• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Uppskov/anstånd löneumätning

joolleroo

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
23 September 2019
Meddelanden
133
Mottagna reaktioner
57
Poäng
177
Men om man får anstånd i låt säga 2 månader för att få ihop pengar till en bil, inte ens säkert att den bilen man uppger att man vill köpa finns kvar när man fått ihop pengarna till den..?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Men om man får anstånd i låt säga 2 månader för att få ihop pengar till en bil, inte ens säkert att den bilen man uppger att man vill köpa finns kvar när man fått ihop pengarna till den..?
Så kan det vara, men man är inte i läge att ifrågasätta varför KFM vill ha uppgifterna utan det är bara att bistå så gott man kan om man vill ha uppskov.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
Jag får kolla upp det. Det hände nyligen här och jag har inte hunnit agera precis mer än att försöka hitta en annan bil. Varför vill kronofogden ha regnr på den bil man vill köpa? Kommer de kolla med nuvarande ägare eller vill de bara veta vad det är för bil och värde ?
Om det gäller min man så var det för att han lånade pengarna och köpte den innan det blev klart med anståndet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp