• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Uppskov/anstånd löneumätning

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Finns inga klausuler i anstånd, några få undantag finns från huvudregeln som säger att alla måste godta begäran. Tandvård och glasögon är vanligast där.
Man blir rätt trött när det finns 20 sökande att fråga..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Annolsson58

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
6 Januari 2020
Meddelanden
119
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
De godkände inte det då jag har en bil registrerad på mig (den som är sönder) . De säger att jag får uppge info om bilen jag ska köpa så kollar de med borgenärerna. Kört med andra ord, kommer inte bli beviljat.
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
De godkände inte det då jag har en bil registrerad på mig (den som är sönder) . De säger att jag får uppge info om bilen jag ska köpa så kollar de med borgenärerna. Kört med andra ord, kommer inte bli beviljat.
Kan du inte göra dig av med den bilen?
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Nej den är ju sönder ingen som vill köpa den precis
Nä förstår men du kan kanske sälja delar på skroten? Va är de för bil? Finns ju ofta folk som lägger ut på anslagstavlor att dom vill köpa alla möjliga bilar, trasiga som hela. Eller precis som kassakon skriver, avregistrera?
 

Annolsson58

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
6 Januari 2020
Meddelanden
119
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
Nä förstår men du kan kanske sälja delar på skroten? Va är de för bil? Finns ju ofta folk som lägger ut på anslagstavlor att dom vill köpa alla möjliga bilar, trasiga som hela. Eller precis som kassakon skriver, avregistrera?


Jag får kolla upp det. Det hände nyligen här och jag har inte hunnit agera precis mer än att försöka hitta en annan bil. Varför vill kronofogden ha regnr på den bil man vill köpa? Kommer de kolla med nuvarande ägare eller vill de bara veta vad det är för bil och värde ?
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 101
Mottagna reaktioner
2 472
Poäng
1 557
Jag får kolla upp det. Det hände nyligen här och jag har inte hunnit agera precis mer än att försöka hitta en annan bil. Varför vill kronofogden ha regnr på den bil man vill köpa? Kommer de kolla med nuvarande ägare eller vill de bara veta vad det är för bil och värde ?
Det är nog av flera orsaker, de kan kolla värdet och se att du faktiskt köper bil för pengarna.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 101
Mottagna reaktioner
2 472
Poäng
1 557
Det kan de ju se först när bilen står på mig.
Ja, vad vet jag? De kanske kollar med nuvarande ägare om den är till salu, men som sagt var är det bara gissningar och det blir det nog från de flesta härinne, så det är nog bara att ge KFM de uppgifter de vill ha utan att ifrågasätta.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp