satander att nordiccom samarbetar med dem.

Vet inte om jag kan kalla det samtal, men ja jag svarade och då var det en kvinna som var riktigt otrevlig förklara inget vad allt handla om. 5 min senare fick jag sms att jag gjort avtal om att betala en viss datum. Jag kopplade inte fråns att jag googlat och frågan här att det gäller satander att nordiccom samarbetar med dem.
Fy vad tråkigt, det tar tid innan det kommer uppsägningsbrev iallafall. Låg efter 3 månader, sen fick jag 14 dagar på mig att betala in senaste 3 fakturorna

Hej.
Är Santander svåra att få bud om man söker via låneförmedlare? Kollar de på banktransaktioner? Tänker söka 300k men har 7ff 340k inkomst och 50k u-skott. Ca 75k synliga lån och krediter på UC.

Hej.
Är Santander svåra att få bud om man söker via låneförmedlare? Kollar de på banktransaktioner? Tänker söka 300k men har 7ff 340k inkomst och 50k u-skott. Ca 75k synliga lån och krediter på UC.
Har haft 2 lån hos dem, varje gång har jag bara skrivit på avtalet och fått pengarna nästa dag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp